Jeans som inte glipar i dragkedjan?

lady_vip

Trådstartare
Jag har alltid jeans på mig, både till vardags och fest, i olika tvättar och utseenden, men gärna i smal modell med lite stretch som sitter åt.
Kruxet är att dragkedjorna alltid, mer eller mindre, glipar den sista biten innan knappen. Jag kan väl inte vara ensam om det? Hur gör ni andra?

Köper jag kass kvalitet? Fel modell?
 
Följer, du är inte ensam! Och om de råkar vara lite för tajta (nej jag har inte alls ätit för mycket godis :angel:) så åker gärna dragkedjan ner på vissa par. Jag har mest Lee o G-star.
 
Jag har alltid jeans på mig, både till vardags och fest, i olika tvättar och utseenden, men gärna i smal modell med lite stretch som sitter åt.
Kruxet är att dragkedjorna alltid, mer eller mindre, glipar den sista biten innan knappen. Jag kan väl inte vara ensam om det? Hur gör ni andra?

Köper jag kass kvalitet? Fel modell?
Tvätta alltid med stängd dragkedja så sliter det mindre på kedjan.
 
Tvätta alltid med stängd dragkedja så sliter det mindre på kedjan.
Men jag har jeans som jag aldrig ens har tvättat, bland annat ett par Lee där dragkedjan glipar trots att de är ganska nya.
Har även jeans där skräddare har bytt dragkedja för att den gått i sönder, men de börjar glipa direkt igen:confused:
 
Men jag har jeans som jag aldrig ens har tvättat, bland annat ett par Lee där dragkedjan glipar trots att de är ganska nya.
Har även jeans där skräddare har bytt dragkedja för att den gått i sönder, men de börjar glipa direkt igen:confused:
Men vad märkligt! Antingen är det då dålig kvalité på kedjan eller för tajt vid midjan. Om en skräddare bytt kedjan (de brukar ju veta vad de gör) skulle jag tippa på att de behöver gå upp en storlek.
Jag tycker jeans ska vara sköna och absolut inte tajta. Men vill man ha tajta jeans och lätt får dragkedjeproblem kanske jeggins eller vad de nu heter med mer stretch i vara något och skippa kedjan helt? Mina favoritjeans har knappar när jag tänker efter
 
Men vad märkligt! Antingen är det då dålig kvalité på kedjan eller för tajt vid midjan. Om en skräddare bytt kedjan (de brukar ju veta vad de gör) skulle jag tippa på att de behöver gå upp en storlek.
Jag tycker jeans ska vara sköna och absolut inte tajta. Men vill man ha tajta jeans och lätt får dragkedjeproblem kanske jeggins eller vad de nu heter med mer stretch i vara något och skippa kedjan helt? Mina favoritjeans har knappar när jag tänker efter
Jag tänker att modellen är ju gjord för att sitta åt..? Senast jag köpte ett par jeans så frågade jag i affären om den gamla regeln om att man ska ta de som sitter så hårt att det precis går att stänga, om den regeln fortfarande gäller, då menade expediten att det ska man absolut så fort det är stretch i jeansen. Knasigt att de inte har dragkedjor som håller sig uppe ändå.

Någon som testat modell som är ”curvy” och vet om det gör skillnad?
 
På mig händer samma om jag har lite små jeans lr ja.. snarare jeans modeller som inte tillåter plats för höfter å rumpa. Vet inte vilken "modell" du är, men jag e kort å kurvig, tycker Zara å Mango jeans med mkt strech i är super 👌 har inte haft curvy på länge för jag e så nöjd med jeans från ovan så e osäker på sånna 😊
 
Förr i tiden fanns det en pigg bakpå blixtlåsets ’handtag’, som låste dragkedjan då flärpen var i nedfällt läge.

Den funktionen tycks inte vara lika välkänd nuförtiden - vare sig hos byxbärare eller byxtillverkare.
 
Förr i tiden fanns det en pigg bakpå blixtlåsets ’handtag’, som låste dragkedjan då flärpen var i nedfällt läge.

Den funktionen tycks inte vara lika välkänd nuförtiden - vare sig hos byxbärare eller byxtillverkare.
Jag känner till piggen, och är alltid noga med att fälla ner flärpen, men många dragkedjor verkar inte se ut så:(
 
På mig händer samma om jag har lite små jeans lr ja.. snarare jeans modeller som inte tillåter plats för höfter å rumpa. Vet inte vilken "modell" du är, men jag e kort å kurvig, tycker Zara å Mango jeans med mkt strech i är super 👌 har inte haft curvy på länge för jag e så nöjd med jeans från ovan så e osäker på sånna 😊
Får testa😊 jag är kort, en 36:a, men har kurviga höfter och rumpa, så det är nog där det felar om det är mig det är fel på😉
 
Får testa😊 jag är kort, en 36:a, men har kurviga höfter och rumpa, så det är nog där det felar om det är mig det är fel på😉

Då e vi i samma båt i jeanshavet,.. men haha, det är ju så klart jeansen det är fel på, inte oss!😉 Kom på en annan sak, har märkt att högre midja fungerar bättre, upp till ca bara lite under naveln. Verkar som att jeansen då kommer förbi den kurviga delen och dragkedjan har lättare för att stanna uppe :up: jag har alltid svårt med riktigt längd i benen också, men hittar som sagt mkt bra på Zara å Mango :love: längtar efter mina jeans, kan bara ha mammajeans nu :angel:
 
Då e vi i samma båt i jeanshavet,.. men haha, det är ju så klart jeansen det är fel på, inte oss!😉 Kom på en annan sak, har märkt att högre midja fungerar bättre, upp till ca bara lite under naveln. Verkar som att jeansen då kommer förbi den kurviga delen och dragkedjan har lättare för att stanna uppe :up: jag har alltid svårt med riktigt längd i benen också, men hittar som sagt mkt bra på Zara å Mango :love: längtar efter mina jeans, kan bara ha mammajeans nu :angel:

Skriver under på det där med hög midja baserat på exakt samma förklaring.
 
Då e vi i samma båt i jeanshavet,.. men haha, det är ju så klart jeansen det är fel på, inte oss!😉 Kom på en annan sak, har märkt att högre midja fungerar bättre, upp till ca bara lite under naveln. Verkar som att jeansen då kommer förbi den kurviga delen och dragkedjan har lättare för att stanna uppe :up: jag har alltid svårt med riktigt längd i benen också, men hittar som sagt mkt bra på Zara å Mango :love: längtar efter mina jeans, kan bara ha mammajeans nu :angel:
Vilken modell är det du har? Måste beställa eftersom varken Zara eller Mango finns i närheten:(
 
Vilken modell är det du har? Måste beställa eftersom varken Zara eller Mango finns i närheten:(


Svårt att svara på då dom inte har samma modeller alltid. Går alltid för en "vanlig" slim jeans modell, inte Skinny på Zara då dom är helt galet smala, skall ha hög midja och mkt strech, enklare för mig då jag handlar i butik och går runt och drar i tyget på alla .:angel: Bor inte i en stad med nån av butikerna men handlar när jag hälsar på mamma å pappa. Mina jeans är nedpackade i vacumpåsar i källaren just nu så kan inte kolla på dom😕 men kollar hemsidan :) Ju mer elastan desto strechigare är dom, vilket jag gillar. Här e några som kan vara sådana jag har :) hoppas det e ok att linka?

Zara
https://m.zara.com/se/sv/jeans-zw-premium-portobello-blue-p07513245.html?v1=6682688

https://m.zara.com/se/sv/jeans-zw-premium-high-waist-spring-blue-p06840085.html?v1=7435624

Mango
https://shop.mango.com/se/dam/jeans...075701.html?c=TO&n=1&s=prendas_she.familia;28

https://shop.mango.com/se/dam/jeans...075696.html?c=TN&n=1&s=prendas_she.familia;28

Zara har börjat med nån super elastic jeggings som kanske kan va nått men har inte sånna själv. Vill prova när jag inte e gravid :)

https://m.zara.com/se/sv/jeggings-hi-rise-super-elastic-p05520201.html?v1=6451864

Kanske du kan beställa hem några olika och prova, skicka tillbaka det som inte är bra?
 
Jag har gett upp på jeans. Finns inga som passar min kroppsform. Tycker det är sjukt svårt att undvika det där glipandet på typ alla byxor.
 
Förr i tiden, var det länge sedan?
Det fanns i varje fall på jeans för 40 år se'n, och har inget minne av att jag för egen del saknat det någorlunda nytida jeans. De lundhagsbyxor som jag helt gått över till idag har det dock inte, men å andra sidan har jag inget problem med att gylfen går på utflykt med dem.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
635
Senast: Fiorano
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 459
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 132
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 573
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp