Jobba häst från marken!

Panzerkat

Trådstartare
Hej, jag behöver förslag, på vad jag ska göra på marken med hästen när jag inte rider...bara att sätta igång :)

Sv: Jobba häst från marken!

Hur gör jag det utan skänkel? :crazy: Vill verkligen veta, skulle vara jättebra omväxling.

Skänkel måste ju inte prompt vara ben. Jag går vid hästens bog och använder antingen handen eller bakändan på ett spö i skänkelläget. Funkar aldeles utmärkt :)

Jag gör skänkelvikningar genom att använda min kropp som skänkeln, dvs trycka lätt på hästen med sidan, funkar jättebra :)

Träna trick training! det är superkul och hästen får använda hjärnan, dessutom är det kulk att kunna glänsa med en massor av roliga trix! kolla in sidan: http://www.trick-training.nu/

Träna horesmanship! Nåt av det roligaste som finns. Tricktraining funkar ju också, egentligen nästan samma sak, bara det att i tricktraining ska man ge hästen godis som belöning vilket jag inte gillar alls.. Men när man tränar horsemanship måste hästen tänka och vara uppmärksam hela tiden vilket ju är väldigt bra träning och så. Absolut att rekomendera :)

Liknande trådar

Träning Hej! Hästen i fråga har ridits mycket sporadiskt i 1-2 år pga personliga skäl. Hon är 21 år i sommar så därav vill jag vara mycket...
Svar
4
· Visningar
482
Senast: sorbifolia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
751
Senast: MiniLi
·
Träning Jag hoppas att ni kan hjälpa mig med lite tips och idéer över hur jag kan träna min häst att stanna. Jag har en ung Nordsvensk...
Svar
15
· Visningar
920
Senast: skogaliten
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
1 041
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka