Jaha, då var det busstrejk igen då

Sv: Jaha, då var det busstrejk igen då

Jag blev inte påverkad idag, tunnelbanan gick imorse, dock på eftermiddagen var det stopp. Skulle ta 4:an från Zinken och just buss 4 var inte helt inställd, bara reducerad. Och eftersom 4:an typ går hela tiden innebar kraftig reducerad att jag fick vänta hela 10 min :p

Ska dock iväg till en kompis imorgon för midsommar, så blir det strejk i både tunnelbana, pendeltåg och buss, ja då blir det hårt :crazy: Taxi i värsta fall.
 
Sv: Jaha, då var det busstrejk igen då

"Bara" röda linjen som drabbas av tunnelbanorna nu. Men det kanske är den du åker? Det går några få bussar i de flesta områden om det kan gå att pussla.
 
Sv: Jaha, då var det busstrejk igen då

Jag ska på något vis ta mig mellan Tekniska och Solsidan imorgon. Känns som att det kan bli spännande!
 
Sv: Jaha, då var det busstrejk igen då

Jag kan jobba hemma, så jag påverkas inte direkt.
Tycker det är bra när man vågar slåss för bättre villkor.

Men, kan nån vänlig förklara för mig varför röda linjen "drabbas" men inte gröna och blå?
 
Sv: Jaha, då var det busstrejk igen då

De sparar väl på krutet. 1000 förare idag och 1400 imorgon är fortfarande bara en bråkdel av de som berörs direkt eller indirekt av trafikavtalet. Och lägger man till sympatistrejkarna kan det bli riktigt spännande ;) Fast jag tror inte det går så långt.
 
Sv: Jaha, då var det busstrejk igen då

Tror du det dröjer över helgen? Jag hoppas nästan det:o skulle passa så bra på måndag:D
 
Sv: Jaha, då var det busstrejk igen då

:bow: Från att inte kunna ta mig till jobbet alls får jag nu gå de sista strejkande 3km, tack seko :D
 
Sv: Jaha, då var det busstrejk igen då

Jag är glad att jag inte tillhör deras avtalsområde, vilket dåligt avtal de gick med på :crazy:
 

Liknande trådar

Samhälle Dax igen för nytt besvärligt läge. Är ni beredda på monsterstormen Ciaran som snart drar in?
2
Svar
36
· Visningar
1 531
Senast: Thaliaste
·
Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
36
· Visningar
6 550
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Enya
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 005
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp