Jaha, då va det tomt... *långt*

loveponies

Trådstartare
Nu är alla kattungerna utflugna... Marshmallow åkte vi med i tisdags och mötte hans köpare i Söderköping (hon körde ända från Blekinge). Han som var min favorit ända från början var den svåraste att lämna ifrån sig.
Han bor numera med en barnfamilj med tre andra katter: en äldre perserhona, en dräktig ragdollhona och en ung ragdollhona på 5 månader. Han ska bli deras avelshanne och utställningskisse. (De har alltså en nystartad uppfödning)
Nya ägaren ringde igår och berättade hur det gick: Marshmallow ("Malle", som de förmodligen kommer kalla honom) hade nästan genast blivt kompis med den unga ragdollhonan, och de lekte hejvilt. Han var jättesocial och mysig, och det var helnöjda! :)

Marshmallow 11 veckor:
marshmallow4.jpg


Nästa hanne, Mums-Mums, åkte vi med till arlanda i onsdags. Där mötte vi hans nya ägare, som flugit ner från Luleå.
Hon är en yngre tjej som inte har någon erfarenhet av raskatter, men har en ung bondkattshona sedan innan, samt en collie (hund alltså...). Hon ska främst ha Mums-Mums till sällskap, men är intresserad av att ställa ut också, och om han utvecklas fint så kanske han kan få några kullar.
Hon mailade senare på kvällen och berättade att han sovit hela flygresan, och hade sedan lekt, lekt och lekt hela kvällen... :D Hennes honkatt hade gömt sig under sängen, och hunden hade fått sova borta första natten, så att lille Mums-Mums inte skulle få en chock (han har aldrig träffat en hund). Även hon var helnöjd med Mums-Mums. "Han är Guld värd" som hon beskrev det i sitt mail. :D

Mums-Mums 11 veckor:
mums-mums4.jpg


Sista lilla tjejen, Marzipan, hämtades av hennes nya ägare igår kväll. De är ett ungt par som bor i Motala, dv ca 15-20 mil bort från oss. De har nyligen köpt en ragdollhona, som nu är 5 månader gammal, och de kom på att de ville ha två, så då köpte de Marzipan. Jag har inte hört hur det har gått ännu, men de lovade att ringa innan helgen.

Marzipan 12 veckor:
marzipan4.jpg


Det är definitivt tomt i lägenheten nu, eftersom vi dessutom lämnat bort Isis, och alltså bara har Sammi och Chivas kvar... Men OJ vad det märks skillnad på kissarna! Det är som om de inte riktigt velat "ta plats" när vi hade kattungarna, och nu när de ha åkt så är de själva jättekelna och superbusiga. Jag hade nästan glömt hur busig och kelig Sammi kan vara, då inte har varit så här sedan i höstas, innan hon blev parad! Hon har haft fullt upp med att vara dräktig och mamma, så hon har liksom inte hunnit med sig själv... Är det någon annan som märkt samma sak på era avelshonor?

Oj, det här blev långt, hoppas någon orkade läsa allt! :D
 
Marzipan är ju helläcker :love:
Tur att sambon effektivt stoppar mig när det gäller långhår av alla de slag. Nu är iaf antalet raser vi båda skulle vilja ha reducerat till, ehh, tio kanske :confused: :D

Skönt att de fått bra hem iaf, även om det känns tyst och tomt nu. Några planer för framtiden?
 
Tja, jag har väl tänkt para om Sammi till hösten. Med vilken hane är inte bestämt ännu.
Tilly här på Buke har ju en fin tabbyhanne som jag är lite sugen på, men hon måste prata med hans uppfödare först.

Om det blir han så är det lite lustigt, både hankattsägarna som jag använt mig av finns här på buke! Ägaren till Erox, som är pappa till den här kullen, finns ju också här på buke, även om hon inte syns till så ofta.

Annars har jag tittat på en mittedhane också, men hans ägare har inte bestämt sig för om de ska låna ut honom för avel eller ej ännu...
 
På utställning menar du? Jag vet inte. Dom pratade om att ställa ut i Vadstena, för att se om det är något för dem. De är ju helt gröna vad gäller raskatt o utställning. Men om de får blodad tand är det ju möjligt att de tar sig så långt som till örebro! :D
 
Jag kommer iaf till Örebro, vad har du för katter och vilken dag kommer du? Kan ha minibuke-träff :banana:

Loveponies: du får ett pm alldels strax ;)
 
Anmälningstiden går ju ut 3/5 så det är lite brått i så fall. Bara nyfiken, vore kul att se nån från dig. Både Toby (heter Simon nu) och Abbie ska ställas här, och Maja (heter Saga nu) ska ställas på SpeedCat den 9/5
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp