Jaktradio vilka använder ni?

Sandrahorse99

Trådstartare
Jag ska köpa mig två jaktradios måste vara 31mhz så jag kan prata med dom andra i min SAR-grupp. Har ingen som helst erfarenhet av vilka som är bra men den måste fungera bra så priset spelar ingen roll. Utan vikten är att den faktiskt fungerar ute i terrängen och även helst vid dåligt väder.

Vilka använder ni och hur tycker ni dom fungerat?
 
Jag har ingen 31:a, vi kör bara 155, men min Icom är jag väldigt nöjd med. Bra räckvidd, bra batteritid, bra hörbarhet, vattentät.

Du får ju i regel sämre räckvidd med en 31:a, men den kanske inte behöver nå så långt?
 
Jag har ingen 31:a, vi kör bara 155, men min Icom är jag väldigt nöjd med. Bra räckvidd, bra batteritid, bra hörbarhet, vattentät.

Du får ju i regel sämre räckvidd med en 31:a, men den kanske inte behöver nå så långt?

Som jag förstått det som fungerar 31mhz bättre i kuperad terräng, men att man får sätta dit en längre antenn för att få mer räckvidd. Behöver ha samma som dom andra har för att kunna prata med dom, så det behöver vara 31, Vilket verkat fungera bra för dom andra.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 822
Senast: hundtant
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 933
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 760
Senast: SiZo
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 759

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Fautras
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp