Jobba med hästar!

Journalist, författare, fotograf, foderrådgivare, hästtransportör (heter det så? Äga eller köra hästbussar) försäljare i ridsportaffär etc, konstnär, advokat, sadelmakare osv. Det går att få hästanknytning till många yrken som man inte spontant förknippar med hästar.

Servitris på Solvalla kanske är för långt från hästarna för att gillas? :angel:

Sv: Jobba med hästar!

vad finns det för gymnasium dör man kan plugga till ridlärare och vad ska man ha för betyg???:confused:

hovslagare, terapeut, massör, kiropraktor, hästpratare, stallskötare/hästskötare, beridare, stallchef, ridlärare, inridning/beridning, försäljning, stuteri, hingstägare (som betäcker andra ston, givetvis...)

Det finns inga Gymnasium där du kan bli ridlärare. Ska du blir ridlärare får du läsa vidare sedan, ett alternativ är ju t.ex. Hippologen. Annars finns det ju RIK . Läs mer på förbundets hemsida www.ridsport.se

Oavsett vilken utbildning du en väljer att gå så måste du vara utbildad Ungdomsledare och det blir du genom ditt ridsport distrikt. Så ta kontakt med dom så hjälper dom dig säkert, du måste ha fyllt minst 16 år för att gå ULK. Här i Örebro distriktet startar ULK i Oktober.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 088
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
708
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
881
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Hej! För dryga veckan sedan ramlade jag av hästen då den skenade och sedan bockade. Fick fyra frakturer i bäcken och en spricka i...
Svar
2
· Visningar
427
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka