Jobba som massör?

strawberrysylt

Trådstartare
Fick en tanke att massör kanske vore roligt att jobba som..!?
Har vi några massörer här?
Trivs ni? Tankar? Vad har ni för utbildning? Finns det CSN-berättigad utbildning eller får man betala själv?

Finns det liknande yrken som ni tänker man kan fundera över också om man funderar över massör? :)

Tack tack :bump:
 
Fick en tanke att massör kanske vore roligt att jobba som..!?
Har vi några massörer här?
Trivs ni? Tankar? Vad har ni för utbildning? Finns det CSN-berättigad utbildning eller får man betala själv?

Finns det liknande yrken som ni tänker man kan fundera över också om man funderar över massör? :)

Tack tack :bump:

Vet att det är ett väldigt slitigt yrke och dom jag känner som utbildat sig till massörer ofta väljer att jobba med något annat efter ett tag.
 
Utbildade mig till massör med inriktning på idrott i gymnasiet och läste också hästmassage i samma veva. Ja det är slitet, mina handleder slets ganska snabbt men absolut ett kul jobb om man är intresserad av fysiologi och medicin och inte har betygen för att utbilda sig till läkare (i alla fall om man är intresserad av den idrottsrelaterade delen).

Har haft mycket glädje av mina utbildningar, speciellt träningsfysiologin i den och det har varit väldigt uppskattat av partners men jag hade inte velat jobba heltid med det.

Tror det finns CSN berättigat på Åsa folkhögskola, fanns förut i alla fall.

Axelsson har ju annars rätt mycket liknande behandlingskurser, idrottens folkhögskola på Bosön och i lillsved har en del utbildningar om det är idrottsdelen man vill åt. Sedan tänker jag att kiropraktik och naprapat ligger i samma spann.
 
Fick en tanke att massör kanske vore roligt att jobba som..!?
Har vi några massörer här?
Trivs ni? Tankar? Vad har ni för utbildning? Finns det CSN-berättigad utbildning eller får man betala själv?

Finns det liknande yrken som ni tänker man kan fundera över också om man funderar över massör? :)

Tack tack :bump:
Om inte massör så kan du även kika på naprapat, kiropraktor, fysioterapeut, arbetsterapeut typ :p
 
Vet att det är ett väldigt slitigt yrke och dom jag känner som utbildat sig till massörer ofta väljer att jobba med något annat efter ett tag.

Utbildade mig till massör med inriktning på idrott i gymnasiet och läste också hästmassage i samma veva. Ja det är slitet, mina handleder slets ganska snabbt men absolut ett kul jobb om man är intresserad av fysiologi och medicin och inte har betygen för att utbilda sig till läkare (i alla fall om man är intresserad av den idrottsrelaterade delen).

Har haft mycket glädje av mina utbildningar, speciellt träningsfysiologin i den och det har varit väldigt uppskattat av partners men jag hade inte velat jobba heltid med det.

Tror det finns CSN berättigat på Åsa folkhögskola, fanns förut i alla fall.

Axelsson har ju annars rätt mycket liknande behandlingskurser, idrottens folkhögskola på Bosön och i lillsved har en del utbildningar om det är idrottsdelen man vill åt. Sedan tänker jag att kiropraktik och naprapat ligger i samma spann.

Instämmer här, min favoritnaprapat har slutat pga att hans kropp inte orkade med längre (och då är han ruskigt vältränad).

Om inte massör så kan du även kika på naprapat, kiropraktor, fysioterapeut, arbetsterapeut typ :p

Tack för era svar!

Okej, låter inte som något man ska jobba med på heltid då, men halvtid eller kombinera med något annat kanske...

Jag är intresserad av fysiologi och idrott, men vill kanske inte fortsätta jobba inom vården (eller så har jag 35-årskris :p). Mera åt friskvård liksom som jag känner att massör vore...

Ska kolla upp de där utbildningarna och de andra yrkena, tack. Ska på SYV-möte imorgon :).
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
562
Senast: niardasp
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 551
Senast: BernT
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 778
Senast: Mabuse
·
Samhälle På vägen hem idag så kom det fram en man till mig. Han sa att han på väg hem från sitt jobb hade blivit misshandlad och rånad på allt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 377

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp