#jagvetvadensnippaär

Jag läste också det. Så pass okunniga får man inte vara. Är det ett ord eller term som är obegriplig tar man reda på innebörden, man ignorerar det inte.
Har själv suttit som nämndeman i över tio år och aldrig varit med om något liknande.
 
Vad i helvete? Hur kan detta inte få stora rubriker och hur kan vi som samhälle ens ha sådana domare?

Vad kan vi, vanliga medborgare, göra för att få domarna avsatta? Jag blir så besviken, ytterligare än en gång har rätten gjort allt de kunnat för att fria en manlig förövare.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...valdtakt-ratten-fattade-inte-vad-en-snippa-ar

De flesta jurister jag sett kommentera detta är också mycket upprörda.
Det är för övrigt rätt talande att de domare(två lagfarna domare och två nämndemän) som ville fria alla var män.
En lagfaren domare ville fälla mannen. Den domaren var kvinna.

Jag tror inte alltid att kön spelar roll för bedömningen i sexualmål men här är jag rätt övertygad om att det gjort det.
 
Vad i helvete? Hur kan detta inte få stora rubriker och hur kan vi som samhälle ens ha sådana domare?

Vad kan vi, vanliga medborgare, göra för att få domarna avsatta? Jag blir så besviken, ytterligare än en gång har rätten gjort allt de kunnat för att fria en manlig förövare.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...valdtakt-ratten-fattade-inte-vad-en-snippa-ar

Jag blev så otroligt illa berörd. Tänker på den stackars flickan som varit med om detta och sen försökt förklara vad hon varit med om så gott det går. Och så börjar vuxna män dissekera ett ord. Snippa, är det insidan eller utsidan? Herregud... Flickan säger ju att han var långt in :(

Första träffen på google är umo.se:
"Snippan gör det möjligt för kroppen att kissa, ha samlag, bli gravid och föda barn."

Förstår inte heller varför media inte ser nyhetsvärde i detta? Bara att tingsrätten dömt till 3 års fängelse och hovrätten friar, är ju en nyhet i sig.
 
Jag läste också det. Så pass okunniga får man inte vara. Är det ett ord eller term som är obegriplig tar man reda på innebörden, man ignorerar det inte.
Har själv suttit som nämndeman i över tio år och aldrig varit med om något liknande.
Tror inte det är okunnighet egentligen. Så jag är lite impad faktiskt, impad över att män har hittat ytterligare ett kryphål för att få annan man friad från någon anklagelse mot flicka/kvinna. Är detta det nya, att de ska dissekera kända svenska ord istället för att döma efter vad som egentligen sägs. Jag undrar vad nästa påhitt är. Vad är en snopp? Vet de det eller är det så väldigt självklart?
 
Tror inte det är okunnighet egentligen. Så jag är lite impad faktiskt, impad över att män har hittat ytterligare ett kryphål för att få annan man friad från någon anklagelse mot flicka/kvinna. Är detta det nya, att de ska dissekera kända svenska ord istället för att döma efter vad som egentligen sägs. Jag undrar vad nästa påhitt är. Vad är en snopp? Vet de det eller är det så väldigt självklart?

Ja, de kan ju inte ha egna döttrar i alla fall, om de tycker att detta är okej menar jag.
 
Ja, de kan ju inte ha egna döttrar i alla fall, om de tycker att detta är okej menar jag.
Jag vet att du inte menar så men måste ändå kommentera.
VARFÖR ska man alltid snacka om att "de kan inte ha egna döttrar" om män. Måste en man ha en dotter för att se ett värde i en flicka? Vad är det för sjukt samhälle vi lever i när man fortfarande måste ursäkta män för att de är rövhattar pga de inte har en dotter 🤮.
De där orden får mig att se rött av ilska varje gång jag ser eller hör dem :rage:
MvH
/Glad att jag inte har barn
 
Det påminner om ett rättsärende om misshandlade elefanter i USA; där det dividerades om vad som skulle räknas som ett sår; hur långt skulle det behöva vara, hur blodigt etc mfl idiotier. Lyft blicken för i helvete - eller utgå, om viljan att göra jobbet inte finns.

Finger i snippan; done. Hur svårt ska det vara? :banghead:
 

Liknande trådar

Samhälle Alltså jag är så förbannad nu! Har inte kunnat sova pga detta. Jag vet inte om ni hängt med i vad som hänt. Men toppjuristen Göran L...
12 13 14
Svar
274
· Visningar
22 288
  • Låst
Kropp & Själ Jag tycker att det ofta pratas om kvinnors fertilitet, kvinnor ska inte vänta för länge med barn etc. Men varför pratar vi inte om män...
15 16 17
Svar
332
· Visningar
22 900
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp