Jobba med fotvård

polly p

Trådstartare
Hej!
Jag är 50 och har jobbat som uska och inom äldreomsorgen i hela mitt liv. Det Är kul men som många vet, stundtals lite tufft. Jobbar ute i hemtjänst. Har länge länge funderat på att skola om mig för att helt eller delvis göra något annat och har varit sugen på inom fotvård.
Lönemässigt blir det kanske tom sämre men kan ju ge mig möjlighet att inte jobba var och varannan helg mm..

Har en fd kollega som jobbar 50/50 och då är ute som ambulerande fotvård. Det hade jag gillat!
Men vill gärna höra åsikter och tankar om yrket eller andra förslag om man vill hitta något mindre slitigt och med mindre helger än där jag är nu :)
 
Hej!
Kul att du eventuellt vill bli fotterapeut!
Om du ska åka runt tänker jag först och främst på arbetsmiljön, mkt släpande på maskiner, belysning, förbrukningsvaror, verktyg, kanske trånga utrymmen och dåligt med ergonomin för din del.
Om du vill ha en hyfsad timpeng får man ju räkna med allt sådant som restider, bränsle om det ska bilas och parkeras osv dessutom 🙌🏻
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 451
Senast: Exile
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 870
Senast: jemeni
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 255
Senast: Cocos
·
Skola & Jobb Jag har ett kontorsarbete idag. Jag har pluggat i två år för att kunna arbeta med min arbetsuppgifter. Dock hade jag ingen erfarenhet av...
2
Svar
29
· Visningar
3 779
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp