Jag vill flytta ihop men inte han?

B

blommans

Vi är båda runt 30 och har vart ihop i 8 månader, jag vill flytta ihop nu eller iaf börja planera för det. När jag frågar honom kan jag få alla olika svar, han vet inte, han är lite rädd då han aldrig bott med någon innan, men han vill helst inte prata om det och vill byta samtalsämne. någon gång har han sagt att han inte vet om han vill bo med någon, någonsin.

Vi jobbar båda i samma stad, jag bor med gångavstånd till bådas jobb, han bor lite utanför stan. Jag har sagt att jag kan flytta till honom eller han hit men han vill inte. eller jag får inga riktiga svar. Jag förstår inte vad hindret är?

Jag älskar den här killen och vi har det bra ihop annars.

Är det tidigt att flytta ihop? Ska jag vänta, ge honom mer tid? Hur länge?
 
Sv: Jag vill flytta ihop men inte han?

Allt är ju relativt, mitt ex flyttade jag ihop med efter 3 veckor o vi var ihop i 20 år...exexet var vi nog ihop ett halvår o var ihop i 6 år
Nuvarande har jag varit ihop med i 8 månader men har jag ingen lust att flytta ihop

Han kanske är rädd att ni börjar bråka om ni bor ihop ? eller så kanske han behöver ha space , kan du ge honom det om ni bor ihop ? Om han inte är redo har du knappast nåt annat val än att vänta ut honom :) ...det kan ju vara bra ändå och ni har varsin lgh och bor hos varandra och ändå har nåt att krypa till om man känner så
 
Sv: Jag vill flytta ihop men inte han?

Vad menar du med att "vänta"? Varför planerar du för att han ska ändra sig när han inte verkar tänka så själv?

"Lagom" tidpunkt för att flytta ihop har jag ingen uppfattning om, men min nuvarande och jag hade varit ihop i tio år och var gifta när vi fick för oss att det var en bra idé att flytta ihop. Innan dess hade vi egentligen inte diskuterat saken.
 
Sv: Jag vill flytta ihop men inte han?

Vänta med att ens ta upp frågan igen?

Jag är den som gärna flyttar ihop bums och känner väl lite funkar det så funkar det, funkar det inte så ju förr man vet det desto bättre.
 
Sv: Jag vill flytta ihop men inte han?

Så du menar att syftet med relationen är att bo ihop? Om det funkar som det är, varför ska ni då bo ihop?
 
Sv: Jag vill flytta ihop men inte han?

Han har ju varit väldigt ärlig med att kanske aldrig vill flytta ihop. Och i alla fall inte nu. Sluta tjata och inse att den här killen kanske vill bo själv resten av livet.

Hur ställer du dig till det?
 
Sv: Jag vill flytta ihop men inte han?

Om det än en väldigt viktig punkt det här med att bo ihop och något DU behöver för att trivas i ett förhållande kan du ju prova, t ex:

"Jag känner att jag gärna flyttar ihop tidigt, det känns som ett positivt steg i förhållandet och något jag skulle trivas med att göra med dig.
Jag får känslan av att du är mer reserverad angående att flytta ihop än jag, stämmer det?
Om du tycker att du behöver mer tid att fundera på det här, så förstår jag och självklart ska du få det. Jag känner att om vi inte kommit till en lösning på det här om 3 månader så kommer jag gå vidare och se mig om efter en partner som har en inställning till samboskap mer lik min."

(Jag skrev tre månader, du kan välja vad du vill)
 
Sv: Jag vill flytta ihop men inte han?

Så du menar att syftet med relationen är att bo ihop? Om det funkar som det är, varför ska ni då bo ihop?

Det kan ju vara här det klämmer att ts och hennes respektive har olika syften med att vara i en relation.

Om jag går till mig själv så är mitt syfte med att vara i en relation att dela vardagen, och barnets uppväxt. Om vi inte bodde ihop skulle det vara svårt, jag skulle i alla fall inte se vitsen med en sådan relation. Men om syftet med relationen är att ha någon att umgås med när man har lust och hitta på nåt kul, så behöver man absolut inte bo ihop.

Så ts du får fråga honom vad han har för tanke med relationen, om du är inne på att bo ihop och bilda familj och han i grunden är en ensamvarg kanske du får fundera på att leta vidare.
 
Sv: Jag vill flytta ihop men inte han?

Del vill/kan helt enkelt inte bo med någon. Jag vet ett par som först var särbo sen flytta i hopp men fungera ej så nu är dom särbo igen och fungerar bra :)
 
Sv: Jag vill flytta ihop men inte han?

Man måste ju inte bo ihop.

Varför vill du bo med honom? Fungerar det inte som det är idag?
 
Sv: Jag vill flytta ihop men inte han?

Jag förstår inte vad hindret är?
Fråga honom och be honom prata om det med dig på en vuxen nivå. Klarar han inte av att prata om detta så är det ju hopplöst att ha en djupare relation med den mannen ändå, eftersom han har problem med att kommunicera.
 
Sv: Jag vill flytta ihop men inte han?

Jag är en sån som nog aldrig vill bo med nån men OM det blir så skulle åtta månader vara alldeles för kort tid för mig. Jag skulle få panik. Säger som flera andra; prata om det :)
 
Sv: Jag vill flytta ihop men inte han?

Va olika man kan va! Jag däremot ser det inte som en big deal att flytta ihop, förstår inte hur man INTE vill vara 24/7 med sin älskade... Jag och min sambo har bott ihop sen dag 1, har nu varit tillsammans i snart 7,5 år och ska snart gifta oss. Min mamma brukar säga att vi är lite speciella;)
 
Sv: Jag vill flytta ihop men inte han?

Jag är likadan som du, sen får folk gärna kalla mig osjälvständig om de vill :p
Jag har inga problem alls med att vara själv, jag har inget behov alls av att ha vänner runt mig hela tiden, men min fästman hade jag inte stått ut att INTE bo ihop med. Vi umgås ju inte hela tiden bara för att vi bor i samma hus, vi är ensamma ihop så att säga. Det är inte påfrestande att umgås med honom, utan jag laddar mina batterier lika bra MED honom som UTAN honom.
Min syn på förhållanden är just att jag vill dela vardagen. Handla, äta frukost, sova ihop, planera dagarna, dryfta små och stora problem, slötitta på TV, gå promenader, ha sex när man vill ;)
Har jag det inte så, så kan det lika gärna vara. Då kan jag vara ensam istället för att behöva planera in att lämna huset och stämma träff med min karl. Så hemmakär är jag. Dessutom skulle jag ha svårt att fokusera på annat om vi bara träffades ett par ggr i veckan :D
 
Sv: Jag vill flytta ihop men inte han?

Vi är båda runt 30 och har vart ihop i 8 månader, jag vill flytta ihop nu eller iaf börja planera för det. När jag frågar honom kan jag få alla olika svar, han vet inte, han är lite rädd då han aldrig bott med någon innan, men han vill helst inte prata om det och vill byta samtalsämne. någon gång har han sagt att han inte vet om han vill bo med någon, någonsin.

Vi jobbar båda i samma stad, jag bor med gångavstånd till bådas jobb, han bor lite utanför stan. Jag har sagt att jag kan flytta till honom eller han hit men han vill inte. eller jag får inga riktiga svar. Jag förstår inte vad hindret är?

Jag älskar den här killen och vi har det bra ihop annars.

Är det tidigt att flytta ihop? Ska jag vänta, ge honom mer tid? Hur länge?

Det saknas lite information egentligen som jag ser det. När jag och min sambo träffades ville jag för allt i världen inte bli av med min lägenhet. Jag hade den ett år efter vi träffats, trots att jag jämt var hos honom efter bara några veckor. Jag och husdjuret åkte hem varje dag. :D och tillbaka på kvällen.
Det värsta som finns är när det tar slut och man måste fixa lägenhet, packa och flyttstäda samtidigt som man är ledsen och besviken att det tagit slut. Så mycket smidigare att ha två lägenheter tills man är säkersäkersäker. ;)
Helt klart värt att betala sin hyra själv precis som man är van vid.

Men det framgår inte om din kille vill ha det så, eller inte vill ses så ofta. Men om killen sa att han kanske aldrig vill bo ihop skulle det vara ett problem för mig.
 
Senast ändrad:
Sv: Jag vill flytta ihop men inte han?

Va olika man kan va! Jag däremot ser det inte som en big deal att flytta ihop, förstår inte hur man INTE vill vara 24/7 med sin älskade... Jag och min sambo har bott ihop sen dag 1, har nu varit tillsammans i snart 7,5 år och ska snart gifta oss. Min mamma brukar säga att vi är lite speciella;)

Nä, usch! Jag vill vara ifred, kolla film, gulla med katten, diska när JAG vill - eller inte vill, jag hatar att behöva ringa om jag blir sen - eller hamnar på en brutal spritfest som jag gjorde i lördags och hade hur kul som helst.
 
Sv: Jag vill flytta ihop men inte han?

Fast det där handlar nog om vem man är tillsammans med och vad man har för typ av kontroll på varandra i förhållandet. Jag hade lätt kunnat ringa till sambon och säga att jag hamnat på värsta festen och att jag inte kommer hem. Men jag hade nog också frågat ifall han också ville komma. :)

Ringa om man blir sen? Hur sen måste man vara för att ringa? När förväntar sig någon att man ska komma hem liksom?
 
Sv: Jag vill flytta ihop men inte han?

Det kan säkert stämma, men jag har inte haft den typen av relationer, så får mest kvävningskänsla av att ens tänka på en relation.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 331
Senast: Whoever
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 768
Senast: Ramona
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 764
Senast: Mabuse
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 363
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Tamråttor flyttar in

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp