jobb utan utbildning - vad finns?

fryckan

Trådstartare
Vilka yrken kan man jobba med utan utbildning, alternativt att arbetsgivaren anställer en och sen blir man skickad på utbildning?
 
Inom restaurang finns det att börja i disken och bli upplärd till servitris samtidigt eller om man har lite koll redan, få börja på golvet direkt.
 
Tack för alla svar :) Jag är inte ute efter något jobb i dagsläget men det är bra att veta vad som finns om jag någon dag står utan jobb inom det jag är utbildad.
 
Är du bara hyfsat social och trevlig mot folk så finns det ju gott om serviceyrken, exempelvis inom restaurangbranschen, café, snabbmatskedjor, bensinstation, receptionist, butiksanställd, lokalvårdare, telebolag, kundtjänst. Säljare inom vad-som-helst annonseras hela tiden på platsbanken och de erbjuder ofta utbildning inom företaget.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har nu jobbat på förskola i 6 månader och älskar det, och jag vill utbilda mig så att jag kan få fast jobb och inte bara lite timmar...
2
Svar
33
· Visningar
1 487
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
577
Senast: niardasp
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 662
Senast: BernT
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 747
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp