Jag vantrivs som gravid..(skriva av mig tråd)

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

Warmia

Varför känner jag så....... finns det fler som känner som jag?
Jag har aldrig varit trådsmal men heller inte något överviktig. Men magen har alltid varit platt och kläderna har passat som dom ska, men nu i v 25-26 så börjar det se förfärligt ut, jag ser inte jättegravid ut utan bara tjock och klumpig. I går var sista gången (känns det) som jag gick ut på stan, inga kläder passar bra längre det är bara en mage och en stor kropp som bullar ut överallt. Jag hatar att visa magen med tajta kläder men ALLT börjar ju bli tajt nu. Gud vad ska man göra, jag hatar min kropp så himmla mycket just nu ändå är barnet i magen väldigt efterlängtat. Alla resor till kust och bad är iallafall inställda för jag tänker då inte visa mig på någon badstrand, så ingen semester blir det inte heller fast det var det enda som man såg fram imot just nu - men aldrig.
Nu får jag låsa in mig till september då den lille/lilla kommer ut! :confused:
 
Sv: Jag vantrivs som gravid..(skriva av mig tråd)

Japp här är en till! Ser ut som du oxå, men lugn snart kan alla se du är gravid. och alla ev extra kilon försvinner även om det händer först efter 6 mån -1 år som på mig.
 
Sv: Jag vantrivs som gravid..(skriva av mig tråd)

Jag kände PRECIS så. Det var inte bara utseendet - jag tyckte att det inte alls var nåt mysigt överhuvudtaget. Men håll ut, snart slipper du eländet! :)
 
Sv: Jag vantrivs som gravid..(skriva av mig tråd)

Du är inte ensam. Jag tycker inte alls om att vara gravid. Och ändå har jag egentligen inga krämpor att tala om. Men det är olustigt och obekvämt och jag LÄNGTAR efter mina vanliga kläder. Men det blir ju ett underbart resultat iallafall.

Håll ut
 
Sv: Jag vantrivs som gravid..(skriva av mig tråd)

Jag känner likadant!

Som tur är så är jag hemma ganska mycket som det är. Men jag föredrar att inte ha tight kläder alls om jag ska iväg osv. Trots att jag bara gått upp ca 5 kg (v 23 nu) så är allt på hela kroppen dallrigt, brett och fult. Jag längtar också efter vår bebis väldigt mycket, men jag gillar verkligen inte att vara gravid :crazy:
 
Sv: Jag vantrivs som gravid..(skriva av mig tråd)

Det dröjer inte många veckor innan du har en riktig gravidmage och slipper plufset, så håll ut! Jag tyckte att man fick en annan och mer avslappnad inställning till kroppen ju längre graviditeten gick vilket var väldigt skönt. Jätteförvånande för mig själv så har det fortsatt och jag som hade stor nojja inför att amma offentligt känner mig helt ogenerad när jag ammar.
 
Sv: Jag vantrivs som gravid..(skriva av mig tråd)

Jag mådde också dåligt när jag var gravid. Använde stora bylsiga kläder så att magen inte skulle synas och trivdes inte alls med att vara gravid, fast jag mådde väldigt bra annars.

Jag hade som mål när jag fått bebisen och skulle åka hem från BB att få på min mina favoritjeans som jag använde så länge som det bara gick.
När vi åkte hem från BB så hade jag på mig byxorna, fast jag kunde inte knäppa dem men då var jag nöjd.

Hitta något att fokusera på. Något som bara är för dig när knyttet är fött.
Prata med din sambo/make hur du känner så han vet om det.

Lycka till!
Själv ska jag bli moster för första gången i september :banana:
 
Sv: Jag vantrivs som gravid..(skriva av mig tråd)

Jag känner precis som så många andra i den här tråden.
Det är inte superkul att vara gravid :(

Dels för att jag känner mig stor, tjock, klumpig, stel och ful.
Inga kläder passar och överallt "sväller kroppen ut".


Dessutom känns det som att jag har drabbats av snart varenda "biverkning" (graviditetssymptom) man kan drabbas av.
Visst, att vara gravid är inte detsamma som att vara sjuk, det säger ju många och jag håller med, till viss del... men jag känner mig sjuk.
Jag har ont, jag är trött, jag mår illa, jag kräks, jag har tappat orken och gnistan, jag blöder ur näsan, i tandköttet, det kliar, svider... o.s.v...
 
Sv: Jag vantrivs som gravid..(skriva av mig tråd)

jag känner mej precis likadan.jag vill inte gå i tajta kläder och tycker att jag är fet och äcklig.även fast jag bara är i v 9 och min mage bara har växt lite. jag har aldrig mått så här dåligt som jag gör nu. men jag hoppas bara jag får ett friskt barn....sen får jag må hur dåligt jag vill.
 
Sv: Jag vantrivs som gravid..(skriva av mig tråd)

Åh, jag känner mig likadan! Är i vecka 21 nu och kroppen börjar verkligen bli pluffsig. Gillar inte alls att vara gravid. Ingenting är som vanligt. Hur ska det då bli när jag gått fulltid? Kommer väl att vara modell badboll.
Är avis på dem som bara får en bulle på magen och inte en massa fett på övriga kroppen.
 
Sv: Jag vantrivs som gravid..(skriva av mig tråd)

Skaffa en "bebis"-t-shirt så alla fattar och njut av att för en gångs skull få gå och släppa UT magen allt vad det går på sommaren :D

Så fort andra förstår att du är gravid och inte bara fet :smirk: så får du möjligen stå ut med klappar på magen och kommentarer men de allra flesta tycker det är jättefint med stora gravidmagar, särskilt på andra :D Fokuset kommer på vad du bär på, inte på hur du ser ut.

Jag tyckte det var jätteroligt att vara gravid (förutom att jag var så sjuk förstås) och var STOLT över magen ! Här på bilden är jag på väg in i nionde månaden med tvåan och väger tresiffrigt :cool:

magecut.jpg


Släpp navelskådandet och den självupptagna fåfängan och gläd dig åt att få bära din bebis inuti dig ! Snart nog får du släpa på den på betydligt jobbigare vis :cool:
 
Sv: Jag vantrivs som gravid..(skriva av mig tråd)

Neeej, så där ser inte du ut ju!! Varken som gravid eller ogravid :D
 
Sv: Jag vantrivs som gravid..(skriva av mig tråd)

Bebben skrev:
Neeej, så där ser inte du ut ju!! Varken som gravid eller ogravid :D

Nä det där var verkligen jättefel!!! :eek:
*i svår chock*

Alltså, det är naturligtvis inget fel på Kedjans utseende, men det stämde inte ALLS med min bild ju!!!
 
Sv: Jag vantrivs som gravid..(skriva av mig tråd)

Hehe, hur ser jag ut då?

Yngre och snyggare förhoppningsvis :D

Så här såg mage nummer ett ut - fast den är inte helt färdiggräddad:

magpuss.jpg


Jag tycker på fullt allvar att jag var mycket snyggare MED magen än utan :o
 
Sv: Jag vantrivs som gravid..(skriva av mig tråd)

*skrattar* :rofl:

Vill du verkligen veta det?
Ska nog börja med att säga att jag inte har kollat din profil så jag har ingen aning om hur gammal du är. :D

Men min första bild av Silverkedjan var en kortväxt, medelålders kvinna, smal på gränsen till spinkig med vassa drag och kort hår med antydan till gråa hårstrån! Käpprätt åt fanders alltså! :rofl: Du är ju ung och söt!
Fråga mig inte hur jag kunde få den bilden!
Det måste vara för att du är så klok. :D
 
Sv: Jag vantrivs som gravid..(skriva av mig tråd)

Poxz skrev:
Men min första bild av Silverkedjan var en kortväxt, medelålders kvinna, smal på gränsen till spinkig med vassa drag och kort hår med antydan till gråa hårstrån!

Hehehe men det var ju inte så fel, 4 rätt av 6 ;)
 
Sv: Jag vantrivs som gravid..(skriva av mig tråd)

Ja, i min värld så ser du ännu yngre ut (Tänk 25 typ, fastän jag vet om att du är äldre än så, så vägrar hjärnan att byta :D). Och så är du jätteljusblond och ganska så korthårig.

Själva utseendet i ansiktet stämmer ganska bra, men du är inte så mycket äldre än mig, mer ljushårig och kortklippt bara :angel:
 
Sv: Jag vantrivs som gravid..(skriva av mig tråd)

Jag håller med om att ”fet” känslan gick över lite när magen blev mer dominerande. Åtminstone första gången hade jag en bra mellanperiod när det är tydligt att man är gravid, men man är inte jättestor. På slutet blev jag havandeskapsförgiftad och hade massa vatten överallt. Då är man inte så snygg och mår kasst.:crazy: Men man får ju någonting för det Låter kanske töntigt, men försök fokusera på det istället. Fåfängan som jag led/lider av minskade i alla fall efter att barnen kom ut. Man har liksom inte tid och framförallt är det så oviktigt i jämförelse med allt annat.

Försök också att hitta kläder du trivs med även om det är för en kort period. Det känns lite onödigt att köpa nytt, men det kanske går att låna några plagg och hitta några nya? Jag köpte en del i större storlekar än vanligt bara för jag tyckte att gravidkläderna gjorde mig ”fetare” än jag var. Stretchiga klänningar som visade upp magen trivdes jag bra med förra sommaren. Dessutom – du har gått mer än halva tiden! Kämpa på! :bump:
 
Sv: Jag vantrivs som gravid..(skriva av mig tråd)

Vad underbart skönt det är att höra att många andra tänker som jag - jag är inte ensam!!!

Jag hoppas magen kan växa lite till nu inom kort så kanske man inte skäms så för hur man ser ut....... Och i morgon ska vi kika lite på kläder för nu måste jag hitta något större.....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 185
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
19 966
Hundhälsa Det fick vi reda på i dag... För att göra en lång historia någorlunda kort: Engelsk bulldog, närmar sig 9 år, pigg, och har varit fullt...
Svar
9
· Visningar
1 831
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i en ond spiral där jag har ett sug hela tiden. Mitt problem har ju varit anorexi men helt plötsligt har jag upptäckt att...
2
Svar
30
· Visningar
3 790
Senast: Qelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp