Jobba extra online?

Hundbloggerskan

Trådstartare
Jag skulle vilja veta lite olika saker man skulle kunna göra online för att tjäna pengar? Jag går i skolan och har hund så har inte tid att åka iväg (eller möjlighet då jag går i skolan i en liten by och har inte körkort då jag är 17).
Jag är medlem på asiktstorget.se och jag är inne där då och då när jag fått undersökningar jag ska göra. Men det tar ju lite tid. Men jag tänkte att det skulle vara kul att höra hur ni tjänar pengar online?
Helst inga poker eller liknande sidor, eller där man måste vara jättegammal eller t.ex skriva in kontokort då jag inte är 18år än. Men är i mars så det kan ju vara 18års gräns men jag får bara vänta tills jag är 18 :)
Några tips?
 
Ärligt? Jag tror inte att du har särskilt stora chanser att tjäna mer än möjligtvis ett par presentkort genom att "jobba extra" online. Många av de där "tjäna pengar hemifrån"-sidorna är bara båg. Det är kanske inte vad du vill höra, men det finns en anledning till att de allra flesta inte jobbar online. Själv har jag tjänat pengar online genom att göra diverse språkgranskningsuppdrag och genom att blogga, men det handlar om så små summor att det lika gärna kunde ha varit volontärjobb (jag har gjort det för att jag har tyckt att det var roligt).

Du har inte funderat på att erbjuda dig att gå ut med andras hundar? Eller möjligtvis fråga om du får hjälpa till på någon arbetsplats där du kan ha med dig din hund?
 
Jag skulle vilja veta lite olika saker man skulle kunna göra online för att tjäna pengar? Jag går i skolan och har hund så har inte tid att åka iväg (eller möjlighet då jag går i skolan i en liten by och har inte körkort då jag är 17).
Jag är medlem på asiktstorget.se och jag är inne där då och då när jag fått undersökningar jag ska göra. Men det tar ju lite tid. Men jag tänkte att det skulle vara kul att höra hur ni tjänar pengar online?
Helst inga poker eller liknande sidor, eller där man måste vara jättegammal eller t.ex skriva in kontokort då jag inte är 18år än. Men är i mars så det kan ju vara 18års gräns men jag får bara vänta tills jag är 18 :)
Några tips?
Sälja trosor?
 
Om du vill tjäna lite pengar så kanske det finns något ställe i närheten av dig där du kan jobba på helgerna? Även om du bor i en liten by så kanske det finns någon mataffär, något stall eller någon som behöver barnvakt eller hundvakt?
 
Jag skulle vilja veta lite olika saker man skulle kunna göra online för att tjäna pengar? Jag går i skolan och har hund så har inte tid att åka iväg (eller möjlighet då jag går i skolan i en liten by och har inte körkort då jag är 17).
Jag är medlem på asiktstorget.se och jag är inne där då och då när jag fått undersökningar jag ska göra. Men det tar ju lite tid. Men jag tänkte att det skulle vara kul att höra hur ni tjänar pengar online?
Helst inga poker eller liknande sidor, eller där man måste vara jättegammal eller t.ex skriva in kontokort då jag inte är 18år än. Men är i mars så det kan ju vara 18års gräns men jag får bara vänta tills jag är 18 :)
Några tips?

Jag gör översättningar. Ibland får jag nästan ingenting men någon gång har jag fått ut runt 4000:- på en månad. Beror helt på vad som dyker upp och om man är först på bollen, så det är inget att förlita sig på direkt.

Har bloggat en del också, men pengarna jag har fått från förmedlingssidor är pyttesmå. Har blivit kontaktad direkt av ett och annat PR-företag som bett mig blogga om något särskilt för någon femhundring, vilket ju är helt okej när det tar max en timme att skriva.
 
Jag tror också att det är svårt att tjäna pengar online tyvärr. Blev uppringd av ett sånt företag som ville att jag skulle göra en massa undersökningar och tjäna pengar. Oj vad han sålde in det hela som nånting bra tills jag frågade vad jag skulle tjäna på det? 1 kr per minut blev svaret. Tack men nej tack, min tid är mer dyrbar än så ;) Speciellt med tanke på att undersökningarna bara skulle ta ca 5-15 min att göra så hade man aldrig tjänat nånting alls på det.
 
Jag gör översättningar. Ibland får jag nästan ingenting men någon gång har jag fått ut runt 4000:- på en månad. Beror helt på vad som dyker upp och om man är först på bollen, så det är inget att förlita sig på direkt.

.

Samma här, översätter, korrläser och skriver texter.
 
Min man skriver webbtexter till hemsidor som extraknäck, alltså texter som promotar varor och tjänster. Det är inte bra betalt men det ger en del slantar. Det finns hemsidor som förmedlar uppdragen, vet dock inte namnen på dem.
 
Jag har en hemsida som genererat hyfsat med pengar. Jag har helt enkelt skrivit om sådant som folk sökt efter, det i sin tur har genererat besök till hemsidan via sökmotorer, besökarna har läst innehållet och sen antingen köpt något via mina affiliatelänkar eller klickat på annonser.

Hemsidan är säsongsbetonad så i lågsäsong har den inte gett mycket, men i högsäsong snackar vi tusenlappar.

Du behöver antingen eget företag, egenanställning eller så kör du det som hobby och skattar som det. Det beror lite på verksamhetens omfattning. De flesta (alla?) affiliatenätverk betalar in skatten åt dig så i de fallen sköter det sig självt.

Behöver du en manual på en vettig stegföljd kan jag skicka en när jag sitter vid rätt dator.
 
Du har inte funderat på att erbjuda dig att gå ut med andras hundar? Eller möjligtvis fråga om du får hjälpa till på någon arbetsplats där du kan ha med dig din hund?

Jag går i skolan i Östra Ljungby och det finns ingen möjlighet att gå ut med andras hundar här då det är en väldigt liten by och vad jag vet (och hört) så klarar sig alla rättså mycket själva här. Så jag tror inte det. På helgerna bor jag i Ödåkra och där jag har hört runt lite men ingen behöver hundrastning. Det finns inte heller något arbetsplats i närheten av någon av ställena där jag kan ta med mig hunden. Så fysiskt jobb anser jag är rättså meningslöst då jag försökt hitta det, så därför tänkte jag online :)
 
Jag går i skolan i Östra Ljungby och det finns ingen möjlighet att gå ut med andras hundar här då det är en väldigt liten by och vad jag vet (och hört) så klarar sig alla rättså mycket själva här. Så jag tror inte det. På helgerna bor jag i Ödåkra och där jag har hört runt lite men ingen behöver hundrastning. Det finns inte heller något arbetsplats i närheten av någon av ställena där jag kan ta med mig hunden. Så fysiskt jobb anser jag är rättså meningslöst då jag försökt hitta det, så därför tänkte jag online :)

Finns det verkligen inget extraknäck på helger du kan få tag i? Icabutiker, posten, hemtjänst och en många andra ställen har väl alltid behov av extrapersonal helger.
Färre timmar som oftast dock men det ger alltid ett litet tillskott.

Jag tror det är jättesvårt att få till inkomst, online hemifrån i alla fall tyvärr.
Inte omöjligt, men svårt.

Få jobb får man ha med sig hunden på faktiskt tyvärr. För framtiden är det något som man måste fundera över och ev ordna hundpassning. Vill man ha jobb kan man inte låsa sig vid djuren..Många arbetsgivare frågar just "har du djur" och "vem tar hand om den när du jobbar" - svarar man då att man ska hinna den på rasten är det i många fall så man går bort i urvalet

Låter extremt pessimistisk jag vet sorry för det, men arbetsmarknaden är inte så att man kan upprätta en massa krav tyvärr, utan den är för många väldigt tuff att ta sig in på
 
Senast ändrad:
Finns det verkligen inget extraknäck på helger du kan få tag i? Icabutiker, posten, hemtjänst och en många andra ställen har väl alltid behov av extrapersonal helger.
Färre timmar som oftast dock men det ger alltid ett litet tillskott.

Jag tror det är jättesvårt att få till inkomst, online hemifrån i alla fall tyvärr.
Inte omöjligt, men svårt.

Få jobb får man ha med sig hunden på faktiskt tyvärr. För framtiden är det något som man måste fundera över och ev ordna hundpassning. Vill man ha jobb kan man inte låsa sig vid djuren..Många arbetsgivare frågar just "har du djur" och "vem tar hand om den när du jobbar" - svarar man då att man ska hinna den på rasten är det i många fall så man går bort i urvalet

Låter extremt pessimistisk jag vet sorry för det, men arbetsmarknaden är inte så att man kan upprätta en massa krav tyvärr, utan den är för många väldigt tuff att ta sig in på

Jag tror att du misstar dig väldigt extremt. Jag vill INTE får en inkomst på detta, jag är minderårig och vill mest ha lite extra pengar att shoppa för, alltså inte betala hyra eller liknande. Och för det kommer jag INTE att lämna bort min hund för eftersom så desperat är jag inte. Därför frågade jag efter ONLINE JOBB och inte fysiska, eftersom jag vill kunna göra det även på vardagen eller när jag har tid och inte behöva lämna bort hunden.
 
Kan du få någon form av hjälp från dina föräldrar?
Jag tänker antingen om de kan skjutsa, ta hand om hunden några timmar så att du faktiskt inte blir låst, om du kan deala till dig en moped eller något om det är för långt att cykla?
Eller om du kan ta ansvar för hemmet (tänk "hushållsnära tjänster") mot en summa pengar? Ok det Kanske är vanligare i yngre tonåren, men samtidigt borde de VERKLIGEN uppmuntra att du vill jobba för att tjäna "nöjespengar"?
Är du duktig på att rita/måla/spela/pyssla eller något kanske det kan bli något som du kan sälja?
Eller alternativet, sälj dina begagnade kläder/prylar på typ Tradera.
Kolla om lokala kyrkan kanske behöver en vaktmästare?
Dela ut reklam kanske kan vara en nödlösning?
Eller för all del, barnvakt.
Jag spånar bara...
 
Finns flera online marketing byråer som betalar för blogginlägg osv. Så gör en riktigt vass blogg och gör något unikt, marknadsför den överallt så att du får många följare, både på instagram och bloggen så har du chans att få betalt för att skriva reklaminlägg då och då. En tjejkompis som har en matblogg där hon skriver om nyttig mat blev kontaktad av coca cola förra veckan och erbjöd henne 4000:- om deras nya cola med stevia fick synas på en av hennes instagrambilder. Hon tackade dock nej, men möjlgiheterna finns.

Sök efter marknadsföringsbyråer och maila till någon och fråga om du kan hjälpa dem med något av deras uppdrag =) ibland får man även börja göra det gratis innan man får betalt.
 
Jag tror det är jättesvårt att få till inkomst, online hemifrån i alla fall tyvärr.
Inte omöjligt, men svårt.

Nej, det är inte så svårt som man kan tro. Man behöver kunskap om hur man gör och sedan gör man. Men det går inte fort, så är man ute efter snabba pengar är det inget alternativ. Det tar tid att göra research, skriva sökmotoroptimerade artiklar och rodda runt allt annat. Man har man en färdig rutin att gå efter så kan man t.o.m. generera passiv inkomst med tiden.
 
Jag tror att du misstar dig väldigt extremt. Jag vill INTE får en inkomst på detta, jag är minderårig och vill mest ha lite extra pengar att shoppa för, alltså inte betala hyra eller liknande. Och för det kommer jag INTE att lämna bort min hund för eftersom så desperat är jag inte. Därför frågade jag efter ONLINE JOBB och inte fysiska, eftersom jag vill kunna göra det även på vardagen eller när jag har tid och inte behöva lämna bort hunden.

Fast alla pengar in man tjänar oavsett vad man köper för dem sen är inkomst.

Desperat eller inte, men det var bara allmänna inputs över verkligheten och jag tycker det låter som att du gör det lite väl omöjligt då genom att absolut inte kunna lämna hunden
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 850
Senast: Fazeem
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
788
Senast: Rosett
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 164
Senast: Barbabelle
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 473
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp