Jag tror jag faller in i en depression...

Twihard

Trådstartare
Som rubriken säger tror jag att jag håller på att gå in i en riktigt djup depression. :( Ingen "ta livet av sig" situation men tung. :( De jag älskar allra mest faller en efter en för dödens hand, mina största drömmar tycks jag misslyckas med. :'( Jag har en underbar familj, underbara djur, ett underbart jobb men... Ja :/

Jag är min största egen fiende, hatar mig själv på alla vis (självkänsla och självförtroende) och blir påmind om det varje dag. Jag önskar jag verkligen kunde rida bättre än jag gör (som ett litet exempel) och jobbar som hästskötare. Jag mår så dåligt av att se alla andra som rider, rida så bra som jag önskar jag gjorde, och veta att jag "bara" är den där extrahjälpen - usel på hästryggen men med ett gott hjärta.

Hade stora hopp om att få medtycke i ett projekt jag önskat skulle lyckas, men icke. :(

Hur gör man för att undkomma depressionen? Är det detta som kallas att gå in i väggen känslomässigt? :( Jag kräks på livet samtidigt som jag får dåligt samvete för att känna så - jag borde vara glad över allt jag har. Och det är jag, älskar min familj, mina djur och jobb etc... Ja usch...
 
Sv: Jag tror jag faller in i en depression...

Oj, jag skulle nog råda dig att få proffessionell hjälp ganska omgående, det låter inte bra alls :(

Varma styrkekramar!
 
Sv: Jag tror jag faller in i en depression...

Tack:heart Nä jag vet. Min mamma jobbar proffessionellt med sådant men känns inte rätt och jag kan verkligen inte prata med någon eye to eye. :/ Det blir för mjäkigt :( Jag håller en god fasad utåt och vill inte råka rubba den om jag försöker öppna mig :S För folk jag känner :/ Och typ riktiga psykologer (inte min mamma då) blir jag bara stressad av (dåliga minnen). :(
 
Sv: Jag tror jag faller in i en depression...

Men oj...du då är det ju inte så konstigt att det ställer till det för dig! :(