Bukefalos 28 år!

Jobba på Max

Mitt allra första jobb efter gymnasiet var på en Maxrestaurang - nu är det ju en halv evighet sedan så lönen går nog inte att jämföra, men vi hade vansinnigt roligt! 100% would do again! :D
 
Utgår från att de följer hotell och restaurangs avtal. För några år sen drygt 120 kr/timmen (om man inte är väldigt ung). Finns att hitta mha googling.
 
Jag har inte jobbat där, men, inom många yrken som inte kräver direkt utbildning så är det väldigt(!) olika mellan olika arbetsplatser och det beror till stor del på hur bra man trivs med kollegor osv.

Tar man mitt jobb som exempel så är det helt olika att jobba på olika kontor, trots att vi överallt ska ha samma rutiner rakt igenom. Inte ens de kontor som har samma chef är likadana att jobba på (hos oss är det så att en chef ansvarar för några olika kontor). Det kan vara väldigt intressant att få in hjälp från olika ställen och diskutera just skillnaderna :p
 
Nyfiken följdfråga, vad räknas som skitlön i dagsläget?
Jag kommer inte ihåg exakt vad hon hade, men när hon berättade hur mycket hon jobbat (och hade haft sjukt stressigt) och sen berättade vad hon fick i lön bedömde jag det som riktigt dåligt. Hon skulle söka i butik istället, mycket bättre ob.
 
Jag har inte varit på Max men på donken, jobbade heltid fick ut runt 15-16 har jag för mig. Jämförelse, 50% inom vården och fick ut ca 12.
Hade tur och jobbade med 2 killar(när jag gick skift) och vi hade skit kul! Restaurang ägarna kunde man skickat åt pipsvängen, ökända här omkring för sitt beteende(äger 2-3 restauranger).

Men inget jag skulle göra igen, men det gav bra erfarenhet och byggde skinn på näsan. Både rekommenderar och inte rekommenderar, beror helt på vart man hamnar:)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 865
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Jag har jobbat med färdtjänst och det trivdes jag bra med. Roligt att göra något nyttigt och kunna hjälpa människor. Tyvärr var chefen...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 585
Senast: Nepenthe
·
Juridik & Ekonomi Jobba inte deltid/ med uppehåll då det påverkar din pension. Varenda krona du tjänar räknas. Hört dessa 2 hela livet från olika håll...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 325
Senast: Red_Chili
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
23 329
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp