Jobba utöver sitt vanliga jobb

Men om inte @pancake s ordinarie jobb är ridinstruktör är risken för otillåten bisyssla minimal, förstår inte varför ni går på om det? Hon frågar ju dessutom bara om skatten.
Jag uppfattade det inte som att skatten var det enda hen undrade över utan ett av exemplen hen själv kom på.
Just bisyssla är ni något som en oftast inte tänker på och som kan bli ett problem, beroende på arbetsgivare. Därför kan det vara en sak som är bra att kolla upp.

Tre, fyra inlägg från tre olika användare är väl inte att "gå på"?
 
@Jordgubblime Nejvisst, mycket möjligt att jag hade fel om att det bara handlade om skatten, men risken att några ridlektioner skulle vara en otillåten bisyssla är så liten att den inte kan kräva så mycket tankemöda. Jag tror t ex inte att majoriteten arbetsgivare har blanketter för det.
 
Beroende på hur mkt du tjänar på ditt ”vanliga” jobb så skulle jag nog be extrajobbet dra mer än 30% skatt om det är viktigt att inte få restskatt. Jag vet inte var brytpunkten för statlig inkomstskatt går nu, men tjänar man över den så blir det väl ca 50% skatt på den överskjutande delen?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 457
Senast: fejko
·
Övr. Barn Min partner har nyligen startat eget företag här under hösten. Det vi fortfarande inte blir kloka på är detta med VAB/föräldraledighet...
Svar
18
· Visningar
2 057
Senast: soom
·
Skola & Jobb Har någon erfarenhet av att ha två jobb när det gäller skatt och avdrag? Skatteverket har inte svarat ännu och jag vet ju att ni här vet...
Svar
6
· Visningar
597
Senast: Kiwifrukt
·
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 328
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp