Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Jensen Exmoor

lil-sis

Trådstartare
Är det någon här som (förutom jag och Lydia) har köpt sig en sådan?

Vad tycker ni?

Fick min idag så jag har inte direkt hunnit prova den men den känns iaf mjuk och fin och pyttliten så den passar nog ponnyn (och min rumpa får faktiskt plats när jag testar så gott det går utan hästen).

Hoppas det blir bra nu då.. Jag letar fortf. har kanske hittat en sadel men den ska provas först. Har hafft sadelmakare o kollat den då den är beg. Godkändes utan anm. där iallefall skönt!!!!
Hon var så där superkort i sadelläget med va? :(
Ja som sakt hoppas det blir bra nu då.. :bump:

lil-sis

Trådstartare
Japp minikort tom annars hade det inte varit så svårt. Sadeln är väldigt mjukt, det gillar jag. Vill ju egentligen ha en Wintec Cair.

lil-sis

Trådstartare
Tja jo de ska visst ha bommar upp till XXXW och även smala så det ska väl inte vara omöjligt. Än så länge gillar jag min, ser jättefin ut på soffa ;)

De har en hemsida där det står mer men jag vågar nog inte länka, den är iaf lätt att lista ut, företaget heter Jensen Sport.

:)

Låter iof. intressant, men det såg lite klumpig ut, du har inte testat den ännu? tänkte om man kommer långt i från hästen eller?

lil-sis

Trådstartare
Den är riktigt mjuk så jag tror inte att det blir så hmm packat. Den ska visst sjunka ihop lite när man rider in den också.

Testar den imorgon eller på fredag om jag nu vågar klättra upp på ponnyn :crazy:

M

Mitzi

Jag är också intresserad av denna sadel.
Är det bra kvalite´ på den?
Är den helt i läder?

Berätta gärna mer om den!

lil-sis

Trådstartare
Materialbeskrivning finns på hemsidan. Där ryttare befinner sig är det läder och det är MJUKT läder, hela sadeln är väldigt mjuk.

V

viktoma

Den sadeln är suverän!!!! Alla Jensens sadlar som jag testat har varit toppen!! Du kommer att bli supernöjd!

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6468 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Kläder&Bli fin Efter lite kroppsliga förändringar känner jag att jag behöver tips på kläder och gärna av dem som är lite i samma sits. Är lång, >182 cm...
2
Svar
25
· Visningar
740
Kropp&Själ SVT har gjort en serie på tre avsnitt med vetenskapliga tester kring hudvård. Tittade precis på första avsnittet som handlade om...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 607
Utrustning Eftersom jakten på ny sadel har kommit av sig lite medan jag håller på att rakrikta mig själv så har jag fortsatt med den allroundsadel...
2
Svar
28
· Visningar
887
  • Artikel
Dagbok Då har jag träffat killens far. Han väckte den sovande västgöten i mig, vet killen brukar säga att han gillar min dialekt då jag bryter...
Svar
0
· Visningar
390

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar