Jakthund för nybörjare?

[QJUOTE="neapea, post: 17058159, member: 26307"]Kleiner münsterländer har jag varit inne på, vet en som har en sådan som vi tänkte besöka nu i höst. Men både mina föräldrar och jag har katt så det måste gå att öva in den på att inte jaga katt, men det borde väl gå om man börjar från att den är valp?[/QUOTE]Jag har haft rasen. Och det går naturligtvis att skola in den så att den inte klipper huskatten.
Det var den mjukaste, mest kontaktsökande hund man kunde tänka sig hemma, och med förlov sagt ett hår av hin i skogen.
Bra som stötande,
Vid eftersök, om rådjuret reste från sårlega innan jag hann fram så var det bara att stryka kopplet och hunden tog rådjuret så då var långsamt och stelt efter ha legat i sårlega ngn timme. Sedan stannade hunden vid djuret skallande så det var bara att knalla in och hämta dem.
För att sedan, hemma , vara den löjligaste knähund man kunde tänka sig.
Precis som en hund ska vara;)
 
Men både mina föräldrar och jag har katt så det måste gå att öva in den på att inte jaga katt, men det borde väl gå om man börjar från att den är valp?

När jag importerade min laika var han 4 månader och hade både grannens katt och ett gäng hönor på sitt samvete :o de var glada att han åkte ända till Sverige.

Men såklart det går att träna de e många som har katt och jakthundar tillsammans.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag gör ännu en rastråd. Lite kort: Sambon jagar och vill skaffa en jakthund. Vi har en golden nu som han haft med men hon duger inte...
2
Svar
25
· Visningar
2 381
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Hejsan! Jag har följt forumet länge men det här är första gången jag skriver något. Lite bakgrund om mig och min hund. Jag är en...
Svar
14
· Visningar
1 999
Senast: AraSlei
·
Lantbruksdjur Nu har det äntligen blivit klart att vi blir med höns på halvön i vår! Ingen av oss på gården kan någonting egentligen om höns, jag är...
2
Svar
22
· Visningar
4 503
Senast: Kilauea
·
Hundavel & Ras Hade behövt lite hjälp åt en vän som funderar på blivande jakthund och har fastnat för wachtel. Har för mig att det finns några härinne...
2
Svar
35
· Visningar
4 904
Senast: Bismark
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att rensa i kalendern
  • Vad läser du just nu?
  • Arbetsintervju

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp