Jag står inte ut längre.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jag står inte ut längre.

Knapplån!

På något sätt hänger den här historien inte ihop?

1) Bara du kan hantera hästen så du vill absolut inte lämna bort hästen till någon annan

2) Hästen är rädd för män ändå tar du ut en manlig veterinär :confused:

3) Du låter hästen nästan ta kål på folk men du är för feg för att säga ifrån när veterinären misshandlar din häst

Jag tror att du överdriver situationen ganska mycket. Helt uppenbart är att du inte kan ha hästen kvar. Man måste kunna prata med andra människor om man ska ha häst. Är det kanske i själva verket du som tillåter hästen att anfalla andra människor? Hur fick du förresten ut veterinären när du inte vågar prata med folk?

Det bästa vore om du lämnade tillbaka hästen till den tidigare ägaren.
 
Sv: Jag står inte ut längre.

Fjunet skrev:
Håller med Bill, avliva henne. Du får henne utdömd pga. lynnesfel i ett nafs.

jag hörde av min vet att man dömmer inte ut hästar pga lynnesfel längre :s
 
Sv: Jag står inte ut längre.

Hur mår ni, du och hästen?
Händer det något possitivt?
Löser det sig för dig?
Kom igen nu....go, go, go girl!!!!!!:banana:
 
Sv: Jag står inte ut längre.

Violator skrev:
Som sagt klarar jag knappt av att prata med främmande människor på riktigt. Du får gärna ställa en rak fråga utan att för den sakens skull komma med personangrepp, men det kanske var för svårt?

Sedan hade situationen säkert blivit mycket bättre om jag sparkat tillbaka på gubbfan och skrikit. Undrar om hästen hade blivit lugnare av att jag också freakat ur?
JA!!! den hade sett att du skyddade och försvarade den som den flockledare du bör vara !!
Jag har oxå haft en livsfarlig häst men det lät jag henne inte vara !
Jag tog i tu med problemet och visst jag erkänner att hon har fått sej en smäll när hon försökte mörda mej eller nån annan ...
En häst är livsfarlig utan respekt till människor.
Det måste du fatta !
Om det krävs när en häst anfaller att man slår upp med handen och daskar till den då gör jag det annars vore man ju korkad!
Man kan väl förihelevete inte bara låta sin häst vara så ..
Men min häst tycker om mej och älskar mej det ser alla , så man bryter inte ner den för att man säjer i från !
 
Sv: Jag står inte ut längre.

*knapplån*


Snälla nån! Är det inte läge att lägga ner detta nu! TS har säkert många fel och brister - det har vi alla, även jag ;) ....

Men att gå till personangrepp som har skett i den här tråden är fruktansvärt!!

Ja, TS borde skaffa hjälp. hon borde inte tagit ut en manlig vet etc! Borde definitivt INTE sett på när hästen misshandlades! Håller med till 100 %. Men - tror ni att hon tycker bättre om andra människor nu. Det är så att man skäms att läsa vissa inlägg här!

Fia
 
Sv: Jag står inte ut längre.

Violator skrev:
Som sagt klarar jag knappt av att prata med främmande människor på riktigt. Du får gärna ställa en rak fråga utan att för den sakens skull komma med personangrepp, men det kanske var för svårt?

Sedan hade situationen säkert blivit mycket bättre om jag sparkat tillbaka på gubbfan och skrikit. Undrar om hästen hade blivit lugnare av att jag också freakat ur?

Vad skulle veterinären där att göra öht? Man behöver inte gå igång utan man kan säga till lugnt och stilla att "nu behöver vi inte dina tjänster längre" för att få människan att avbryta och det är faktiskt din förb... skyldighet mot ditt djur!!! Du kanske skulle behöva öva på att umgås med människor själv?
 
Sv: Jag står inte ut längre.

En såndär har jag också ägt för lääääänge sedan. Det var en nordis. Hon försökte att döda alla som kom i närheten av henne utom mig.
Henne fick man ha direktutsläpp från boxen till hagen och krubban fyllde man på från utsidan.

Så det skulle säkert funka på din häst också...
Direkt ut släpp i hagen = ingen behöver leda hästen.... och krubba som fylls på från utsidan och vickas in hos hästen = ingen behöver gå in och ge mat.
 
Sv: Jag står inte ut längre.

orcide skrev:
jag hörde av min vet att man dömmer inte ut hästar pga lynnesfel längre :s

Döma ut dem pga lynnesfel kan man fortfarande, men du får inte ut någon ersättning från försäkringen. Togs bort för måånga år sen.
 
Sv: Jag står inte ut längre.

*Knapplån*

Nu får det räcka med spydigheter och "sparkande på liggande hundar" och pajkastning i denna popcorntråden, som tydligen har väckt stort intresse. Tänk om alla trådar, kunde väcka lika stort intresse och ge lika många uttömmande svar.

Jag förstår och uppskattar om de flesta här faktiskt bara vill hjälpa till.

Jag måste be att få säga, att ingen av sidorna varken trådskrivaren eller de som svarar tjänar på att dissekera vartenda inlägg och ta citat där det passar DERAS svar, för att kunna ge nya tjuvnyp åt endera hållet.

Dessutom måste jag MYCKET tydligt tala om, och det gäller på HELA bukefalos. Är man inte legitimerad läkare och har blivit tillfrågad av en patient på sin arbetsplats då kan man inte ställa en stensäker diagnos på en annan person. Och vare sig man är läkare eller inte ska man sitta här på ett forum och omyndigförklara folk eller diagnosticera dem för psykiskt sjuk. Som bland annat läkare, har man faktiskt tystnadsplikt om sina patienter.

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 881
Senast: Stereo
·
Hästvård Hej! Jag köpte en häst för exakt ett år sedan (november 2021) som var allt jag och mina döttrar drömt om. Extremt lätthanterlig, pigg på...
2
Svar
30
· Visningar
5 028
Hästmänniskan I förrgår fick jag värsta tänkbara samtalen, stallägaren ringde, min syster ringde, ena stallkompisen hade ringt...min häst hade fått en...
2
Svar
23
· Visningar
3 005
Senast: Celestan
·
Hästhantering Hej! jag har ett fullblods sto på 11 år och hon är en väldigt snäll dam men med fullblodsnerver. För ca ett halv år sedan började...
2
Svar
23
· Visningar
5 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp