Jobba på island...

I

iina

Hej! Jag har tänkt mig att någon sommar i framatiden åka till island och jobba på en hästgård där. Frågan är bara hur långt i framtiden... :confused: Hur gammal behöver man vara? Behöver man körkort... Är det någon som vill berätta lite om detta och om hur underbart man hade det när man var på den blåsiga lilla ön, så vore jag tacksam! :bow:

Kramar// Lina :)
 
Att ha körkort här är en stor fördel. Då bussförbindelser är dåliga så blir man lätt isolerad utan körkort.
En annan sak att tänka på är att kräva en rättvis lön, inte ta första bästa jobb med bara mat och husrum.
 
det du först skall kolla upp är hur seriös stället är där du vill jobba. jag åkte till island nu i somras och hamnade på ett ställe där jag inte trivdes alls och de trivdes inte med mig. så jag åkte hem efter ca en vecka. så kolla upp noga allt som tex vem betalat flyg, vad händer om du inte trivs eller de inte trivs med dig och så klart lönen.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 096
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 029
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 278
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 517
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp