Jag tänkte börja föda upp lantbruksmaskiner.

Men VAD ar det nar man ser 9-10 stycken av de allra storsta i en lang rad pa vagen ... och inte flyttar de sig fort heller. :rage:
Jag har alltid trott att de flyttar fran en storbonde till en annan, men inser ju nu att det formodligen ar nagot helt annat jag ser ... som flyttfaglar eller sa.:confused:
 
Alltså jag har läst den här tråden med intresse och förundran, över hur mycket det är som jag inte visste om traktorer och maskinavel 😮

Men så bor jag ju i en stad, så kanske inte så konstigt att jag inte känner till allt som händer på landet.
En del praktiska detaljer har jag ju undrat över, men tänkt att jag skämmer ut mig om jag visar hur okunnig jag är om jag frågar.

Men nu råkade jag få se den här bilden. Det hade jag då aldrig trott, att flygmaskiner kommer i världen så här. Jag som trodde att de också föds ur ägg :o O_o

20210311_152605.jpg
 
Alltså jag har läst den här tråden med intresse och förundran, över hur mycket det är som jag inte visste om traktorer och maskinavel 😮

Men så bor jag ju i en stad, så kanske inte så konstigt att jag inte känner till allt som händer på landet.
En del praktiska detaljer har jag ju undrat över, men tänkt att jag skämmer ut mig om jag visar hur okunnig jag är om jag frågar.

Men nu råkade jag få se den här bilden. Det hade jag då aldrig trott, att flygmaskiner kommer i världen så här. Jag som trodde att de också föds ur ägg :o O_o

Visa bifogad fil 66043
Ja flygplan kan man glömma naturliga födslar med! Där kan man prata om extrem avel som lett till att alla födslar behöver hjälp av människan 😔
 
Meh, det där ÄR en naturlig födsel, det är flygplansmorskorna du ser i gult och jag tror att det är en läkare i svart, men jag är inte säker, det kan vara den stolta fadern också... 🛩️
Ser du inte snittet som de har gjort från botten av planet? Den är uppenbarligen för stor för modern, vingarna är ju inte ens färdiga :mad:
 
Ja flygplan kan man glömma naturliga födslar med! Där kan man prata om extrem avel som lett till att alla födslar behöver hjälp av människan 😔
Det var länge sen en naturlig födsel av ett flygplan skedde, och särskilt inte efter galenskapen med de supersnabba raserna de tar fram, kan inte vara bra för någon.
_MG_4197(1).jpg
 
Just nu forflyttar sig bade vilda och jordbruks maskiner overallt har i den bordiga dalen jag bor. De blockerar vagar och infarter till bade landsbyggd och stader och ror sig over mycket stora ytor.
Lite som alligators forflyttar sig mellan vattendragen i Floida den har tiden pa aret. :angel:🧐 :p
 
Inte i ovädret idag då, men senaste dagarna har det varit full fart på åkrarna hos oss.
Har spanat in en stor röd traktor med "dubbla däck" som ser ut att vara en fin avelshingst.
Jag är inte säker på vilken ras den är däremot.
Men när är parningssäsongen egentligen?
Jag har svårt att tro att denna röda skulle hinna para sig närmaste tiden, den jobbar ju jämt 😱.
 
Inte i ovädret idag då, men senaste dagarna har det varit full fart på åkrarna hos oss.
Har spanat in en stor röd traktor med "dubbla däck" som ser ut att vara en fin avelshingst.
Jag är inte säker på vilken ras den är däremot.
Men när är parningssäsongen egentligen?
Jag har svårt att tro att denna röda skulle hinna para sig närmaste tiden, den jobbar ju jämt 😱.
Det är ju på hösten som äggen kommer fram 🤔 Man borde kunna beräkna detta om man vet hur länge äggen jäser i mamman.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
8 743
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 248
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 558
Senast: kma
·
Tjatter Välkomna till ulvlek! LL: Idahoe Deltagare: 1. glömmerallt 2. Artline 3. fio 4. Qitis 5. cirkus 6. Niyama 7. Pegasus63 8. hemlig 9...
19 20 21
Svar
415
· Visningar
11 555
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att rensa i kalendern
  • Den första tråden
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp