Jakten på den perfekta handbagage-ryggan

Myrten

Trådstartare
Casa Myrten är fullt av väskor och ändå känner jag att det är något som saknas. Jag reser ganska mycket och vanligen bara med handbagage. För det ändamålet har jag tre olika väskor i storleksordningen 35-44 l; en Samsonite kabinväska och två ryggsäckar. Dessa två är en lättviktsryggsäck som kan göras om till axelremsväska på 35 l (märke: Eagle Creek) och en säkerhetsryggsäck (märke: Pacsafe) på 42 l. Båda är bra på sitt sätt, jag använder dem. Men ingen är faktiskt perfekt. Den mindre kan frontpackas, men konstruktionen är lite sladdrig så i praktiken är det enklast att packa den från toppen och jag avskyr att gräva i ryggsäckar! Säkerhetsryggsäcken packas som en resväska (som jag vill ha det) men kompressionsremmarna i väskan är skitkonstiga och om jag använder dem blir det stora glipor vid topp och botten. Dessutom är laptopfacket längst fram på väskan, vilket påverkar bärkomforten negativt. Båda ryggorna är ganska slimmade i sin design och har inga fack på utsidan och jag har nu insett att jag vill ha fler fack som jag snabbt kan stoppa undan grejor i!

Har kollat en hel del och hittills dissat högt rekommenderade väskor som Osprey Farpoint/Fairview 40 (inte tillräckligt många fickor + laptopficka framtill), och Tortuga (skickar för tillfället inte till Europa + högt pris + onödigt stora). Amazons egen ser ganska bra ut, men eftersom frakt till Sverige av någon idiotisk anledning görs från USA inte från Europa så går frakten på $70, vilket nästan är dubbelt så mycket som ryggsäcken kostar. Kollade nu senast på Eagle Creek Global Companion (som dessutom finns i en snygg, vinröd färg), men bärselen går inte att stoppa undan. Eftersom den inte är helt billig (1500-2000) känner jag mig tveksam att lägga de pengarna om jag sen inte blir nöjd (igen!).

Nu undrar jag förstås om andra Bukefalister har tips på den perfekta ryggsäcken för mina behov. Det här är min kravspec:

- Ca 35-40 l.
- Ska funka som handbagage på flyget.
- Frontlastad (som en resväska).
- Laptopficka nära ryggen.
- Det ska gå att komma åt laptopen utan att öppna väskans huvudfack
- Midjebälte måste finnas.
- Låsbara dragkedjor.
- Några lättåtkomliga fickor för grejor som jag vill ha så att jag hittar dem lätt. Gärna ficka på midjebältet.
- Bärselen ska kunna stoppas undan

Tips och idéer?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp