Bukefalos 28 år!

Enya

Trådstartare
Får man ha semester från ett jobb och jobba som vikarie för ett annat jobb under den tiden? Om semestern är den tiden man slutar på ett jobb då?
 
Sv: Jobb

Det tror jag inte ska vara några problem. När jag bytte jobb senast hade jag semester de tre sista veckorna på det gamla jobbet, och då skolades jag in på det nya. Många i mitt yrke (sjuksköterska) jobbar även extra under semestern genom bemanningsföretag.
 
Sv: Jobb

Tack för ditt svar! Så praktiskt! Väldigt bra till på köpet! :)
 
Sv: Jobb

Det beror på din arbetsgivare. Vi får exv inte jobba åt "konkurrerande" företag på fri tid även om det ryms i vilotiden.
 
Sv: Jobb

Aha, jag trodde det fanns någon allmänn regel som sa att man inte fick jobba alls. Men det är alltså från arbetsgivare till arbetsgivare alltså?

Hade varit smart om det gått att göra så ändå. Jobbet jag tänker på är inte alls likt det jag jobbar med nu utan tvärtom det jag utbildar mig till. Vore bra att tjäna en liten slant extra under mina 5 veckor! :D
 
Sv: Jobb

Det har jag gjort varje sommar i flera år, har iofs bara jobbat inom olika kommuner och tagit semester för att jobba utanför kommunen. Men vad jag gör på min semester har dom aldrig lagt sig i :)
 
Sv: Jobb

Aha, jag trodde det fanns någon allmänn regel som sa att man inte fick jobba alls. Men det är alltså från arbetsgivare till arbetsgivare alltså?

Hade varit smart om det gått att göra så ändå. Jobbet jag tänker på är inte alls likt det jag jobbar med nu utan tvärtom det jag utbildar mig till. Vore bra att tjäna en liten slant extra under mina 5 veckor! :D

Jag är utbildare (statligt bolag) och jobbar också som konstguide och med litet timjobb inom kommunen.

När jag har semester har jag tid att guida mer, så det gör jag. jag guidar också på ledig tid; kvällar och helger under sommaren.
Inga problem alls.

Det är ju två helt olika saker och arbetsgivaren är väl informerad.

När jag berättade om att jag startat firma för B&B fick jag till svar en glad smiley och ett "bra att du sysselsätter dig".

:D
 
Sv: Jobb

Låter som intressanta jobb du har! :)

Att man får ha mer än ett jobb vet jag ju men jag tänkte på att man ju ska ha semester från ett jobb, att arbetsgivares regler var att man inte får ha annat jobb på den tiden man har semester (övrig fritid kan de ju inte säga något om) efter man ju ska ha semester. Men vad bra att jag hade fel med andra ord ju! :D

Nu vet jag inte om det blir så att jag jobbar, jag lär verkligen behöva semester egentligen och förhoppningsvis flytta, men pengar är ju inte fel heller när man ska flytta. Och ett sommarvikariejobb inom mitt yrke är ju inte helt omöjligt att få, å andra sidan kanske jag får lönen månaden efter (?) och då är det ju inte lönt riktigt att jobba. Hm, så långt tänkte jag inte ju!:cautious:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej jag är en 30 årig kvinna som har svårt att få jobb jag söker allt möjligt och går nästan aldrig vidare i rekryteringsprocessen för...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 235
Senast: Masqueradee
·
Skola & Jobb Haft 2,5 vecka av 4 veckors semester, och saknar verkligen jobbet nu. Mina kollegor, att ha något att faktiskt åstadkomma och att känna...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 527
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Har ni det jobb ni vill ha eller hade ni önskat ett annat? Vad är det bästa med ert jobb? Hade ni fortsatt att jobba om ni varit...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 123
Senast: starcraft
·
  • Omröstning
Skola & Jobb Inatt ställde vi ju om klockan. Vilket gör att vi som jobbade natt jobbade en timme extra. Hur rapporteras/betalas den tiden hos er...
Svar
14
· Visningar
2 019
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp