Jobbar du dagtid?

Jobbar du "dagtid"? Mån-fre och aldrig röda dagar.

  • Ja

    Röster: 188 62,0%
  • Nej

    Röster: 115 38,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    303

Luff

Trådstartare
Bukes sanning. Fundering på hur världen (Sverige) egentligen ser ut vad gäller arbetstid dök upp i "röda dagartråden". Så nu undrar jag hur Bukes befolkning har det med arbetstider. Med dagtid menar jag att arbetstiden är förlagd någonstans mellan klockslagen 07.00 och 18.00
 
Jobbar Mån-Fre 7-16. När det kommer till röda dagar så beror det lite på. Som nu när vi har haft/har en massa röda dagar som ligger på en torsdag så har vi alla på kontoret valt att jobba Torsdag istället och ta ledigt fredagen. Så man får långhelg.
 
Jag har väldigt bra tider på mitt jobb inom handels då jag oftast jobbar 06.30-15.30 men jobbar varannan helg och är det röd dag på min ordinarie dag så jobbar jag den. Så Ja dagtid men inte "kontorstider"
 
Ja och nej. Har typ hundra extrajobb, oftast jobbar jag dagtid, ibland kväll. :D som fast anställd vill jag dock för mitt liv inte jobba längre än till 16. Jag är sjukt kvällstrött.
 
Jag jobbar normalt dagtid, MEN någon gång i månaden dessutom jour enstaka nätter 16-08 eller dag lördag eller söndag 08-16, ibland även storhelgsdag eller -natt. Nästa vecka råkar det falla sig så att det blir både natten onsdag - torsdag (med maxat storhelgspåslag pga natt mot nationaldagen) och lördag - söndag. :crazy: The things you do for money.

Någon gång i månaden infaller också helgberedskap men då är det dagarbete oftast två till tre timmar lördag eller söndag som riskerar att falla ut, det händer strax under hälften av gångerna.

Jag brukar även försöka muntra upp mig inför de långa nattpassen (vi förväntas även vara i tjänst i princip hela dagen före nattpasset) med allt roligt som jag ska hinna med på min jourlediga dag efter natten, men då är jag så knockad av trötthet så jag orkar ändå inget på den där lediga dagen. Bästa jourpasset är natten mellan julafton och juldagen, händer i princip ingenting och mycket pengar att casha in.
 
Jag jobbar framförallt dagtid måndag till söndag med arbetstid som är förlagd mellan 07.00 och 18.00.
Dock har jag sju nätter på nio veckor fördelade på fyra nätter måndag till fredag och tre nätter fredag till måndag. Då jobbar jag 18-07 med planerad vila från midnatt. Det händer att jag blir väckt men inte så ofta.
 
Nej, har varierande tider i nuvarande yrke och arbetsplats, från dagsturer till kvällsturer och ibland natt. Även helg och röda dagar.
 
Bukes sanning. Fundering på hur världen (Sverige) egentligen ser ut vad gäller arbetstid dök upp i "röda dagartråden". Så nu undrar jag hur Bukes befolkning har det med arbetstider. Med dagtid menar jag att arbetstiden är förlagd någonstans mellan klockslagen 07.00 och 18.00

Inte just nu men tanken är väl att det ska ”sluta i” kl 7/8-15 eller liknande efter mina studier :)
 
På mitt förra jobb var det kväll i 6 år, 17-21.30. Jag bytte sedan till eftermiddag, 12.30-17 i 3 år till innan jag slutade på det jobbet. Fördelen med de arbetstiderna var att jag kunde plugga under alla åren samtidigt och därmed även lyckades skaffa mig en utbildning till och med, de sista 2 åren. På mitt förra jobb jobbade jag förmiddag 4 timmar. Började med arbetsträning 8 månader vilket var förlagd mellan 13 och 16 vilket inte passade mig, så när jag blev anställd och fick välja tider själv valde jag förmiddag istället! När jag börjar jobba igen i juni så är det förmiddag som gäller återigen, det är då jag trivs bäst!
Inga röda dagar har jag jobbat.
 
Nu hoppas jag att ni som skrivit att ni jobbar helg eller tider som faller utanför dagtid alltså svarar NEJ, jag jobbar INTE dagtid mån-fre.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 673
Senast: Saeta
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
24 466
Äldre Nu startar jag en väldigt känsligt ämne men jag har på sistone blivit väldigt involverad i detta på alla håll och kanter och känner att...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
16 846
Senast: Bison
·
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 645
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp