Januaritorra händer

Cherarriduracell

Trådstartare
Nu är de här igen, så torra och fnasiga händer att det svider och pulserar när man smörjer in dem. Jag försöker alltid ha vantar eller handskar ute och smörja in när jag kommer ihåg och har handkräm med mig. Men det är ändå så så så torrt! Vad har ni för bra tips på handkrämer? Vill ha så vårdande som möjligt för riktiga torrishänder men gärna sån som går in i huden fort, ogillar verkligen att vara klibbig!
 
Min favorit är Gratiae Hand and nail care treatment. Body Shops Hemp hand protector är också bra, men doften, urk. :wtf: Den luktar gammalt mögel. Jag klarar tyvärr inte av att använda den.
 
Tycker body shops handkräm är bra. Går snabbt in, hjälper verkligen och finns i en massa olika dofter.
Just nu kör jag jordgubb :)
 
Jag har inte testat särskilt många handkrämer, men jag gillar Fenuril - fungerar bra och går in i huden hyfsat snabbt (enligt mig). Kan ju dock svida lite om man är väldigt torr eller har sår.
 
Jag kör propolis. Jag tycker inte att den svider så mycket.
Annas använder jag en kräm som egentligen är för bland annat blöjexem. Tyvärr tar det ett bra tag innan den går in i huden.
 
Det enda som fått ihop alla sprickorna hade på fingrarna är Working hands. Behövs inte mycket heller, så den går fort in.
 
Det enda som fått ihop alla sprickorna hade på fingrarna är Working hands. Behövs inte mycket heller, så den går fort in.
Jag är lite nyfiken på den men blir lite tveksam av att den är i burk och inte tub av vad jag kunnat se? Inbillar mig att det blir grisigt att gräva runt i krämen i öppen burk sådär? Hur tycker du att det funkar?
 
Body Shops handkrämer tycker jag sjunker in direkt. Bonus att de alla doftar supergott och inte är djurtestade.
 
Jag är sedan födsel en torrboll som måste smörja kroppen och ffa ansikte varje dag, och blir därmed sällan torr om händerna trots att jag i jobbet har en extrem handhygien och tvättar händerna kanske fem sex gånger i timmen under ett arbetspass, jämfört med de flesta andra som inte jobbar inom vården. Mitt dagliga smörjande av kropp och ansikte gynnar nog mina händer.
 
Locobase repair! Den är ganska fet men går snabbt in i huden. Jag använder den även på läpparna och på extra torra punkter i ansiktet.

Jag tycker den är jätteseg på att gå in! Superbra för torra händer verkligen men tar ju hundra år innan händerna är klibbfria.

@Cherarriduracell Jag använder Propyless, tycker den är suverän. Brukar smörja händerna ordentligt (med tjockt vitt lager) ett par tre gånger när jag går och lägger mig, tar bara några minuter för varje lager att gå in skapligt. Sista lagret blir ofta lite geggigt men då effekten är så god kan jag acceptera det.
 
Sedan jag började med Neutrogena norwegian formula har jag sluppit självsprickor på vintern. Den sugs in direkt o kladdar inte. Den innehåller delvis samma aktiva substans som Calmuril/Fenuril men svider inte.
 
Jag tycker den är jätteseg på att gå in! Superbra för torra händer verkligen men tar ju hundra år innan händerna blir klibbfria.

Åh jag tycker inte alls att det är så farligt. :) Som sagt den är ju fet, men jämfört med andra feta krämer tycker jag att den är suverän. Man behöver inte ta så mycket heller för att känna ”effekt”.
 
Jag köpte denna efter den korats Årets Handkräm av något ställe. Den är helt fantastisk! Endast milt parfymerad, absorberas snabbt och återfuktar min hud. Jag tycker många hudkrämer lägger sig som en hinna ovanpå huden, så händerna känns mjuka men nagelband förblir torra och fnasiga, och huden stramar över händerna.
rituals-of-sakura-hand-balm-175-ml-1808-251-0175_1.jpg


Elizabeth Arden's Eight Hours Intensive Moisture är också bra, men kostar nästan dubbelt så mycket.

F.ö. är det viktigt att titta på ingredienserna och inte stirra sig blind på märken när man handlar handkräm. Många innehåller en hel del jag inte vill ha nära mina händer, men beskrivningen är ändå "vårdande", "återfuktande" osv.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är det någon här som har rosacea eller väldigt känslig hy i ansiktet som vill dela med sig om vilka hudvårdsprodukter ni använder? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
908
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Mina händer ser rätt hemska ut....:cautious: Sedan hästen behövde barfotaboots i höstas har mina händer verkligen fått ta stryk. Bootsen...
Svar
11
· Visningar
1 027
Senast: SaraXX
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 563
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
1 699

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp