Jag tror att jag är lesbisk

Nope, en replik som betonade det bakvända i tänket att stanna pga skyldigheter mot sin man.

Vad har du själv för råd till @Midlingur ?
Du skrev ungefär att det inte är bra för mannen om hon stannar av pliktkänsla. Det tolkar jag som hänsyn till mannen.

Jag ser inte att jag kan råda @Midlingur då jag vet så lite om situationen. I en del förhållanden kan parterna prata om sådana här saker, i andra inte. På en dem orter är det ganska enkelt att gå ut och orientera sig i hbtq-miljöerna, på andra inte. Så vad vet jag.
 
@Midlingur Om jag vore mannen så skulle jag absolut uppskatta att få veta om min fru trodde sig vara lesbisk. Och om det annars vore en bra äktenskap så skulle jag vilja att vi pratade om det och försökte hitta en bra väg vidare för båda.

Då jag och min man beslöt att skiljas för ett par år sedan, så var vi båda överens om att vi inte mådde bra tillsammans. Ibland så kan det bästa man kan göra för någon man älskar, faktiskt vara att lämna dem om man inte är lyckliga ihop. Eller så kanske ni hittar en väg som kan funka för er om ni tänker lite "utanför boxen" och t. ex. utforskar det här med poly-relationer... vem vet?

Alternativen vore ju antigen att trycka undan sin lägning och evt vara olycklig själv - inget bra alternativ, eller att försöka utforska "i smyg" hurvida misstanken om att vara läsbisk stämmer - inte så bra det heller iom att det kan leda till otrohet mot maken eller iaf att ljuga för honom.
 
Du skrev ungefär att det inte är bra för mannen om hon stannar av pliktkänsla. Det tolkar jag som hänsyn till mannen.
Men nu får du ge dig. Du letar efter anledningar att gräla och gör en egen vantolkning om vad som skrevs och argumenterar emot det. Så skrev inte @mutant alls. Att båda två i relationen mår dåligt om det fortsätter under falska premisser är väl ändå inte detsamma som att säga att ts ska stanna i det för att det är synd om mannen, att hon skulle ha någon slags pliktkänsla. Ge dig, var får du allt ifrån?
 
Men nu får du ge dig. Du letar efter anledningar att gräla och gör en egen vantolkning om vad som skrevs och argumenterar emot det. Så skrev inte @mutant alls. Att båda två i relationen mår dåligt om det fortsätter under falska premisser är väl ändå inte detsamma som att säga att ts ska stanna i det för att det är synd om mannen, att hon skulle ha någon slags pliktkänsla. Ge dig, var får du allt ifrån?
Jag letar inte efter anledningar att gräla. Var får du det ifrån?
 
Har velat fram och tillbaka i flera år huruvida jag skulle skriva en tråd eller inte om detta. Jag har låtit livet flyta på men det har alltid varit något som skavt och jag har tryckt undan det gång på gång.

Jag tror att jag är lesbisk.

Och det är ju lugnt, det hade säkert accepterats av mina anhöriga.

Problemet är dock att jag är gift med en man. Som jag älskar, men kanske endast som vän. Vad gör man? Känner mig så skyldig och är så pass konflikträdd att jag säkert kommer leva resten av mitt liv ihop med honom av ren plikt :( Tänker samtidigt på vad jag eventuellt går miste om då.

Vad ska jag göra?

(insåg att det var ett torftigt svar jag gav)

Du borde fundera över vad du vill och prata med någon professionell om detta. RFSL?

Det vore tråkigt om du ångrar ditt val att lämna din man senare, samtidigt vore det också jättetråkigt om du inte fick vara ditt rätta jag med allt härligt därtill!

Lycka till!
 
Har velat fram och tillbaka i flera år huruvida jag skulle skriva en tråd eller inte om detta. Jag har låtit livet flyta på men det har alltid varit något som skavt och jag har tryckt undan det gång på gång.

Jag tror att jag är lesbisk.

Och det är ju lugnt, det hade säkert accepterats av mina anhöriga.

Problemet är dock att jag är gift med en man. Som jag älskar, men kanske endast som vän. Vad gör man? Känner mig så skyldig och är så pass konflikträdd att jag säkert kommer leva resten av mitt liv ihop med honom av ren plikt :( Tänker samtidigt på vad jag eventuellt går miste om då.

Vad ska jag göra?
Jag tror som flera andra att du måste prata med din man. Men att inte längre vara kär i sin partner är väl en rätt bra anledning att skiljas, oavsett vilken läggning du har? Förhoppningsvis överlever vänskapen.

Jag har också tryckt undan min läggning hela mitt liv och så mycket bättre det är att verkligen få vara sig själv fullt ut :love: . Jag ångrar att jag inte insåg, och tog tag i det tidigare.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 648
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 799
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Anonymt nick, vill inte bli igenkänd. Jag har insett att jag har problem med mig själv när det kommer till intimitet. Jag ska försöka...
Svar
17
· Visningar
2 176
Senast: Nahar
·
Relationer Jag har sen snart 2 år tillbaka levt med en alldeles underbar. Jag skulle vilja påstå att det är min livsstörsta kärlek som jag hittade...
10 11 12
Svar
235
· Visningar
61 166
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp