Jobb (lång tråd)

Är givetvis med i A-kassan.
Jag har kört egen bil i tjänsten för flera år sen. Det blir alldeles för mycket slitage, förra bilen höll på rosta upp...)
Jag är också beresningsskyldig men har inte haft några problem med rost. Vad har du haft för bil? Milersättningen är väl tänkt att både ersätta bensin och visst slitage? Det låter i mina öron rätt orimligt att det skulle slita så på bilen att köra den mellan olika städjobb under arbetsdagen, hur många mil blir det totalt?
 
Jag är också beresningsskyldig men har inte haft några problem med rost. Vad har du haft för bil? Milersättningen är väl tänkt att både ersätta bensin och visst slitage? Det låter i mina öron rätt orimligt att det skulle slita så på bilen att köra den mellan olika städjobb under arbetsdagen, hur många mil blir det totalt?

Min förra var en Volvo 142 från 1972.
Nu kör jag en Volvo 245 från 1988.
Här uppe saltar de tyvärr rätt hårt.

Hur många mil det blev tidigare minns jag tyvärr inte.
Nu äger jag inte bilen själv, utan det är pappa (som är nooga med sina bilar) som säger stopp.
 
Min förra var en Volvo 142 från 1972.
Nu kör jag en Volvo 245 från 1988.
Här uppe saltar de tyvärr rätt hårt.

Hur många mil det blev tidigare minns jag tyvärr inte.
Nu äger jag inte bilen själv, utan det är pappa (som är nooga med sina bilar) som säger stopp.

Det bästa vore förstås att du hade en egen bil, själklart slits den mer sv körning än att stå i ett garage men de flesta bilar klarar ju av att köras dagligen utan att rosta alltför mycket, det finns ju de som pendlar rätt långt bara för att komma till jobbet.
 
Det bästa vore förstås att du hade en egen bil, själklart slits den mer sv körning än att stå i ett garage men de flesta bilar klarar ju av att köras dagligen utan att rosta alltför mycket, det finns ju de som pendlar rätt långt bara för att komma till jobbet.

Jo, det vill jag dock inte ha. Klarar mig utmärkt utan om jag bara får jobba i stan.

Ska prata med min arbetsledare imorgon när hon ringer.

Så är det säkert, vet bara att förra bilen började ätas upp av rost i baljorna, och då var den ändå i hyfsat skick från början.
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Mailade personalansvarig på företaget:

"Jag undrar vad som gäller när det sker förändringar i företaget.
Har varit på samma ställe i 5 år och nu är avtalet där uppsagt.

Jag kommer inte ha möjlighet att köra egen bil mellan ställen längre.
Hur gör man då?"

Svar:
Det är alltid arbetsgivaren som leder och fördelar arbetet. Mellan arbetsställena åker man egen bil(mot bilersättning), går eller nyttjar ex buss. Jag bifogar vårt kollektivavtal.
 
Jo, det vill jag dock inte ha. Klarar mig utmärkt utan om jag bara får jobba i stan.

Ska prata med min arbetsledare imorgon när hon ringer.

Så är det säkert, vet bara att förra bilen började ätas upp av rost i baljorna, och då var den ändå i hyfsat skick från början.
Fast det här väl ändå inte till frågan här?

En bil är gjord för att köras. Bilar rostar om man inte tvättar och håller efter dem. Och även om så - så rostar de i alla fall. Det har inget med ditt jobbande att göra.

Jag bor i ett väldigt välsaltat område. Mina bilar rostar inte mer än normalt.

Livet är ju tyvärr sådant att man ibland tvingas att ha ett transportmedel för att kunna transportera sig i sitt jobb.
Ibland kan en scoter eller moppe göra tjänst på ett utmärkt sätt.
 
Fast det här väl ändå inte till frågan här?

En bil är gjord för att köras. Bilar rostar om man inte tvättar och håller efter dem. Och även om så - så rostar de i alla fall. Det har inget med ditt jobbande att göra.

Jag bor i ett väldigt välsaltat område. Mina bilar rostar inte mer än normalt.

Livet är ju tyvärr sådant att man ibland tvingas att ha ett transportmedel för att kunna transportera sig i sitt jobb.
Ibland kan en scoter eller moppe göra tjänst på ett utmärkt sätt.

Nä det är väl sant.
Nåja, jag hoppas jag får nåt av de jobben jag sökt nu iallafall.
 
Fast det här väl ändå inte till frågan här?

En bil är gjord för att köras. Bilar rostar om man inte tvättar och håller efter dem. Och även om så - så rostar de i alla fall. Det har inget med ditt jobbande att göra.

Jag bor i ett väldigt välsaltat område. Mina bilar rostar inte mer än normalt.

Livet är ju tyvärr sådant att man ibland tvingas att ha ett transportmedel för att kunna transportera sig i sitt jobb.
Ibland kan en scoter eller moppe göra tjänst på ett utmärkt sätt.
Fast så gamla Volvos bör fan bevaras o inte användas som brukisar i stan. Så förstår att @pepp s pappa inte vill det. :-) finns knäppt några fräscha 240s kvar ju
 
Fast så gamla Volvos bör fan bevaras o inte användas som brukisar i stan. Så förstår att @pepp s pappa inte vill det. :-) finns knäppt några fräscha 240s kvar ju

Tycker jag också :D Är ju inte riktigt rätt bil att flänga omkring i.

Jag har själv inte råd att köpa egen bil, eller vill ta billån :grin:
 
Jo, funderat i de banorna. Funkar kanske dock inte mitt i vintern.. tror jag?
Alltså - när jag var i tonåren och bodde där inga bussar gick åkte jag moppe eller cykel överallt. Moppen tog mig miltals utan bekymmer.

Numera finns finare grejor. Så ja, det funkar året om. Dvs om det är snöröjt och inte full storm ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 507
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Jag går i tankarna på att söka nytt jobb. Hur tas det emot om man anonymiserar nuvarande arbetsgivare på sitt CV? Det är lite känsligt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 296
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 178
Senast: Soapbubble
·
  • Artikel
Dagbok Jag velar mycket fram och tillbaka, om jag borde söka jobbet eller inte. Det låter egentligen som ett riktigt lyxproblem (vilket det...
Svar
3
· Visningar
568

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Jättehungrig katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp