Jag villhöver en actionkamera! Vad har ni?

TinyWiny

Trådstartare
Jag vill ha en användarvänlig, lätt och enkel till rimligt pris. Behöver inte vara någon värsting men filmerna ska såklart gå att se. Jag har läst diverse tester men de tester jag har hittat är enbart på de i dyrare spannet, är de billigare så dåliga att de inte ens är värda sitt pris?
Jag vill ha den enbart för kul, för att kunna filma hunden och när jag rider, dvs. inte handhållen utan enkelt kunna monteras på mig och stanna där tills den tas av, inte ramla av själv när den har lust.
Så, vad har ni och kan ni rekommendera den?
 
Nej, de billigare är inte så dåliga så de inte är värde att köpa. :)

Vi köpte en Sony , det är nog minst tio år sedan. Anledningen till det var att vi tyckte GoPro var dyr för vårt syfte, samt att det blev fula bilder pga vidvinkelperspektivet (det blev en svängd bild eller vad man ska säga). Men nu är ju kamerorna så mycket bättre, så den problematiken finns säkert inte längre.
Då kostade vår 600 vilket var förhållandevis billigt. Den var dock inte riktigt så liten att man kan ha den på ett litet pannband. Man får använda ett annat fäste.
Men bilden är fantastisk! Den används runt 20 timmar/år och fungerar så bra att jag inte har hjärta att skaffa en modernare variant.

Annars har vi mest de svindyra kamerorna omkring oss, mycket MC-åkare i alla discipliner osv.
Men de har inte samma skärpa på som vår gamla stenåldersvariant. :o
I gengäld har de GPS, du kan lägga in din ridtur så den kommer upp som på en karta i filmen, som visar var du var på slingan och till vilken tid och hur fort du red där . De kan t.o.m. registrera tid i luft och hastighet. Därav de höga priserna skulle jag tro.

Titta på märken som Hama, Nedis, Denver, Rollei.
Så kommer du nog att hitta något som inte kostar fläsk, och som är bra nog för dina syften. De har även rimliga tillbehör.
Lycka till.
 
Nej, de billigare är inte så dåliga så de inte är värde att köpa. :)

Vi köpte en Sony , det är nog minst tio år sedan. Anledningen till det var att vi tyckte GoPro var dyr för vårt syfte, samt att det blev fula bilder pga vidvinkelperspektivet (det blev en svängd bild eller vad man ska säga). Men nu är ju kamerorna så mycket bättre, så den problematiken finns säkert inte längre.
Då kostade vår 600 vilket var förhållandevis billigt. Den var dock inte riktigt så liten att man kan ha den på ett litet pannband. Man får använda ett annat fäste.
Men bilden är fantastisk! Den används runt 20 timmar/år och fungerar så bra att jag inte har hjärta att skaffa en modernare variant.

Annars har vi mest de svindyra kamerorna omkring oss, mycket MC-åkare i alla discipliner osv.
Men de har inte samma skärpa på som vår gamla stenåldersvariant. :o
I gengäld har de GPS, du kan lägga in din ridtur så den kommer upp som på en karta i filmen, som visar var du var på slingan och till vilken tid och hur fort du red där . De kan t.o.m. registrera tid i luft och hastighet. Därav de höga priserna skulle jag tro.

Titta på märken som Hama, Nedis, Denver, Rollei.
Så kommer du nog att hitta något som inte kostar fläsk, och som är bra nog för dina syften. De har även rimliga tillbehör.
Lycka till.
Tack!
 
Jag vill ha en användarvänlig, lätt och enkel till rimligt pris. Behöver inte vara någon värsting men filmerna ska såklart gå att se. Jag har läst diverse tester men de tester jag har hittat är enbart på de i dyrare spannet, är de billigare så dåliga att de inte ens är värda sitt pris?
Jag vill ha den enbart för kul, för att kunna filma hunden och när jag rider, dvs. inte handhållen utan enkelt kunna monteras på mig och stanna där tills den tas av, inte ramla av själv när den har lust.
Så, vad har ni och kan ni rekommendera den?
Bra tråd. Det skulle jag också behöva.

Ni som har annat än Go PRO.
Vilken upplösning har er kamera?
Och hur upplever ni skärpan på bilden?
Jag är inte jättekinkig men vill ju inte ha pixligt eller väldigt suddigt...
 
Jag har en Olympus TG tracker. Jag har inte hunnit använda den så mycket, men jag köpte den för att den har imponerande videokvalitet i filmer jag kollade på Youtube (den filmar i 4K) och är vattentät ner till 30 m. Kostade strax under 2000 kr.
 

Liknande trådar

Fritid Kanske fel att prata tåg just nu, men jag behöver bukes samlade kunskap. ;) Jag hade tänkt åka till NY i september, men nu när jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 887
Senast: ameo
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 464
Senast: Jeps
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 889
Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 718
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Min ekonomi
  • Köpa billig bil?
  • Masked Singer 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp