Jaha...vad ger ni era hundar för mat??

N

Nickan

Mina 2 hundar äter Eukanuba (small breed) men jag tycker att min "större" av de 2 har fläskat på sig en helt del..trotts att jag dragit ner. Brukar hundar reagera så på Eukanuba? :confused:
Tips på annat foder??
 
Jag ger mina Royal Canine och Nutro Choice, de tycker jag e bra, har även testat lite andra foder, ex. Husse mm, men av dem la dom på hullet ordentligt.
Eukanuba har jag testat en gång, men mina hundar tyckte inte om det, så jag gick tillbaka till Royal Canine.
 
Jag ger Hill's small breed puppy till min valpis och nutra nuggets lam o ris ...eller är det kyckling o ris :confused: till min stora(han får även den gröna(performance)ibland). Jag tycker de fungerar jättebra på dem.
/Wera
 
Valpen är väldigt kräsen och vi har testat både Lone Star och Royal Canin till honom innan. Nu får han Doggy (uppfödaren använder Lone Star och Doggy) och det fungerar ganska bra (bäst av de vi prövat).
Jag är inte helt nöjd med det valet, är kanske lite löjlig men jag vill helst att han ska äta "kvalitetsfoder". Själv har jag bara bra erfarenheter av Nutra, men det finns ingen som säljer det här i stan.
Vi vill ju helst inte ha fler foderbyten än på ett tag, men funderar på att testa Hills. Någon som har några erfarenheter av det?
 
okej...

Nutra? Är det Nutro nu eller?? Hittar iaf inte Nutro här längre :crazy:
"stora" hunden åt det tidigare...fick t.ex inte en enda fästing!! :)
 
Har lite svårt att skilja namnet på det två, men det jag menar är Nutra Nuggets och sen finns det väl en annan sort som heter Nutro. Båda två är vad jag har hört bra foder, men jag har enbart erfarenhet av Nutra.
 
Våra hundar äter Pedigree Pal, vilket har fungerat hur bra som helst!
Labradorerna är i fin form, och är inte det minsta överviktiga... vilket hundar i den rasen lätt tenderar att göra.
Pälsen är dessutom kanonfin, blank med härlig lyster! Därför ser jag ingen anledning att använda något svindyrt foder.. :crazy:
 
Ingen av mina hundar har tyckt om Hills.
Har testat flera sorter Hills men det går bara inte.
Lustigt nog kände vet igen problemet.Fodret är bra men smakar kanske inte gott??
Valpen jag har nu äter Doggy Junior.Trodde aldrig jag skulle använda Doggy, men uppfödaren körde med det och valpen är glansig och fin och hon äter som en häst.
 
Min äter Mera Dog. Hon fick tidigare ett foder som hette Klass, som jag var jättenöjd med, men i somras "upptäckte" jag nackdelarna. Då fodret är fryst så är det jobbigt när man ska åka på semester och plocka med sig 1 kg för varje dag. För det andra så tinar man upp ½ kg på morgonen för att hunden ska få frukost men då är det för varmt ute och hunden vill inte äta = kasta maten.

Men annars var det ett toppenfoder!

Men nu till frågan. :D

Min tik får:
15 dl Mera Dog Energy per dag.
Pannkakor 2-3 ggr i v. utöver torrfodret.
3 märgben + 1 jumbone i v.
B.vit
 
Mina två gårdshundar får precept competition. Tycker det fungerar bra.

Hade tidigare royal canin, men äldste hunden (som väger 10,5 kg) var tvungen att äta 4 dl om dagen bara för att inte falla ur. Nu får han strax under 3 dl och har som bonus blivit mycket finare i kroppen.

// Isa
 
Min mkt kräsna hund älskade Hills när hon fick det. Hon fick något special foder från Hills för vi skulle se om hon var foderallergiker. Tror det hette Z/D eller nått sånt - de skulle i alla fall inte kunna få allergier av det för det var så små molekyler eller nått sånt enligt vet :confused:. Minns inte riktigt..

Min hund äter nu Royal Canine. Hon äter det men hon tyckte nog igentligen bättre om Hills - men det gick bara att köpa hos veterinären och jag har ingen lust att köra alla de milen för att köpa hennes mat när jag inte behöver..
 
Eukanuba Lamb&Rice (All breeds).
Jag har små hundar så de får ca 2 dl/dag.
 
Våran hund fick också Hills ett tag för att han var allergisk.. han blev mycket bättre av det iaf, men när vi haft det kanske ett år tröttnade han. Fast det gör han med alla foder.. har typ provat allt åt honom!
 
Min äter doggy, det var vad uppfödaren gav och därmed fortsatte jag och hon är fin, mår bra och gillar det skarpt så vi forsätter med det!
 
Min hund äter Nutro Choice.
När han var valp fick han RC, men slutade sen nästan helt att äta, så när det var dags att byta till vuxenfoder så bör vi märke till Nutro och det fungerar bra.
Han är väldigt fin i pälsen!
 
Sv: Jaha...vad ger ni era hundar för mat??

jag har haft ganska mycket problem med maten till mina hundar.
från början har dom ätit nuttra nuggets, men det innehåller linfrö och dom blir väldigt dåliga i magen... sen bytte vi till royal canin men det tålde inte vår äldre hunden (3år), hon fick utslag av det. sen provade vi nått annat foder (kommer inte på namnet) men av det blev dom stenhårda i magen... så vi fick börja blanda nuttran med det.. än har vi inte hittat nått bra foder... det är tvådvärgschnauzrar, hos unghunden är det bara magen som reagerar på maten, men den äldre får lätt klådor. vet. har sagt att det kan vara av olika mjökslag som kan finnas i fodret. nån som har nå tips?
 
Sv: Re: Jaha...vad ger ni era hundar för mat??

puckovovve skrev:
Våra hundar äter Pedigree Pal, vilket har fungerat hur bra som helst!
Labradorerna är i fin form, och är inte det minsta överviktiga... vilket hundar i den rasen lätt tenderar att göra.
Pälsen är dessutom kanonfin, blank med härlig lyster! Därför ser jag ingen anledning att använda något svindyrt foder.. :crazy:


Jag håller med..vår labbe får doggy,å han är jättefin i pälsen å övrigt..När han fick Hills mådde inte magen bra på honom.. å av Royal Canin Labrador foder tappade han bara mer päls..
 
Sv: Jaha...vad ger ni era hundar för mat??

Min schäfer äter RC German Shepherd 24. Han har ätit RC:s foder under hela tiden från valpfoder till junior och sen vuxen fodret och han har fungerat toppen.

Min tidigare schäfer åt Pro Plan med gott resultat och även Nutra Nuggets var mycket bra.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
661
Övr. Hund Jag har testat ett torrfoder som faktiskt fungerar förvånansvärt bra till mina färskfoderätande hundar. Med "testat" så menar jag att...
Svar
18
· Visningar
1 408
Senast: Sofie.S
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 716
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag har gått och blivit sjuk, tror jag. Har fått bland annat utmattningssyndrom och dom har hittat nånting avvikande i min hjärna. Under...
Svar
13
· Visningar
1 738
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp