Jag tänkte börja föda upp lantbruksmaskiner.

Jag har hört att a-traktorer föds infertila förresten, så man behöver inte oroa sig över att tonåringens a-traktor ska komma nära gårdens fina traktor :up:
Fast är det som med åsna+häst? Beroende på mor och far om avkomman blir fertil eller ej?
 
Fast bägge mulor och mulåsnor är infertila när jag googlar på det, spelar ej roll om vilken förälder är åsnan etc.
Fasen vad jag lär mig nya saker av buke :up:.
Jag har levt i tron att den ena blandningen gav fertila, medans den andra gav infertila.
 
Vad säger ni om fusktraktorer (a-traktorer)? Varför avlas det på sådana, de har väl inga arbetsegenskaper kvar? Har de fortfarande arbetsvilja?
Jag tycker synd om dem varje gång de hostar förbi :(
Här i krokarna finns det flera stora flockar.
Men arbetsegenskaper var det länge sedan man slutade avla på. Folk har dem bara för hobby numera.

Då sprider sig ofelbart mindre lämpliga exteriöra drag när man bortser från funktionaliteten i urvalet.
Fler är så låga att de skrapar i en vanlig vägbula även i krypfart och många har dåliga ljuddämpare. En del märkliga blåfärgade och blinkande belysningar förekommer också som ingen seriös uppfödare borde avla på.
 
skulle vela se en sån här ursprungs traktor någon gång
1615408089690.png
 
Här i krokarna finns det flera stora flockar.
Men arbetsegenskaper var det länge sedan man slutade avla på. Folk har dem bara för hobby numera.

Då sprider sig ofelbart mindre lämpliga exteriöra drag när man bortser från funktionaliteten i urvalet.
Fler är så låga att de skrapar i en vanlig vägbula även i krypfart och många har dåliga ljuddämpare. En del märkliga blåfärgade och blinkande belysningar förekommer också som ingen seriös uppfödare borde avla på.
Och alla dessa klisterlappar..! :arghh:
Låt dem vara naturliga om man nu ändå ska föda upp dem :rage:
 
Här i krokarna finns det flera stora flockar.
Men arbetsegenskaper var det länge sedan man slutade avla på. Folk har dem bara för hobby numera.

Då sprider sig ofelbart mindre lämpliga exteriöra drag när man bortser från funktionaliteten i urvalet.
Fler är så låga att de skrapar i en vanlig vägbula även i krypfart och många har dåliga ljuddämpare. En del märkliga blåfärgade och blinkande belysningar förekommer också som ingen seriös uppfödare borde avla på.
Dessutom är de så högljudda! De kommer ofta med alldeles för kraftiga högtalare för sin storlek. Speciellt när de är ute på kvällarna kan de dunka och låta för fullt. Och bryr sig ägarna om att deras små gull stör andra? Neeee....
 
Matadoraveln av John Deere bevisar ju ännu en gång att just han har något alla vill ha. Det går inte att behålla dessa i aveln om man inte korsar in matadorerna. Avelsren i all ära men hur går man med dem som inte går att sälja? Var hamnar de?
En del hamnar hos samlare och muséer, men en del av dem tar väl hand om sina traktorer åtminstone :up:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
8 635
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 247
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 557
Senast: kma
·
Tjatter Välkomna till ulvlek! LL: Idahoe Deltagare: 1. glömmerallt 2. Artline 3. fio 4. Qitis 5. cirkus 6. Niyama 7. Pegasus63 8. hemlig 9...
19 20 21
Svar
415
· Visningar
11 554
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp