JJ Barred King

B

**BORTTAGEN**

Någon som har en avkomma efter honom? Vore intressant att höra hur denna häst är!
 
Hej!
Jag tycker det låter som en westernhäst..Om de är nu så gå in på western forum så får du bättre lycka tror jag...
 
Hej igen :o
jag såg att du redan hade lagt ut en tråd där redan.

Jag är lessen jag kan inte heller hjälpa dig.Varför ringer du inte till uppfödaren direkt som har av kommer efter honom.??
 
jag vet en avkomma efter den hingsten. En paint breedingstock! Tror det är den hingsten iafl
 
Det är en Quarter. Men det finns många avkommor efter honom överallt, bland annat på ridskolor. Men jag har inte hört någon åsikt om hur hästen är "som person", vilket jag var ute efter. Alltså inte antal avkommor eller så. Jag vet vart hingsten finns, men de vet inte vart alla avkommor finns...
 
Heter hästen JJ Barred King heter han inte JJ Bar King? Hur som haver så är det inte en Quarter utan en Paint!
Han finns på Skäckagården i Skåne, vet inte några avkommor men sök i Danmark så kanske du hittar något. Han stod där tidigare. Annars hör med SPHA Swedish Paint Horse Association.

Monke
 
Jag kände den som har henne och stod i samma stall som dom ett tag.
Hästen är kolugn. Ägaren skulle bada fötterna på hästen en gång då var hästen 2-3 år gammal.
Hon ställde ner hela benet i en hink med vatten och skrubbade därefter. Gjorde samma sak med alla benen och hästen bara stod där och liksom "jaha okej. det här var något nytt, men tja, varför inte" :rofl:

Det är det minnet jag har av den hästen :D
 
Jag kan tänka mig det. Min är också alldeles kolugn och man kan göra vad man vill med henne. Men hon har en massa dåliga egenskaper oxå, vilka sägs vara ärvda från fadern. Därför är det intressant att höra hur andra är...
 
Jag har kollat på AQHA´s hemsida och det finns bara en hingst som heter Barred King och han finns inte i sverige. Och det är en Race hingst. JJ Barred King finns inte.

SQHA har honom inte på sin sida vilket innebär att han inte är Ok att använda i avel i sverige.

Är det en Quarter :confused:

Svenska Paint förbundet har honom inte heller på sin sida vilket innebär att han kanske inte är en Paint heller. :confused:

Monke :)
 
Hej!
Jag tycker det låter som en westernhäst..Om de är nu så gå in på western forum så får du bättre lycka tror jag...

DEN här sidan är till för frågor om STAMTAVLOR o HINGSTAR av samtliga raser inte bara halv- o fullblod!!!!!
 
JJ Barred King är far till JJ Bar King. Gör en enkel sökning på google så kommer det upp en massa sidor där han nämns =) Han har nummer "JJ Barred King APHA 84686"
Fast det var psyke på avkommor jag var ute efter att få veta mer om...
 
Ok men då är det ju en Paint som jag trodde. Men han är forfarande inte OK att använda i avel så det kanske inte finns så många avkommor.
Ja, jag är ledsen att jag pratar strunt, men jag var nyfiken på vad det var för hingst eftersom jag inte hört eller sett honom.

Finns det inte en avkommesida i APHA´s register som i AQHA´s, där kan du se hur många avkommor han har, var dom finns och vad dom gjort :confused:

Kolla med SPHA om dom vet något www.painthorse.nu.
Lycka till
Monke :)
 
Jag kan tänka mig att han inte är godkänd. Mamman till min pålle är "bara" ett korsningssto importerat från Danmark, som ingen vet något om. Jag ska kolla på den sidan!
 
Sv: JJ Barred King

hej
jeg har en hoppe efter jj barred king 84,686
hun er fra 2005....
jj barred king blev aflivet 2008 det er derfor i ikke kan finde ham på databasen .....
men venlig hilsen pia fra danmark
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Sedan 2019 har Georg Kähny och hans Dufour Stables AG varit ägare till King Edward, hästen som haft enorm framgång tillsammans med...
Svar
0
· Visningar
315
Senast: Gunnar
·
Avel Hej! Någon annan med en avkomma från fina glamourdale? Hur går det för er? Är ni nöjda? Hur är psyket hos dom? Har själv en 6årig...
Svar
2
· Visningar
1 035
Senast: adrikkens
·
  • Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann har rest 7201 kilometer för att bli historisk. Men den långa resan och tidsomställningen påverkar inte King Edward...
Svar
0
· Visningar
610
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Vet inte om någon annan skulle tycka att det vore intressant, men funderar på om det finns några som skulle vilja dela med sig av deras...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 871
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp