Jerring-brÅket

(Aftonbladet)
Här är röstchocken som kan knäcka Zlatan Ibrahimovic i kväll.
Rolf-Göran Bengtsson har kuppats förbi fotbollsstjärnan i slaget om Jerringpriset.
– Ridsportförbundet har legat på som fan, erkänner Radiosportens Annika Greder Duncan, som är prisansvarig.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/ridsport/article4209723.ab
 
Sv: Jerring-brÅket

Hade det varit tvärt om, att Zlatan hade få det stödet, hade det inte varit ett negativt ord om det hela.

Jag håller för Rolf-Göran och har röstat på honom. Han är väl värd priset!


I vilket fall som helst så förstår jag inte hur folk kan skriva kommentarer om att ridsport inte är någon sport, det är hästen som gör allt jobb osv. Inte läst alla kommentarer iof. Men man blir ju mörkrädd hur inkompetenta och omogna folk faktiskt kan vara.
 
Sv: Jerring-brÅket

Hade det varit tvärt om, att Zlatan hade få det stödet, hade det inte varit ett negativt ord om det hela.

Jag håller för Rolf-Göran och har röstat på honom. Han är väl värd priset!


I vilket fall som helst så förstår jag inte hur folk kan skriva kommentarer om att ridsport inte är någon sport, det är hästen som gör allt jobb osv. Inte läst alla kommentarer iof. Men man blir ju mörkrädd hur inkompetenta och omogna folk faktiskt kan vara.

Varför skulle det vara fel att en ryttare vann? Alla får rösta på vem dom vill och jag tycker att det är dax att en ryttare får priset.
 
Sv: Jerring-brÅket

När blev Ridpsort förbundets medlemstidning? Och annonser? De har knappast betalat för de där annonserna. Befängt är vad det är. Blir så jävla trött på sportjournalisternas okunnande!
 
Sv: Jerring-brÅket

hahaha, vad roligt att dom försöker få det till ett bråk, vem är det som bråkar? :rofl: det måste ju vara upp till varje förbund hur mycket dom vill promota sina eventuella priskandidater och det är vell inte så konstigt att r-g har fått mycket uppmärksamhet inom ridsportsmedia.

Det här är ju bara löjligt.
 
Sv: Jerring-brÅket

Varför skulle det vara fel att en ryttare vann? Alla får rösta på vem dom vill och jag tycker att det är dax att en ryttare får priset.

Hmm, har inte sagt att det är fel, tvärt om. Eller du menade kanske inte mot mig?

Glömde skriva att det är kommentarerna på Aftonbladet jag menade.

Synd iaf att Rolf-Göran inte vann!
Men Charlotte är en värdig vinnare hon också!
 
Sv: Jerring-brÅket

Hmm, har inte sagt att det är fel, tvärt om. Eller du menade kanske inte mot mig?

Glömde skriva att det är kommentarerna på Aftonbladet jag menade.

Synd iaf att Rolf-Göran inte vann!
Men Charlotte är en värdig vinnare hon också!

Nä jag menade inte mot dig utan höll med dig även om det kanske inte verkar så :)
 
Sv: Jerring-brÅket

Jag tycker det är så pinsamt... Varför skulle man inte sprida bland andra hästmänniskor att hästsporten fått lite utrymme på Idrottsgalan? Det brukar inte regna nomineringar bland hästfolk vad jag vet... Men kul och se att det var 5 starka finalister i år! (Zlatan är inte min kompis så honom saknade jag inte).
 
Sv: Jerring-brÅket

Jag fattar verkligen inte, stod det skrivet i sten att Zlatan skulle vinna Jerringpriset eller vad? Jag är inte superinsatt i fotboll, men det enda man hör är ju Zlatans namn. Visst, han är duktig, men varför är det så hemskt att en ryttare som tagit OS-silver och den första individuella medaljen i hoppning sen 30-talet kommer före Zlatan i en sådan här omröstning?

Förhoppningsvis är det bara Aftonbladet som försökt få till en nyhet och därför skriver som de gör och det skulle nästan förvåna mig om det inte var så...
 
Sv: Jerring-brÅket

Det är ju så otroligt löjligt!
Men i mångas ögon hästfolkets iaf. så är han ju en självklar vinnare iaf.
Och imd. så kanske folket får upp ögonen lite mer för ridsporten nu när han röstades förbi Zlatan!!
Men som sagt en VINNARE är han.:laugh:
 
Sv: Jerring-brÅket

Det värsta är ändå kommenterna om artikeln. Ridning är inte en sport och ryttaren är bara en hösäck som sitter på och styr m.m
Ridning är en av det svåraste rent tekniskt och en av de mest konditionskrävande sporter som finns. Men eftersom så få har provat att rida (i jämförelse med hur många som t ex testat fotboll) så kommer de mest konstiga och okunniga kommenterar fram. Och att ridsporten har promatat Rolf-göran är väl inget konstigt, man stöttar väl sin egen sport?
 
Sv: Jerring-brÅket

Och varför skulle det vara speciellt synd om Zlatan??? De andra nominerade får inte Aftonbladets ömkande och tårar. Idrottssverige består av mer än Zlatan och fotboll om det nu har gått Aftonbladet (+ andra dagstidningar) förbi. Detta är bara så j:devil:la löjligt att man inte kan göra annat än att skaka på huvudet.
Jag undrar också varför dessa sportjournalister gör allt för att skapa motsättningar mellan olika sporter eller idrottsmänniskor, motsättningar som inte finns i verkligheten många gånger. Dagtidningar har mer och mer tagit formen av den veckovisa skvallerpressen.
Vi måste leva i paradiset eftersom några känner att de måste skapa problem.
 
Sv: Jerring-brÅket

Det värsta är ändå kommenterna om artikeln. Ridning är inte en sport och ryttaren är bara en hösäck som sitter på och styr m.m
Ridning är en av det svåraste rent tekniskt och en av de mest konditionskrävande sporter som finns. Men eftersom så få har provat att rida (i jämförelse med hur många som t ex testat fotboll) så kommer de mest konstiga och okunniga kommenterar fram.

Jag skulle vilja att fler fick "prova-på-rida" en bana i hoppning eller ett program i dressyr. Väldigt få av deltagare på exempelvis företagsridningar klarar av detta, och i den mån de gör det är det ofta synd om hästarna. Det dunsas i ryggar, slits i munnen när deltagarna får prova på saker som en ridskoleryttare vid en seriös ridskola inte får göra förrän åratal av lektioner... Så på sätt och vis tycker jag att det är bra att det inte "provas på" alltför mkt, men för fördomarna inom andra sporter borde det vara positivt...:grin:

Och att ridsporten har promatat Rolf-göran är väl inget konstigt, man stöttar väl sin egen sport?

Nej, det får man inte om man inte tillhör de "riktiga" sporterna (dvs där män gör saker tillsammans, kvinnovarianterna är ju inte heller sport) :angel:
 
Sv: Jerring-brÅket

Gud vad pinsamt sportsverige är! :rofl:
Vad f-n har Zlatan gjort som är speciellt i år?! Mer än kickat på samma sätt i samma "cuper". Krävs det inte LITE mer än samma vardagsmat för att få ett sådant pris? Typ hjälte i VM, OS osv. Vilket ju Roffe är!

Och att kalla det fusk, det är ju så pinsamt att det är skrattretande! Heja ridsporten, äntligen har vi visat vad vi är värda! :bow:
På mansgrisarna bara! :devil:
Lille gullige Zlatan får ju pris i fotbollsgalan ju, fö en rolig gala, lite som när man på ridskolan har tävling "cavaletti med ledare", alla barnen får pris.
 
Sv: Jerring-brÅket

Jag vet inte om du såg Inters avgörande match under fjolåret? Hur Zlatan kom in, efter att ha varit borta från fotbollen ett bra tag, och avgjorde Serie A med sina två mål. Dessutom spelade han faktiskt riktigt bra under fjolårets EM.

Dessutom tycker jag att du är ute och cyklar. På Fotbollsgalan är det långtifrån alla som får pris. Brukar vara fyra nominerade och en vinnare i varje kategori, samma koncept som på Idrottsgalan alltså.
 
Sv: Jerring-brÅket

Usch, blev så himla arg när jag läste artikeln! Folk skulle bara veta hur mycket ryttare "sliter" med sina hästar! De förstår inte vad som ligger bakom Rolf-Görans OS-silver och jerringnominering!
 
Sv: Jerring-brÅket

Det är inget mot Zlatan, han är en fantastisk spelare. Nej, det är tidningarnas påhitt att det har skett någon "kupp" från ryttarsverige mot honom. Och att det har skett just mot honom och inte någon av de andra nominerade.
 
Sv: Jerring-brÅket

Ojsan det blev fel. Skulle bara bli ett vanligt inlägg.
 
Sv: Jerring-brÅket

Hade alla röstat som höll på med sporterna skulle Zlatan vinna och Roffe komma tvåa för att fotboll är ju störst i Sverige å sen är det ridsport,
Men det är ju klart att ROFFE skulle vunnit det!:D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter För en månad sedan tog Sylve Söderstrand ut Malin Baryard Johnsson och Rolf-Göran Bengtsson till satsningen mot OS i Rio. Sedan dess har...
Svar
1
· Visningar
775
Senast: Sporthorse
·
  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) Sociala medier är otroligt viktigt" Facebookgrupper, tidningsupprop och uppmaningar på landets ridklubbar - stödet från...
Svar
0
· Visningar
805
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) Mexikanske affärsmannen om Rolf-Göran: "Vill hjälpa så mycket jag kan" I måndags kväll tackade Jerringprisvinnaren...
Svar
0
· Visningar
551
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) Jerringprisvinnaren Rolf-Göran Bengtsson för hästskötare fick Lasse Anrell bekänna färg. I onsdags satte sig Sportbladets...
Svar
0
· Visningar
769
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp