Jeopardy 905

S

starstruck

Jag hittar inte så mkt info om honom på webben. Har ngn koll på exteriörbedömningen? Vad tycker ni om honom? Har ngn sett en avkomma? Är han underskattad?

Hit me :D
 
Sv: Jeopardy 905

Jag har inte sett ngn avkomma, men jag har sett honom, och mer långbent och lätt hingst tror jag aldrig jag sett.
Jag skulle gärna betäcka med honom, men funderar på om ungen skulle bli svårsåld, då inte så många känner till honom.

Han har väl på rätt få avkommor lämnat en del bra, skulle nog vilja säga att han är underskattad.
 
Sv: Jeopardy 905

Jag har inte sett ngn avkomma, men jag har sett honom, och mer långbent och lätt hingst tror jag aldrig jag sett.
Jag skulle gärna betäcka med honom, men funderar på om ungen skulle bli svårsåld, då inte så många känner till honom.

Han har väl på rätt få avkommor lämnat en del bra, skulle nog vilja säga att han är underskattad.

jag har oxå sett honom, o gillade det jag såg :) har inte set ngn avkomma vad jag vet, men jag har läst att de har gått bra... o jag tror inte att han haft så många.

antagligen skulle en sån avkomma vara svårare att sälja vid ung ålder då folk kanske mest köper på stam, men om den presterar tror jag inte att det skulle vara svårare än ngn annan ;)

undrar hur han ser ut i benen..
 
Sv: Jeopardy 905

Hittade ingen hemsida till honom, är han i avel eller fungerar han bara som tävlingshingst i år?
U
 
Sv: Jeopardy 905

Exteriört utlåtande: "Välproportionerlig hingst av god modell. Något oädelt huvud, tendens till underhals, något brant bog, långt bra kors. Uttåad fram, vinklad bak. Naturlig, taktmässig skritt. Spänstig trav med bra takt." Poäng 88788=39p (5 år).

Han är mystiskt försvunnen från årets kalender, han finns varken med bland verksamma eller icke verksamma hingstar.
 
Sv: Jeopardy 905

Exteriört utlåtande: "Välproportionerlig hingst av god modell. Något oädelt huvud, tendens till underhals, något brant bog, långt bra kors. Uttåad fram, vinklad bak. Naturlig, taktmässig skritt. Spänstig trav med bra takt." Poäng 88788=39p (5 år).

Han är mystiskt försvunnen från årets kalender, han finns varken med bland verksamma eller icke verksamma hingstar.

:bow: :bow:

hm.. jag hittade en annons i ridsport o där stod det att han skulle fungera på både AI o TAI i år. billiga avgifter var det... :) (samma station som Mr Carrerra)

har dessutom inte sett honom ute på tävling på länge, så han kanske "bara" går i avel?
 
Sv: Jeopardy 905

:bow: :bow:

hm.. jag hittade en annons i ridsport o där stod det att han skulle fungera på både AI o TAI i år. billiga avgifter var det... :) (samma station som Mr Carrerra)

har dessutom inte sett honom ute på tävling på länge, så han kanske "bara" går i avel?

Nu hittade jag honom också i Ridsport. Konstigt, för han finns ju heller inte med på ASVHs lista över hingstar med löst licens.:confused: Hursomhelst, så fanns en hemsideadress med i annonsen, och det verkar som att han bytt ägare: http://www.falbygdensstuteri.o.se/
 
Sv: Jeopardy 905

Jag såg honom i Falsterbo för några år sedan, han gick huntingen då. Där tyckte jag han var kanonfin. Lätt fin modell med härlig galopp.
 
Sv: Jeopardy 905

det ser ut som att VDL har köpt (tebax?!) honom. o att de nu har leasat ut honom till Sverige igen.

är det ngn som vet hur avkommorna är i psyket? jag har för mig att ngn här har en tävlingshäst efter honom...:angel:
 
Sv: Jeopardy 905

Jag såg honom i Falsterbo för några år sedan, han gick huntingen då. Där tyckte jag han var kanonfin. Lätt fin modell med härlig galopp.

jag tycker oxå att det är en trevlig modell på häst :) undrar varför han intresset verkar svalt för att använda honom i aveln?
 
Sv: Jeopardy 905

Vi har en härinne som har en jättefin avkomma som varit finalist i årgångstävlingarna.
H*n kommer nog svara här!
Jag gillar också hingsten, som har ett starkt möderne!
mvh
 
Sv: Jeopardy 905

Är det kanske mig du menar? :)

Nåja, jag har hur som helst en avkomma e. Jeopardy - Furidant. Det är verkligen en jättetrevlig häst. Hon är placerad i 135 och var ganska högt placerad i BT som femåring. Trevligt temperament och jättefin hoppteknik. Inte helt korrekt och kanske inte optimalt byggd heller, men hennes hinderklokhet och trevliga inställning kompenserar det mesta. Har genom åren varit många som vill köpa henne; både i Sverige och utomlands.

Hon har även en helsyster som är placerad i 140. Det finns en del avkommor till Jeopardy som gjort bra ifrån sig på tävlingar, men de är inte så många. Han har inte haft så många avkommor och jag tror att ganska många av de han haft finns kvar hos hans förra ägare i Kristinehamn. Hon menade på att J-avkommorna ofta blir långbenta och av trevlig modell, sedan tror jag inte att de är den typen av hästar som får högst exteriörpoäng kanske.

Jag var faktiskt och tittade på Jeopardy i helgen. Han finns till avel i Sverige nu igen i Falköping, dit någon länkade högre upp i tråden. Om jag inte missförstått något blev han väl skadad (?) och gick sedan tillbaka till Holland igen. Han skulle sedan sålts till Italien, men de köparna backade ur och därför kom han tillbaka till Sverige igen. Tog kort på honom i helgen, kan lägga ut dem vid tillfälle.

Här är några bilder på min J-avkomma:
Resume_060520-(1).jpg


resume_afrk.jpg


Vi är så nöjda med vår häst att vi faktiskt funderar på att använda Jeopardy till ett sto i år. Tror inte heller att man säljer fölet på stammen, men förhoppningsvis är den lättsåld som lite äldre om den ärver inställning och hoppteknik.
 
Sv: Jeopardy 905

det ser ut att vara en mkt fin hopphäst! :)

du får gärna lägga ut bilder på J när tillfälle ges!
 
Sv: Jeopardy 905

*kl*
Han reds ju utav Stina Lilje med en hel del placeringar och vinster upp till 150 men vart sen skadad och kom tyvär aldrig tillbaka till sporten och vart som någon sa såld tillbaka till VDL.
Har sett den del avkommor på tävling, väldigt lätta i typen, fast ofta ganska små? rör sig trevligt, men "medelmåttigt". Verkar trevliga att hantera och hoppar trevligt också.
Jag tror han lämnar lätta flickhästar som är trevliga på alla sätt, fast kanske inga GP hästar. Verkar passa de svenska "gammeldags" stona som behöver lättas upp!?
 
Sv: Jeopardy 905

Jäklar vad den hoppade! Förstår att ni funderar på att själva betäcka med Jeopardy.

Är det något som vet något mer om Jeopardys stam? Farn är ju bekant, och Lucky Boy xx ligger väl som morfar i Haydn, men jag vet inte vad han lämnat i övrigt. Är inte så haj på holländska stammar tyvärr.
 
Senast ändrad:
Sv: Jeopardy 905

De jag har sett har ganska trevlig rund galopp, men traven är väl kanske inte så mycket att komma med. Min Jeopardy-häst travar lätt och har ganska luftigt steg, men det är ju ingen "dressyr-gång" direkt.. ;)
Vad gäller storleken tror jag de jag sett har varit ganska "normalstora", kanske drygt 165cm. Har i och för sig även sett en som var ca 180 cm, men det var väl ett undantag.

Här är en bild på Jeopardy:
http://www.frisegarden.se/bilder/aktuelltbilder07/Jeopardy905.jpg

Betänk att han i stort sett stått helt still i en box i Holland i ett halvår och är sexton år gammal. Bilder från tävlingskarriären finns på falbygdens stuteris sida.

Hoppsann, vad vet du om hans möderne? Kunde vara kul att få veta lite mer. :)
 
Sv: Jeopardy 905

Nåja, så pjåkig såg han ju inte ut, boxvilan till trots!:)

Lite tråkigt (klumpigt) huvud kanske, och inte den mest eminenta halsen (lite underhalstendenser), men annars en väldigt snygg hingst, modern modell! Rent estetiskt känns det som att Jeopardy-trakhener borde bli en kalassnygg häst.

Nån som vet hur mycket han har betäckt i Sverige?
 
Sv: Jeopardy 905

En i ridklubben har ett sto e Jeapardy. MKT trevlig häst,långbent, 170+ hög, fina gångarter, verkar ha väldigt lätt för sej, hoppar som en gud! Visades på treårs men kommer inte ihåg riktigt hur det gick. Fick väl gångartsdiplom har jag för mej.
Fick ett föl i somras e Metall som vann(eller vad man säger) fölmönstringen i örebro län. Fölet är kanonfint det också.
 

Liknande trådar

Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 371
Senast: Buongusto
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
610
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 184
Senast: Fiorano
·
Avel Skulle vi inte kunna ha en tråd där vi länkar alla sidor vi vet där man kan hitta tävlingsresultat/bedömningsresultat/tidigare avkommor...
Svar
19
· Visningar
3 945
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp