Bukefalos 25 år!

Jobba med hästar!

Journalist, författare, fotograf, foderrådgivare, hästtransportör (heter det så? Äga eller köra hästbussar) försäljare i ridsportaffär etc, konstnär, advokat, sadelmakare osv. Det går att få hästanknytning till många yrken som man inte spontant förknippar med hästar.

Servitris på Solvalla kanske är för långt från hästarna för att gillas? :angel:

H

hannanilsson

Sv: Jobba med hästar!

vad finns det för gymnasium dör man kan plugga till ridlärare och vad ska man ha för betyg???:confused:

hovslagare, terapeut, massör, kiropraktor, hästpratare, stallskötare/hästskötare, beridare, stallchef, ridlärare, inridning/beridning, försäljning, stuteri, hingstägare (som betäcker andra ston, givetvis...)

Det finns inga Gymnasium där du kan bli ridlärare. Ska du blir ridlärare får du läsa vidare sedan, ett alternativ är ju t.ex. Hippologen. Annars finns det ju RIK . Läs mer på förbundets hemsida www.ridsport.se

Oavsett vilken utbildning du en väljer att gå så måste du vara utbildad Ungdomsledare och det blir du genom ditt ridsport distrikt. Så ta kontakt med dom så hjälper dom dig säkert, du måste ha fyllt minst 16 år för att gå ULK. Här i Örebro distriktet startar ULK i Oktober.

Liknande trådar

Relationer En sak jag länge har funderat över är hur extremt olika endel är i sitt yrke jämfört med i sitt privatliv. I sitt yrke kanske...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 230
Juridik&Ekonomi Jag har fått en p-bot(kontrollavgift) för ett område jag inte varit i. Parkeringsplatsen det hänvisas till på boten är ett gatunamn och...
Svar
17
· Visningar
1 344
Skola&Jobb Vill inte kapa @Wingates tråd, så startar egen. Är i läge känner jag behöver mer input vad man kan studera eller jobba som. Kort om...
Svar
8
· Visningar
593
Skola&Jobb Om man vill jobba hemifrån iaf en majoritet av tiden och ha ett relativt välavlönat jobb (30k + före skatt), vad ska man jobba med då...
2
Svar
23
· Visningar
2 103

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Max släpvagnsvikt?
  • Vad är "lagom varm"?

Omröstningar