Jag tror jag faller in i en depression...

Twihard

Trådstartare
Som rubriken säger tror jag att jag håller på att gå in i en riktigt djup depression. :( Ingen "ta livet av sig" situation men tung. :( De jag älskar allra mest faller en efter en för dödens hand, mina största drömmar tycks jag misslyckas med. :'( Jag har en underbar familj, underbara djur, ett underbart jobb men... Ja :/

Jag är min största egen fiende, hatar mig själv på alla vis (självkänsla och självförtroende) och blir påmind om det varje dag. Jag önskar jag verkligen kunde rida bättre än jag gör (som ett litet exempel) och jobbar som hästskötare. Jag mår så dåligt av att se alla andra som rider, rida så bra som jag önskar jag gjorde, och veta att jag "bara" är den där extrahjälpen - usel på hästryggen men med ett gott hjärta.

Hade stora hopp om att få medtycke i ett projekt jag önskat skulle lyckas, men icke. :(

Hur gör man för att undkomma depressionen? Är det detta som kallas att gå in i väggen känslomässigt? :( Jag kräks på livet samtidigt som jag får dåligt samvete för att känna så - jag borde vara glad över allt jag har. Och det är jag, älskar min familj, mina djur och jobb etc... Ja usch...
 
Sv: Jag tror jag faller in i en depression...

Oj, jag skulle nog råda dig att få proffessionell hjälp ganska omgående, det låter inte bra alls :(

Varma styrkekramar!
 
Sv: Jag tror jag faller in i en depression...

Tack:heart Nä jag vet. Min mamma jobbar proffessionellt med sådant men känns inte rätt och jag kan verkligen inte prata med någon eye to eye. :/ Det blir för mjäkigt :( Jag håller en god fasad utåt och vill inte råka rubba den om jag försöker öppna mig :S För folk jag känner :/ Och typ riktiga psykologer (inte min mamma då) blir jag bara stressad av (dåliga minnen). :(
 
Sv: Jag tror jag faller in i en depression...

Men oj...du då är det ju inte så konstigt att det ställer till det för dig! :(
Kan jag göra något? Bollplank? Stötta? Peppa? Praktiska saker? Bara att PM:a isåfall , jag finns här!

Stor kram!

Och jag har varit i precis dina skor...tack vare att jag får den hjälp jag behöver så har jag ändå kommit rätt långt - just nu går jag på DBT för att lära mig hantera min borderline, DET har förändrat så otroligt mycket i mitt liv, på bara några månader, det har gjort underverk för mitt humör, min depression som jag dragits med i 15 (..,oj...!) år nu så varje dag är en kamp för att hitta det som funkar för stunden, och förhoppningsvis även i långa loppet.
Jag hoppas innerligt att du hittar din väg igenom detta!
 
Senast ändrad:
Sv: Jag tror jag faller in i en depression...

Jag har verkligen inget alls att komma med, men det hade lika gärna kunnat vara jag som skrivit ditt inlägg. Jag tycker illa om hela mig och allt jag är, utseende och personlighet och (obefintliga) talanger; Mår genuint psykiskt dåligt av att vara så dålig på att rida, så dålig hästmänniska, så dålig på att rita, ALLT jag kämpat livet ur mig för att vara åtminstone lite bra på. Men ingen förstår, ingen tar på allvar, så jag håller också fasaden uppe. Så länge det går. Och mår tusen gånger värre invändigt istället eftersom jag får älta allt själv.

Som sagt, jag har tyvärr inget att bidra med, men du är aldrig ensam.

Kram!
 
Sv: Jag tror jag faller in i en depression...

Tack till er båda:heart

whwycd - När jag känner att jag behöver tala kommer jag pma dig direkt, tack för bådas stö :)
 
Sv: Jag tror jag faller in i en depression...

När jag hamnade i min första depression (eller den då jag fick min diagnos) så fick jag säga till min pappa (som jobbat på psyket i alla år) att han faktiskt bara fick vara min pappa och inte min kurator. Så jag förstår att du inte vill prata med din mamma.
Men någon borde du prata med. Ring din vårdcentral för en tid med din husläkare så kan du säkert få remiss till kurator eller liknande.
Krya!
 
Sv: Jag tror jag faller in i en depression...

Tack, precis jag kan tala mycket med min mamma för hon genomskådar en - jag kan inte dölja saker mer än lite men vill inte ta allt med henne.:heart^^
 
Sv: Jag tror jag faller in i en depression...

Låter inte kul!
Kanske är dags att göra en förändring eller iaf fundera på om du gör vad du vill göra i ditt liv ?
Inte kul när de går för långt, kan ta lång tid att återhämta sej och bygga upp sej själv om dras ner för mkt! :(

Är väl det stadiet jag kommer till att jag inser att jag måste förändra något i mitt liv, när det börjat gått ut för, kan ta ett tag innan jag kommer på vad det är som behöver förändras men...
 
Sv: Jag tror jag faller in i en depression...

MMm vad ska jag förändra? Då jag inte riktigt vill ta bort något :(
 
Sv: Jag tror jag faller in i en depression...

Är det någon förutom du själv som sagt du är så urusel på att rida ??
 
Sv: Jag tror jag faller in i en depression...

Nej :/ Men jag är inte lika "långt gången" i ridvägen s¨som de jämnåriga kamraterna. :( Jag vet att det beror på att jag började sent och har färre ridtimmar (red jämt en gång i veckan, de varje dag från yngre år) och min usla självkänsla men jag kommer knappt någon vart. :( tog 2 års uppehåll ofrivilligt och man glömmer massa då känns det som .:(
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har skrivit två trådar här på Bukefalos tidigare och känner att jag måste få skriva av mig. Ni har varit så hjälpsamma i mitt...
Svar
6
· Visningar
1 760
Senast: Happimess
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 075
Senast: monster1
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 413
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 568

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp