Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag får hoppas att ingen potentiell arbetsgivare läser det här :laugh:.

Nu har jag varit ledig sedan 20/12 och är ända till på tisdag men tänker ändå en hel del på jobb.

Mitt vikariat löper ut 30/6 nästa år och efter det skulle jag behöva hitta något annat slags jobb. Har blivit tipsad om att prova att jobba inom LSS-verksamhet och det skulle kunna vara något. Helst vill jag dock ha ett jobb där jag känner mig kompetent och världsvan (helt rimligt när man är ny på en arbetsplats väl? 🙈). Dessutom ska det inte gå att göra några fel :idea:. Helst ;).

Aja, jag får kanske strunta lite i mina önskningar. Särskilt med tanke på att det känns skräckigt med arbetslöshet på obestämd tid. Inte just ekonomiskt, för det ordnar sig nog med A-kassa, men jobb för med sig fördelar som helt eller delvis försvinner när jobbet försvinner. Som att känna att man gör någon nytta, att man behövs, att få ramar för resten av livet.

Egentligen borde jag bara söka vikariat, ett halvår i taget och på olika arbetsplatser varje gång. För om man ändå vet att man ska sluta är det inte lika illa om man gör något tok. Då slutar man bara, låtsas att det aldrig hänt och att arbetsplatsen inte finns :p.

Visar det sig att man gör ett bra jobb och inga fel så kan man förhoppningsvis ha arbetsgivaren som referens :up:. Men fortsätta jobba där - tänk om man inte lever upp till det som nu förväntas av en :nailbiting:. Om man varit superbra känns det som att varje misstag blir så mycket större.

Jaja, jag får väl göra mitt bästa på nuvarande jobb första halvan av 2020 och hoppas på det bästa för framtiden.

Kanske det vore en idé att leta efter platsannonser som efterfrågar... någon som känner sig lite illa till mods - då skulle där finnas det rätta jobbet för mig 😅.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
692
Senast: MissFideli
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
771
  • Artikel
Dagbok Jag skulle vilja att det fanns olika länder där samhällena funkade på olika sätt - och att man kunde välja att bo i det land som passade...
Svar
8
· Visningar
1 235
Senast: Araminta
·
Skola & Jobb Gammal användare, men då inget är helt klart får det bli såhär. Jag har i princip bestämt mig för att säga upp mig från jobbet. Har...
Svar
2
· Visningar
1 255
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Löss
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp