Bukefalos 28 år!

M

Mimmi81

Sitter här i lugn och ro och kikar runt lite på buke när det helt plötsligt utbryter kaos bakom ryggen på mig och närapå ger mig en hjärtattack :eek:

Har vårat databord i hallen som är ganska stor och möblerad, snett bakom till vänster om datorn är dörren till altanen.

För typ 3minuter sen flyger helt plötsligt min honkatt in genom dörren bakom mig och hänger sig hysteriskt fräsande i golvlampan bakom mig, tätt följd av en aggresiv stor katt som går till attack mot henne :crazy:

Matte skriker till och fräser åt den, då tittar den bara på mig, jag visar tänderna och fräser igen och då piper den iväg...

Har sett den ett par gånger förut ute i trädgården men nu verkar den ha bestämt sig för att den vill ha bort mina katter härifrån.

Altandörren har stått öppen en stund för att jag vill ha in hankatten som fortfarande är ute, har inte visat sig trots att jag har lockat på honom flera ggr, normalt sett kommer dom bägge i flygande fläng när jag visslar, betyder matdags :D

Förmodligen törs väl fegisen inte komma in med den där tigern på vakt här ute :smirk:

Våra katter är nydebuterade ute och innekatter, dom har fått börja vara utomhus först för typ 2 månader sen efterssom vi tidigare bodde i lägenhet mitt i stan. Bägge är strax över ett år gamla. När vi flyttade hit fick dom vara inne första tiden för att sedan få gå ut i sele ett par gånger, sen släppte vi dom ute. Dom är sällan så långt bort från huset, kommer nästan alltid på en gång när man visslar på dom.
Vi bor i ett villaområde nu, ganska tätt mellan husen men ganska "utekattsvänligt" med en liten skog nära inpå. Mycket katter här, en dag när jag kom hem från affären och hade glömt dörren öppen hittade jag grannens katt i min säng, mina katter stod i hallen och fräste men var för fega för att göra något mer :smirk:
Grannkatten Sally strosar in här då och då men hon är cool, våra katter är inte speciellt rädda för henne längre.
Men den här katten var seriöst arg :crazy:

Oj, nu blev det här långt, blev fan rädd när det bara exploderar bakom ryggen på mig, trodde det var en galen mördare :D

Jaja..hoppas mördarkatten därute släpper in min fegis snart, börjar bli kyligt att ha dörren på glänt nu... :smirk:
 
Sv: Jisses!

Jodå han kom in ca en halvtimme efter att jag skrev tråden, hel och ren, ser inte ut att ha varit i slagsmål :)
Vilket jag iofs aldrig tror kommer ske heller, Chewie brukar vara jäkligt kaxig om jag eller husse eller nån står mellan honom och "hotet", kliver vi åt sidan flyr han med tassarna på ryggen :D
 

Liknande trådar

Äldre Jag vet inte om det bara är mina hjärnspöken eller om jag borde ta händelsen på allvar, så ni får gärna hjälpa mig att reflektera. Igår...
2
Svar
30
· Visningar
4 750
Senast: Singoalla
·
Övr. Katt Det vill sig inte riktigt med att introducera katt nummer tre. Y är en 12-årig kastrerad hane. Levt med sällskap hela livet minus två...
Svar
15
· Visningar
1 795
Senast: Pilot
·
Övr. Katt För 2,5 år sen hämtade jag hem 2 kattungar ca 6 veckor gamla, ur en snödriva i en snöstorm hos en kvinna på landet. Dom fick inte komma...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 105
Senast: Asko
·
Övr. Katt Jag har en ganska liten uteplats intill min lägenhet, lite gräsmatta, någon rabatt och en altan. När jag precis flyttade hit och skulle...
Svar
6
· Visningar
3 902
Senast: ponilover
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp