Jobba med hästar!

Journalist, författare, fotograf, foderrådgivare, hästtransportör (heter det så? Äga eller köra hästbussar) försäljare i ridsportaffär etc, konstnär, advokat, sadelmakare osv. Det går att få hästanknytning till många yrken som man inte spontant förknippar med hästar.

Servitris på Solvalla kanske är för långt från hästarna för att gillas? :angel:
 
Sv: Jobba med hästar!

vad finns det för gymnasium dör man kan plugga till ridlärare och vad ska man ha för betyg???:confused:
 
Sv: Jobba med hästar!

hovslagare, terapeut, massör, kiropraktor, hästpratare, stallskötare/hästskötare, beridare, stallchef, ridlärare, inridning/beridning, försäljning, stuteri, hingstägare (som betäcker andra ston, givetvis...)
 
Sv: Jobba med hästar!

Det finns inga Gymnasium där du kan bli ridlärare. Ska du blir ridlärare får du läsa vidare sedan, ett alternativ är ju t.ex. Hippologen. Annars finns det ju RIK . Läs mer på förbundets hemsida www.ridsport.se

Oavsett vilken utbildning du en väljer att gå så måste du vara utbildad Ungdomsledare och det blir du genom ditt ridsport distrikt. Så ta kontakt med dom så hjälper dom dig säkert, du måste ha fyllt minst 16 år för att gå ULK. Här i Örebro distriktet startar ULK i Oktober.
 

Liknande trådar

Hästvård Nån som vet nån bra salva att smörja en hästs spenar och området runt då hon kliar sig mycket där? Hon har svullet juver alltid haft och...
Svar
9
· Visningar
792
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Jag har nu jobbat på förskola i 6 månader och älskar det, och jag vill utbilda mig så att jag kan få fast jobb och inte bara lite timmar...
2
Svar
33
· Visningar
1 377
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 362
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Hästnyheter ”Det bästa ställe jag vet är under en häst. Jag skulle inte vilja göra något annat än det här!” Hanna Damsö har Sveriges kanske...
Svar
16
· Visningar
1 839
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp