Jobba natt

bollen__

Trådstartare
Ni som jobbar natt, gärna ni som endast jobbar natt. Vad jobbar ni med? Utbildning? Vad tycker ni om jobbet?
Jag är arbetslös och vet inte riktigt vad jag ska göra med mitt liv. Vet att jag vill jobba skift och allra helst endast natt, men absolut inte dagtid 7-4 jobb liksom.
Har läst en utbildning som egentligen är drömmen och när vi började läsa den så verkade det jättelovande och stora pensionsavgångar väntades. Nu när jag är klar så säger företagen upp folk istället..Och det finns inte så många ställen här i Norrland så tyvärr får jag nog skippa den drömmen.
Så nu funderar jag på vad jag kan tänka mig att göra istället. Det är ju försent att söka utbildning nu men då har jag ju tid på mig ifall jag behöver läsa till något ämne/försöka plugga upp högskoleprovet osv.

Så berätta gärna! Gärna också vars ni jobbar, alltså om det är typ Skåne eller Lappland. :angel:
 
Ni som jobbar natt, gärna ni som endast jobbar natt. Vad jobbar ni med? Utbildning? Vad tycker ni om jobbet?
Jag är arbetslös och vet inte riktigt vad jag ska göra med mitt liv. Vet att jag vill jobba skift och allra helst endast natt, men absolut inte dagtid 7-4 jobb liksom.
Har läst en utbildning som egentligen är drömmen och när vi började läsa den så verkade det jättelovande och stora pensionsavgångar väntades. Nu när jag är klar så säger företagen upp folk istället..Och det finns inte så många ställen här i Norrland så tyvärr får jag nog skippa den drömmen.
Så nu funderar jag på vad jag kan tänka mig att göra istället. Det är ju försent att söka utbildning nu men då har jag ju tid på mig ifall jag behöver läsa till något ämne/försöka plugga upp högskoleprovet osv.

Så berätta gärna! Gärna också vars ni jobbar, alltså om det är typ Skåne eller Lappland. :angel:
Sök jobb inom personlig assistans, där finns jobb med vaken natt :) när vi hade vaken natt satt vi och kollade på tv (ljudlöst), satt med datorn osv.
 
Jag jobbar natt på labb i Östergötland. Egentligen ett kemistjobb men jag är biolog. Trivs rätt bra både med jobbet och absolut med nattarbetet. Jobba färre timmar med bättre betalt är helt klart trevligt.

Men börjar bli lite sugen på att börja plugga igen och då blir det nog något vårdrelaterat. Funderar på att flytta till antingen Gbg eller Sthlm i samband med studierna och sitter och kollar lite på vad man kan hitta för extrajobb med helg/nattarbete och då verkar det finnas en del lagerjobb eller som personlig assistent.
 
Utbildad inom miljövetenskap men i väntan på att jag ska ta mig i kragen och göra färdigt mitt examensarbete (eller om jag ska vara riktigt ärlig, examensarbeten…) så jobbar jag som personlig assistent och en del är förlagt till natten. Tjänar ca 180-190 kr/h nattetid och det tycker jag är helt okej. Kollar mest på datorn, bl a på serier. Rätt slappt.
 
Jag har jobbat natt både på industri (som hade skift) och kört lastbil, båda jobben har varit i Småland.
När jag jobbade på industrin så var det helt okej, satt förvisso på montering så det blev lite kallt framåt vargtimmen och tiden gick inte sådär fört.
Under lastbilsjobbet så gick tiden mycket fortare, men det var väldigt ensamt, ingen trafik på vägarna, hade flera lossningsställen och det var inte en kotte där, så jag hade nycklar och alla avlarmningskoder till ställena jag lossade på. Såg dock väldigt mycket vackert längs vägarna, såg ett vilt lo-djur en gång.
Men för egen del var jobba natt inget för mig, blev så himla trött framåt vargtimmen trots att jag hade börjat få rutin på det. Så jag har övergått till dagtid och trivs som fisken i vattnet. Enligt min mor ska jag tydligen vara en morgonmänniska, så det var inte helt oväntat att jag inte klarade av natten. Däremot finns det dom som gör det och vill man jobba natt så ska man absolut få göra det, det behövs dom som jobbar natt också. :)
 
Sök jobb inom personlig assistans, där finns jobb med vaken natt :) när vi hade vaken natt satt vi och kollade på tv (ljudlöst), satt med datorn osv.
Jag har sökt några jobb som varit utannonserade men inte haft någon lycka. Sen fick jag senast träffa en brukare tack vara en bekant men trots att jag försökt få tag på chefen för företaget för att höra hur det gick så har de inte hört av sig. Gissar att brukaren inte trivdes med mig då. Har aldrig jobbat som personlig assistent så vet inte om det heller kan bidra?
Får försöka vidare. Har inte så mycket kontakter här tyvärr.

KL
Helst vill jag ju jobba inom industrin, men det finns ju snart ingen industri kvar här i stan :(
 
Jag jobbar som fjärrtågklarerare, jobbar oregelbundna arbetstider med övervägande nätter (vi har många olika scheman att välja mellan, jag går på "nattschemat" men det finns även nattfria listor, listor utan vändskift osv. Beroende på vad som passar.)

Jag har ingen utbildning relaterat till detta jobbet, men en intern utbildning under provanställning (utbildningen tar ca 1 år.)

Det finns trafikledningscentraler på flera ställen i landet: Malmö, Göteborg, Hallsberg, Stockholm, Gävle, Ånge.

Det är ett varierande och kul jobb som kräver att du har huvudet på skaft, god stresstålighet och simultankapacitet. Det är absolut det roligaste jobb jag haft! Dessutom är lönen i mina ögon väldigt bra. Kan varmt rekommendera att söka dig till trafikverket. :D
 
Jag jobbar som fjärrtågklarerare, jobbar oregelbundna arbetstider med övervägande nätter (vi har många olika scheman att välja mellan, jag går på "nattschemat" men det finns även nattfria listor, listor utan vändskift osv. Beroende på vad som passar.)

Jag har ingen utbildning relaterat till detta jobbet, men en intern utbildning under provanställning (utbildningen tar ca 1 år.)

Det finns trafikledningscentraler på flera ställen i landet: Malmö, Göteborg, Hallsberg, Stockholm, Gävle, Ånge.

Det är ett varierande och kul jobb som kräver att du har huvudet på skaft, god stresstålighet och simultankapacitet. Det är absolut det roligaste jobb jag haft! Dessutom är lönen i mina ögon väldigt bra. Kan varmt rekommendera att söka dig till trafikverket. :D
Det lät ju bra :D Bor i Umeå, tror inte att det finns något i närheten då? Vi har ju inte så mycket tåg :(
 
Det lät ju bra :D Bor i Umeå, tror inte att det finns något i närheten då? Vi har ju inte så mycket tåg :(

Kom på att det finns fler, norrköping och boden också. Men tyvärr inte umeå. Du får söka tjänsten och flytta om du får det. ;) De anställer fjtkl kontinuerligt i alla fall i Gävle, Stockholm och Malmö.
 
Jag har jobbat natt både inom industri och inom äldreomsorgen. Ingen utbildning alls inom områdena.

Inom äldreomsorgen är det rätt ensamt, inga direkta jobbarkompisar, ingen direkt att prata med. Förhoppningsvis så händer det inte överdrivet mycket heller. Mycket tv och stillasittandes emellanåt. Enormt jobbigt när tröttheten slår till. Oregelbundet schema, jobbigt att vända dygn hela tiden. Inget för mig alls.

Inom industri är det mer fart och fläkt! Där jag var hade jag många jobbarkompisar, vi hade högt i tak, skämtade och skrattade mycket nätterna igenom. timmarna bara visslade förbi och vipps så var det morgon och dags att gå hem och sova. Industrijobbet var mer slitigt, kroppsligt då, och ganska stressigt men jag trivs att jobba med lite tempo, plus att arbetspasset bara flyger förbi då :p fasta nätter sön-torsdag. Bra med rutin för sov och mat tider. Bättre betalt än inom äldreomsorgen.
 
Hej ! Jag jobbar natt 22-06 på rullande schema jobb 3 dagar, ledig 2 osv. Är trafikledare på en mindre järnväg och jag valde natt. Det passar bra med hästen och katterna. Jag är egentligen morgonmänniska och ställer tillbaka på ledigheten. Skulle aldrig vilja vara uppe på natten då jag är ledig.
Tror att det fungerar för mig då jag sover bra under dagen under jobbperioderna. Det är lite spännande att jobba natt tycker jag.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 169
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 625
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 722
Senast: starcraft
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 798
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp