Jobb inom hästbranschen

Tycker det är sjukt att man spenderar x antal miljoner på hästar ovh bussar osv. Men personal, det ska inte kosta nånting. Personal som ska sköta dessa miljoninvesteringar. Helt jävla snedvridet. Istället för att betala personalen riktiga löner så den stannar väljer man att ha personal som byts ut ständigt och måste läras upp gång på gång.

Jag jobbade ett tag i ett stall. Sammanlagt värde på hästar i stallet var väl runt 10-20 miljoner. Bussar och anläggning för många miljoner till. Själva jobbet var roligt men lönen piss. Slutade sen och blev ändå ombedd att stanna för att jag är duktig och allmänt kompetent som hästskötare. Absolut sa jag, betala mig ordentligt så stannar jag. Men nä det gick inte.

Just ja, enligt AG var jobbet vitt och det drogs skatt. Kollade med Skatteverket och det företaget har inte betalat in skatt eller avgifter för min lön, men på min lönespec är skatt dragen. Så rent krasst "stal" de från mig.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 606
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
771
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 322
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så "allt" här på ön är nedstängt pga viruset. Ranxhen jag jobbat på senaste året har klappat igen för gott och kommer inte öppna igen...
2
Svar
29
· Visningar
3 962
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp