Jakt på ny sadel - tips?

Sparvoga

Trådstartare
Behöver byta sadel, har en Albion K2 MW (hoppsadel) den passar inte, pälsen blir alldeles ruggad under bossorna.
Har fått tips om att Prestige Arezzo skulle kunna passa (tips från sadelförsäljare/utprovare) ska låna den och testa. Men börjar tveka att det kommer bli bra.. Har ni några tips? är ett fullblod 6 år som är under uppbyggnad.
Sadel4.jpg
 
Prestige skulle kunna funka på den ryggen. Generellt sett rundbossade eller kortbossade sadlar som Passier, Ergo, Erreplus, Stubben, m fl beroende hur hästen ser ut i övrigt.
 

Liknande trådar

Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 268
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hej! Jag har i dagsläget en ny Equipe Expression special, 17,5 i sits, normal kåpa och MW bom som passar mig bra, men har fått prova en...
Svar
0
· Visningar
1 138
Senast: Mirabilis
·
R
Utrustning Som en fortsättning på min tidigare tråd… Står här med en ny häst, fick tyvärr inte med någon sadel. Testade att rida ca 20 min med min...
Svar
19
· Visningar
1 428
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej, har haft mycket sadel bekymmer med mitt fullblod. Sadelprovare häromkring har jag redan tagit ut men antingen tycker dom att det är...
Svar
17
· Visningar
3 337
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp