Jag vill inte jobba

Inte med barriärvård.
Inte med långärmade förkläden, munskydd och visir.
Vi har fått in covid-19 på jobb
En avdelning saknar hälften av personalstyrkan.
Två vårdtagare har gått bort.
Flera har testat positivt.
En vikarie som har gått runt på fler avdelningar har testat positivt.
Nu börjar en lång vända med testning och barriärvård.

Och jag är redan trött.
Låg vaken en timme förra natten och bara fnulade på om jag skulle kunna vara tjänstledig i ett halvår, ekonomiskt sett.

Gick ner ytterligare i tid i september, från 75% till 55%. Säger till mina kollegor att jag inte har tid att jobba 55%, jag har en massa annat jag vill göra.

De förstår inte hur jag har råd att jobba så lite.
Jag förstår inte hur de har råd med att röka.
 

Jag är så trött på covid-19. Känns som det aldrig kommer ta slut. Jobbar du på sjukhus eller inom äldreomsorgen?
 
För min del hoppas jag de får bukt på det. Vissa dagar är det jobbigt att jobba och då jobbar jag ändå inte inom vården, där det troligen är ännu jobbigare.

Det som är jobbigast för mig är att vi inte längre får låna toaletter på företagen, de manliga kollegorna har inga problem med det, men för oss kvinnor/tjejer är det värre, speciellt den veckan vi får mens.

Är så less på hela situationen, men försöker härda ut så gott det går inte det lättaste.
Jag försöker att inte gnälla då jag vet att de finns dom (typ vården) har det bra mycket jobbigare än va jag har det.

För egen del har jag inte råd att vara hemma, men om det funkar för dig och du inte mår bra på ditt jobb, se om du kan gå ner i tid.
Önskar dig lycka till oavsett vad som händer och hoppas på det bästa för dig. ❤️
 
Förstår dig, situationen är verkligen tuff :heart
Jag är tjänstledig för studier, men arbetade under våren/sommaren inom äldreomsorgen och det var inte alls roligt, olika direktiv hur vi skulle hantera allt från dag till dag, rädslan för att få in smittan på boendet, antingen att jag skulle ta med mig det in eller att nån annan. Vi klarade oss (då i alla fall), men kan inte tänka mig hur de skulle varit om vi fått in smittan. Framför allt i fall någon skulle gå bort, men även hur det skulle hanterats från övriga människor, anhöriga, chefer osv. Kram och tycker inte alls du ska känna nån skuld (om du nu gör det, de vet jag inte) för om du går ner i procent eller tar tjänstledigt:heart
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 351
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp