JAHA..vad ska jag nu hitta på!

Q

Qudexco

hej hej igen!!
nu har jag fått ett förslag om att ställa upp i en liten klubbhoppning på 70 cm då pållen inte är helt igång!
(tävlar annars upp till 110cm) har ridit igång honom helt och han har sin "grund kondis" hopptränar just nu ca 110 banor igen.. hemma på gården. men tor ni att han redan nu är redo för denna hopptävling!? han vilade i 3 veckor sedan skittades han i ca 6 veckor pga hovböld sen dess har jag ridit honom i ca 1-1,5 månad. jag har som sagt hoppat små banor hemma med hinder upp till 110. tänkte starta en LB dressyr den 5 oktober och hade helt uteslutit denna tävling som jag nu funderar över efter som jag aldrig trodde att vi skulle "hinna" färdigt tills den 28 (som nu denna tävling ska vara) som sagt han går sina vanliga pass nu utan att få något onormalt flås och svettas inte alls mycket trots den ganska redan nu tjocka pälsen. snälla hjälp mig att bedömma om min pålle kan vara med på söndag. tänkte skiva hur veckorna ser ut nu mera;

dag1: dressyr på banan ca 1h
dag2:skogslunk/lättare arbete i skogen kanke hoppar några små hinder i skogen.
dag3:galopp/intervall träning på ängen.
dag4: dressyr ca 30 min
dag 5:ute ritt ca 1h
dag 6: hoppning ca 1h
dag7: vila/gå ut och gå ca 30 min(bror på temparament och ansträngning dagen före...

så vad tror du nu då!! var ärlig..
innan betet red jag honom ganska *"hårt"* och han var i jätte bra kondition men verkar vara liksom piggare och gladare ändå nu! SNABBA SVAR!! tack/ida
 
det är svårt att bedöma sånt över nätet,det märker du väl på hur hästen reagerar?
Verkar den trött? Dra ner...
Verkar den pigg? Då är det väl OK
 
Han är jätte pigg!!
mycket piggare efter arbete än han någonsin varit!
 
tack tack.. (och nej jag är inte så skrock full och tror att man säger tack betyder otur!) :cool:
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: zarmino
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
19 971
Ridning Behöver tips på hur jag ska fortsätta igångsättningen av min häst som varit halt. Hästen har ridits på lätt hobbynivå under hela...
Svar
15
· Visningar
5 710
Senast: Rumbla
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 356

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp