Jobbansökan

Wille

Trådstartare
På mitt nuvarande jobb kommer en tjänst att bli ledig i höst. Jag tänkte söka tjänsten, men hur farao skriver man ett personligt brev till ett ställe som redan vet vem man är? Jag har ingen aning. Kan ju inte gärna upprepa mitt tidigare personliga brev till dem.
 
Det finns en del kompetenser som är meriterande för tjänsten, men som jag inte har. Bör jag säga något om det och vad i så fall?
 
Nä, har inga direkta planer men är öppen för att utbilda mig på dessa områden.

Då hade jag skrivit i ansökan att du är öppen för att utbilda dig på dessa områden och kanske lagt in något om att jag vill utvecklas och lära mig mer. Är ju alltid bra att visa att man är positiv till utveckling som krävs för att klara av jobbet och bli kvalificerad så småningom även om du då kanske inte kan jobba med alla områden direkt.
 
Hur tusan avslutar man brevet? Har ju en standardfras som lyder "Jag hoppas att jag har väckt ert intresse och ser fram emot att få höra av er för ett personligt möte, där jag kan berätta mer om mig." Den tycker jag inte passar i det här läget.
 
Personligen skulle jag inte så uppenbart ta för givet att jag får jobbet, men alla är vi olika.
Ja, det finns andra intressanta sökanden och de kan ju ha kompetenser jag saknar, så det är ju inte alls givet att jag får jobbet.
 
Ja, det finns andra intressanta sökanden och de kan ju ha kompetenser jag saknar, så det är ju inte alls givet att jag får jobbet.
Jag tycker att du i alla fall ska framföra att du trivs på jobbet och ser denna ansökan som en chans att få jobba kvar. Kan inte ge en exakt formulering, men precis som flera säger så bör du lyfta vad du gör nu inom företaget och din eventuella utveckling. Bara att du redan är på plats gör att du har en fördel mot "externa" sökande. Du behöver antagligen heller inte introduceras på samma sätt som en helt ny.
 
Har de redan lagt ut en annons om jobbet eller är det så att du bara hört det nämnas att de ska anställa någon? Om det är så att du bara hört det, så kanske du kan gå direkt till lämplig ansvarig och säga just det, att du hört det och att du är intresserad. Då kanske du inte ens behöver bekymra dig om att skriva en ansökan :)
 
Har de redan lagt ut en annons om jobbet eller är det så att du bara hört det nämnas att de ska anställa någon? Om det är så att du bara hört det, så kanske du kan gå direkt till lämplig ansvarig och säga just det, att du hört det och att du är intresserad. Då kanske du inte ens behöver bekymra dig om att skriva en ansökan :)
Eftersom @Wille jobbar inom kommun måste nog jobbet annonseras ut. Så är det i alla fall inom utbildningsförvaltningen där jag arbetar.
 
Har de redan lagt ut en annons om jobbet eller är det så att du bara hört det nämnas att de ska anställa någon? Om det är så att du bara hört det, så kanske du kan gå direkt till lämplig ansvarig och säga just det, att du hört det och att du är intresserad. Då kanske du inte ens behöver bekymra dig om att skriva en ansökan :)
Jobbet ligger på platsbanken.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
608
IT & mobiler Min arbetsgivare vill att vi ska börja använda oss av AI i jobbet och har gett oss i uppdrag att utforska ChatGPT. Är det någon här som...
Svar
12
· Visningar
749
Senast: Paddington
·
Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 607
Senast: Dorinda
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 154
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp