Jippi, trodde jag, men inte?

Comfort

Trådstartare
jomen, rubriken är lika förbryllad som jag.

Tog ett test (testlagret-sticka), kollade det efter tio minuter och det visade ett streck och ett svagt streck = två streck!! Glad som en tok men ändå tanken att man ska ju kolla efter fem minuter, tog jag ett test till.
Negativt :(
Har inga fler test hemma nu..
känns som det är rätt kört, vad tror ni?
 
Sv: Jippi, trodde jag, men inte?

jomen, rubriken är lika förbryllad som jag.

Tog ett test (testlagret-sticka), kollade det efter tio minuter och det visade ett streck och ett svagt streck = två streck!! Glad som en tok men ändå tanken att man ska ju kolla efter fem minuter, tog jag ett test till.
Negativt :(
Har inga fler test hemma nu..
känns som det är rätt kört, vad tror ni?

Men varför köper alla dessa billighetstester? Man hör ju om svårtolkade och felaktiga resultat hela tiden. Köp ett clearblue. Varför snåla på en sådan utgift? Jag menar, man testar väl max en gång i månaden...
 
Sv: Jippi, trodde jag, men inte?

Beräknad mens idag...det var inte morgonurin, om det kan göra nån sån skillnad..
När jag tog andra testet var jag inte kissnödig, utan "väntade ut mängden" :p Första testet var jag det.
 
Sv: Jippi, trodde jag, men inte?

nej det gör man inte om man vill ha ett plus, då blir det lätt att man börjar testa ett par dagar innan BIM, iallafall med såna här stickor som är extra känsliga mot HCG.
Sen så har jag aldrig hört att såna här stickor har visat fel.
Ett clearblue 70 kr, eller 10 stickor för 70 kr?
När båda visar (förhoppningsvis) rätt.
 
Sv: Jippi, trodde jag, men inte?

Det finns en anledning till varför man inte ska kolla testerna efter så lång tid som 10 min. :angel:

Varför inte göra som man ska? Dvs testa med morgonurin när mensen hoppat över ett par, tre dagar (eller mer).

Och jodå, det är många som fått fel på de billigare testerna. Det finns liksom en anledning till varför de är billiga. Man brukar få det man betalar för.

Om man är gravid, så är man det även några dagar efter BIM. Om man inte är gravid, så får man inget plus hur mycket man än vill.
 
Sv: Jippi, trodde jag, men inte?

Jag köpte Preg.

Jag tänkte ha clear blue eftersom att det är ett välkännt märke, men hon i kassan i Apoteket sa det att det är exakt likadant. Det funkar lika bra.
 
Sv: Jippi, trodde jag, men inte?

Det finns en anledning till varför man inte ska kolla testerna efter så lång tid som 10 min. :angel:

Varför inte göra som man ska? Dvs testa med morgonurin när mensen hoppat över ett par, tre dagar (eller mer).

Och jodå, det är många som fått fel på de billigare testerna. Det finns liksom en anledning till varför de är billiga. Man brukar få det man betalar för.

Om man är gravid, så är man det även några dagar efter BIM. Om man inte är gravid, så får man inget plus hur mycket man än vill.

Man brukar få det man betalar för.
Inte alltid...
 
Sv: Jippi, trodde jag, men inte?

Beräknad mens idag...det var inte morgonurin, om det kan göra nån sån skillnad..
När jag tog andra testet var jag inte kissnödig, utan "väntade ut mängden" :p Första testet var jag det.

Jag testade på morgonen kanske dagen efter att jag skulle ha fått min mens. Jag gjorde exakt så som det stod.
 
Sv: Jippi, trodde jag, men inte?

nej det gör man inte om man vill ha ett plus, då blir det lätt att man börjar testa ett par dagar innan BIM, iallafall med såna här stickor som är extra känsliga mot HCG.
Sen så har jag aldrig hört att såna här stickor har visat fel.
Ett clearblue 70 kr, eller 10 stickor för 70 kr?
När båda visar (förhoppningsvis) rätt.

Det där kan jag inte förstå. Alla vet väl att man ska testa samma dag eller dagen efter man väntat sin mens - så varför slänga bort en sticka i förtid? Som Lupin konstaterade - är du gravid så är du. Annars är du det inte. Och det visar sig. Köp kvalitet, säger jag, så slipper du fundera.
 
Sv: Jippi, trodde jag, men inte?

jo jag vet att man inte ska kolla efter tio minuter, det skrev jag ju. Men det hände en grej så jag inte kom tillbaka förrän efter tio minuter, så för att vara säker tog jag ett nytt.

Det är inte bara att "vänta" ett par dagar, nyfiken i en strut som jag är lugnar et nerverna att ta ett innan trota att det är negativt, då behöver jag inte oroa mig lika mycket. Det har jag provat det med, att inte testa. det slutade med att mensen uteblev en vecka för att jag var så jäkla orolig.

"Om man inte är gravid, så får man inget plus hur mycket man än vill."
Nähe? tror du det? jag tror att förhoppningshormoonerna kan sätta plus.
:grin:
 
Sv: Jippi, trodde jag, men inte?

Jag ahr alltid testat med clearblue och det har alltid visat positivt när jag varit gravid. Testa med ett från apoteket, det ska kvitta om du använder morgonurin eller inte i oraktiken iallafall, men det beror lite på hur mycket hotmoner som hunnits bildas. Blir det inte positivt så testa om några dagar igen om du inte fått mens.
 
Sv: Jippi, trodde jag, men inte?

Denna graviditet fick jag minus med dessa billiga stickor, provade säkert ett 10 tal, även flera dgr efter BIM, men som sagt, minus. Men så köpte jag ett test på apotektet & med det så fick jag pluss 2 dgr före BIM. Så jag tror inte alls att det är kört för dig. :)

Kosta på dig & köp ett test på apotektet. Nu finns det ju även digitala och då får man ju svart på vitt direkt om man är gravid eller ej. Jag tordes dock ej köpa något sådannt iom att jag fått en massa minus med dessa stickor, var så nervös... Utan köpte ett vanligt CB.
 
Sv: Jippi, trodde jag, men inte?

Produktbeskrivning
Enkelt 1-stegs graviditetstest i form av teststicka med en pålitlighet på hela 99,5%

Detta test KAN påvisa tecken på graviditet så tidigt som 7 dagar efter befruktning för vissa kvinnor.

HÖG Känslighet
Relativt tidigt efter befruktningen börjar kroppen producera hormonet hCG (Humant Choriogonadotropin). Teststickan har en mycket bra känslighet för hCG; 25 mIU/ml, vilket innebär att det krävs denna koncentration för att testet skall upptäcka en graviditet. Många laboratorier anser att halter lägre än detta inte är pålitliga för att diagnostisera en graviditet.

Pålitligt
Teststickan reagerar enbart på beta-hCG, vilket utesluter felaktiga testresultat på grund av att testet reagerat på andra hormoner i din kropp (till exempel ägglossningshormonet LH).

ENKELT
Det går snabbt och är mycket enkelt att använda teststickorna. En manual på svenska illustrerad med bilder medföljer. Om frågor trots detta skulle uppstå är du välkommen att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig!

Varje teststicka levereras i en fuktskyddande folieförpackning för säker förvaring.

Jag tror inte att dessa är mycket mindre pålitliga än tex clearblue.
Skillnaden äör att dessa kan sätta ett mycket lägre pris eftersom att de inte har en lika flott utseende som dem. Det snygga hårdplasthöljet kork och allt, mot en plaststicka.
 
Sv: Jippi, trodde jag, men inte?

få se om jag fattade rätt: du testade först med stickor - negativt, testade CB positivt, testade senare med stockor igen - negativt?

åh fan, jag hoppas jag har fel i att de är bra! hoppas stickorna är skitkass så jag har PLUS!
 
Sv: Jippi, trodde jag, men inte?

Jag tror inte att dessa är mycket mindre pålitliga än tex clearblue.
Skillnaden äör att dessa kan sätta ett mycket lägre pris eftersom att de inte har en lika flott utseende som dem. Det snygga hårdplasthöljet kork och allt, mot en plaststicka.

Ja, tjena. Finns ungefär 5000 trådar om detta på Familjeliv.se och liknande ärenden. Jag bara väntar på att Sverker Olofsson ska göra ett jämförande test på teststickor - vore faktiskt en kul reportageidé, dessutom!
 
Sv: Jippi, trodde jag, men inte?

få se om jag fattade rätt: du testade först med stickor - negativt, testade CB positivt, testade senare med stockor igen - negativt?

åh fan, jag hoppas jag har fel i att de är bra! hoppas stickorna är skitkass så jag har PLUS!

Japp, precis så var det för min del. :) Blev ju såklart nervös då stickorna fortfarande visade negativt efter att jag plussat med CB. Men hade ingen pengar då så jag kunde inte köpa fler test & mensen kom inte. Är alltid punktlig. Och nog är jag gravid alltid. :D

Håller tummarna för dig.
 
Sv: Jippi, trodde jag, men inte?

Tack!
När var det du skulle få din andra (Snabba!) bäbis?
 
Sv: Jippi, trodde jag, men inte?

Äsch, ta ett nytt test imorgon bitti. Det andra testet kanske var negativt eftersom du kissat precis innan?
Jag har i alla fall fått rättvisande resultat med de billiga testen.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 468
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 754
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 110
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 144
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp