Jobb där man rör på sig

Jag har väl inte nedvärderat något? fattar inte hur du läser in det? Det är väl utmärkt att det finns folk med svåra jobb som trivs med det? Jag har inget emot parkeringsvakter men inte ens du kan väl förneka att det troligtvis är landets mest bespottade yrkesgrupp så ur den aspekten är det knappast ett lätt jobb för de flesta.
"jag funderar på om det finns NÅN som trivs som parkeringsvakt? Det måste ju vara ett av de sämsta jobben i landet"

Hur tänker du att man ska tolka detta då? 🤨

Ärligt talat tror jag faktiskt inte att den yrkesgruppen är mer bespottad än t.ex politiker, miljövetare och städpersonal. Den sistnämnda mest att folk ser ner på dem och inte att yrkesgruppen är "kass". Det finns ju inom ett antal yrken alltid folk som anser att de är onödiga, förstör för andra, gör det besvärligt för företag/privatpersoner osv.
 
"jag funderar på om det finns NÅN som trivs som parkeringsvakt? Det måste ju vara ett av de sämsta jobben i landet"

Hur tänker du att man ska tolka detta då? 🤨

Ärligt talat tror jag faktiskt inte att den yrkesgruppen är mer bespottad än t.ex politiker, miljövetare och städpersonal. Den sistnämnda mest att folk ser ner på dem och inte att yrkesgruppen är "kass". Det finns ju inom ett antal yrken alltid folk som anser att de är onödiga, förstör för andra, gör det besvärligt för företag/privatpersoner osv.
Som att det troligtvis är ett påfrestande och svårt jobb? Om du tror att det är samma sak som att se ner på de som har jobbet så får det stå för dig.
 
Det krävs mycket mankraft för att förädla ull, så det går inte att få lönsamhet i svensk ullproduktion. Det i sin tur har lett till att man slutat se till ullegenskaper i aveln, så nu står vi med en massa fårraser vars ull inte är speciellt eftertraktad (upplevs som väldigt grov i jämförelse med merino), så ofta får man som fårbonde betala för att bli av med den. I Norge går staten in och ser till att ullen köps upp, vilket behöll ullkvalitet som ett avelskriterie och håller liv i inihemsk ullproduktion.

Ullnäringen är i kris världen runt, även på Nya Zeeland som är den i särklass största ullproducenten. Det är helt enkelt för dyrt att förädla, i jämförelse med att göra tyg av plast...
Jag hoppas innerligen att det vänder!! Ullproduktion kan skötas på ett djurvänligt sätt samtidigt som fåren håller markerna öppna. Och vi slutar förgifta miljön med microplaster. Är inte ull ändå rätt "inne" just nu, eller är det enbart merinoull?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
724
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 788
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag har haft en arbetsterapeut på plats för att hjälpa mig med min hjärntrötthet och hur jag ska hantera mitt arbete på den nivå jag...
Svar
18
· Visningar
855
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Är nu placerad i arbetsförmedlingens klor och sysselsatt...Får givetvis betala en massa extrakostnader där som jag iofs också har när...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 798
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp