Bukefalos 28 år!

Jippi.....

M

MissDaisy

Jag som trodde att min skogishona skulle föda till helgen har idag vid 12 tiden satt full fart på barnafödandet :D
sex stycken småttingar är det nu vid 14.30 tiden :love:
Tyvärr verkar den förstfödde vara lite klen så vi får väl se hur det går med den... :(
Detta är Sarassa's första kull så det blev många bebisar för henne men hon är lugn & fin, ska ge lillbebis sockersaltlösning så den förhoppningsvis piggar på sig.
Snälla håll tummarna för att den ska klara sig :bow:
 
Ååååååhh :love: :love: :love:
Håller alla tummar och tassar för er här och är så avis för att du får så många ! Själv fick jag bara bevittna 2 födslar i min kull, Abbie föddes ju innan jag vaknade.
 
:( Tyvärr ser det väldigt dåligt ut för den lille förstfödde, den vill verkligen inte äta och är rosslig mm.
Men ändå tuff....kolsvart med en liiiten vit fläck på bröstet.
Vi gör allt i vår makt för den men i en så stor kull får man kanske räkna med att någon är klenare, hon är ju förstföderska oxå.
Sen blev det 3 blå med eventuellt silver några har även vitt, och 2 bruntigré med vitt. (en är nog padda)
Man ser ju färgerna bättre efter ett tag...och könen ska vi inte tala om, jättesvårt! Givetvis é paddan tjej :D
Sarassa är såå duktig :banana: :banana: :banana:
 
grattis till bebisarna. Jag har själv fått rädda en kissebebis som inte diade och var klen i början, jag handmatade den de första dagarna sen vart det fart på den :banana:
 
hej!
hur går det med den lille?
tänkte bara ge dig ett tips att du tar fram den lille och låter den dia, när den sen inte vill ha mer så ge den så mycket ersättning du kan få i den genom en spruta i munnen.
ungefär varannan timme :)
är den snuvig bör du ge den en antibiotikakur.

det finns hanar som är paddor också men dom är oftast sterila. ha det bra, hoppas de går vägen för den lille.
mvh rebecca
 

Liknande trådar

Hästvård Tillbringade hela dagen på Ultuna igår med kompisens äldre islandsvalack som blivit mycket dålig, skulle vara kul att höra era tankar...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 354
Senast: skuggi
·
Gravid - 1år Nu sover Moa, kors i taket, så påbörjar iallafall berättelsen och ser hur långt jag hinner. Natten 13-14 oktober Vaknade med värkar...
2
Svar
24
· Visningar
2 949
Senast: Chlo
·
Gravid - 1år Lite bakgrund: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=957339 Jag var på Aurora-samtal och blev lovad lustgas under alla...
2
Svar
28
· Visningar
3 215
M
Hästvård Min dotter och jag har precis ( 14 dgr sedan) tagit hem en kamrat! Blivit fodervärdar. Kamraten är en gammal Nordsvensk-gubbe, hur mysig...
Svar
3
· Visningar
1 225
Senast: matador
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp