Jobba som konsult - hur är det?

Gimlan

Trådstartare
Jag har på slutet blivit kontaktad av lite olika konsultfirmor och var idag iväg till en för att prata lite över en kopp kaffe. Mötet gick bra och vi beslutade att gå vidare till en intervju.

Någon här som jobbar som konsult? Hur är det? Vad har ni gör lön? Om ni står utan uppdrag hur ser ersättningen ut?

Jag skulle i så fall jobba med projektledning/verksamhetsutveckling/utbildning.
 
Jag har på slutet blivit kontaktad av lite olika konsultfirmor och var idag iväg till en för att prata lite över en kopp kaffe. Mötet gick bra och vi beslutade att gå vidare till en intervju.

Någon här som jobbar som konsult? Hur är det? Vad har ni gör lön? Om ni står utan uppdrag hur ser ersättningen ut?

Jag skulle i så fall jobba med projektledning/verksamhetsutveckling/utbildning.
Jag räknas som konsult, inom projektledning och marknadsföring. Antingen är du anställd, och då är det inte så stor skillnad från vanliga jobb för utom att man jobbar i projekt hos kund och byter jobb ofta. Eller så är du egenföretagare som jag och då fakturerar du varje månad. Antingen per timme eller en bestämd summa. Då skattar du själv, betalar din egen pension och semester mm.
 
Jag räknas som konsult, inom projektledning och marknadsföring. Antingen är du anställd, och då är det inte så stor skillnad från vanliga jobb för utom att man jobbar i projekt hos kund och byter jobb ofta. Eller så är du egenföretagare som jag och då fakturerar du varje månad. Antingen per timme eller en bestämd summa. Då skattar du själv, betalar din egen pension och semester mm.
Jag skulle i så fall vara anställd.
 
Jag skulle i så fall vara anställd.

Jag jobbar som konsult, men i London, sa loneniva och arbetsmiljo ar nog ganska annorlunda.
Men du bor ha fast lon, som ar oberoende pa huruvuda du jobbar pa kundprojekt eller inte. Samma betalning for alla sorters arbetsinsatser alltsa!