”Jag tycker staten ska hålla reda på sina vilddjur”

Sv: ”Jag tycker staten ska hålla reda på sina vilddjur”

Bara uttlandet att "staten skall hålla reda på sina vildjur" är ju löjeväckande.
 
Sv: ”Jag tycker staten ska hålla reda på sina vilddjur”

Bara uttlandet att "staten skall hålla reda på sina vildjur" är ju löjeväckande.


hehe jag håller med dig! d e hemskt om det är sant, men man kan ju för det inte hålla reda på vilda rovdjur, dom är ju vilda!
 
Sv: ”Jag tycker staten ska hålla reda på sina vilddjur”

Björn Johansson hade en del verktyg med sig och tog fram en yxa för att försvara sig och hästarna mot den attackerande - men slagne björnen.

Nu är jag iofs inte så insatt i det här med trav, men inte fan har man väl med sig en yxa bara sådär när man kör? :eek: :confused:
 
Sv: ”Jag tycker staten ska hålla reda på sina vilddjur”

Ja och att LST-folket är "Naturvårdsverkets lakejer" :smirk:.

Hans anseende har nog sjunkit en del här i trakten det senaste dygnet...
 
Sv: ”Jag tycker staten ska hålla reda på sina vilddjur”

Det kan ju finnas pengar att hämta vid sådana här saker. Försäkringspengar kanske och skadestånd från staten oxå. Har denna kusk tur så får han ju 170 000 kr plus moms för sin häst som han köpt för inte länge sen jätte billigt. Stod så i vår tidning idag. ;)
 
Sv: ”Jag tycker staten ska hålla reda på sina vilddjur”

Nu är jag iofs inte så insatt i det här med trav, men inte fan har man väl med sig en yxa bara sådär när man kör? :eek: :confused:


Vem denne travkusk är eller om han talar sanninge eller ej vet jag inte. Men att ha yxa med är fullt förståligt när man är ute. Nu brukade jag visserligen alltid ha en nyslipad stor kniv med mig ut. OM olyckan är framme. Hästen går omkull eller något och man snabbt behöver få loss/skära loss hästen. Kniv eller yxa, inget man reflekterar över när hästen snabbt behöver komma loss.
 
Sv: ”Jag tycker staten ska hålla reda på sina vilddjur”

Måste väl ha varit en liten scoutyxa i "hölster" i så fall, eftersom han kom åt den. För jag antar att det knappast går att komma åt vagnen (sulkyn?) igen när man kastats ur, och hästen springer och jagar björn?

I den fule björnens spår, raskt och oförskräckt han går, vi tackom nu så gärna....
 
Sv: ”Jag tycker staten ska hålla reda på sina vilddjur”

Nu har jag läst lite mer, och enligt travnet låg yxan tydligen i vagnen...

Hittade dessutom detta i Värmlands Folkblad:
Den skadade björnen har myndigheterna enligt honom "fraktat till Lund i plastpåse" för att ingen ska kunna se att den varit inplanterad.
- Som varg och all annan skit.

Han är tydligen VÄLDIGT välinformerad, både Lund och plastpåsen tyder nästan på att han var med när myndigheterna tog hand om björnen... Och hur han vet att just den björnen är inplanterad är också lite förbryllande.

Men det RIKTIGT märkliga i den här historien är väl att kuskarna till de andra två hästarna inte har något alls att berätta? Är historien sann borde de "talat ut" i div media om sin hemska upplevelse? Om det var en planerad bluff borde de också stöttat historien med liknade vittnesmål. Så jag antar att de är indragna i något som de inte vill ha någon del i???
 
Sv: ”Jag tycker staten ska hålla reda på sina vilddjur”

*halvt knapplån*


vad jag har förstått av det jag läst, så körde han en häst, och hade två hästar på släp i en "båge" bakom vagnen.

Men det håller inte heller tycker jag.... Om han nu har kört och haft två hästar på släp. Hästen han körde, sprang iväg, enligt den tidning jag läste i. (kommer inte ihåg vilken). Men hur 17 tog sej dom andra två hästarna loss bara sådär? :smirk: och om han har haft en yxa i vagnen, hur kom han åt den efter att han trillat ur?
Däremot är det inte allt för ovanligt att man har en yxa eller kniv med sej, om olyckan skulle vara framme och man måste skära loss hästen från vagnen...

Näe, historien håller inte.... :smirk:
 
Sv: ”Jag tycker staten ska hålla reda på sina vilddjur”

Tja, nu ska de stackars rovdjursangripna hästarna ut på foder enligt annons iaf.
 
Sv: ”Jag tycker staten ska hålla reda på sina vilddjur”

jo men visst, "ha koll på sina vilddjur". dom är ju just vilda, hur ska det gå till?? hm... lite skeptisk ändå.
 
Sv: ”Jag tycker staten ska hålla reda på sina vilddjur”

Nu är jag iofs inte så insatt i det här med trav, men inte fan har man väl med sig en yxa bara sådär när man kör? :eek: :confused:

Men självklart har man det! Det har väl varenda kusk i bakfickan.:rofl:
 
Sv: ”Jag tycker staten ska hålla reda på sina vilddjur”

Det är en Björn som säljer ett par travhästar på blocket..
De är tydligen lite nervösa efter ett rovdjursangrepp... samma person????? :angel: :D
 
Sv: ”Jag tycker staten ska hålla reda på sina vilddjur”

Det är en Björn som säljer ett par travhästar på blocket..
De är tydligen lite nervösa efter ett rovdjursangrepp... samma person????? :angel: :D

så björnen fångade hästana och säljer de nu alltså på blocket?? :rofl: haha
 
Sv: ”Jag tycker staten ska hålla reda på sina vilddjur”

Det hära faller är rent ut sagt väldigt lustigt! :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) Hästar måste inte ha tillgång till hage. Det står klart sedan Djurskyddsmyndigheten beslutat om nya djurskyddsregler...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 584
Senast: Tacitus
·
  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) När hästen kom in till djursjukhuset i Uppsala var den i stort sett bara skinn och ben. Enligt klinikchefen borde stoet...
2
Svar
30
· Visningar
5 415
Senast: andrisi
·
  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) Hästarna var så vanvårdade att de måste avlivas. Nu riskerar riksdagsmannen fängelse. – Det var det värsta jag sett...
2
Svar
38
· Visningar
4 951
Senast: Vavsla
·
  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) Mannen var svårt berusad och kissade på en väg. Men han var inte beredd att ge sig. När polisen kom valde mannen och...
Svar
1
· Visningar
1 070

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp