Jobbat utomlands?

M

mentiroso

Ni som har eller håller på och jobbar utomlands, kan ni inte berätta lite om era jobb. Hur ni fick det, era arbetsuppgifter och kanske lite tips? :banana:
 
Jag har jobbat i tyskland vid två tillfälle hos välkända hoppryttare. Mkt lärorikt och nyttigt för ridningen. Gång 1 jobbade jag mest som "allt-i-allo", mocka, smörja rida etc allt sorters uppgifter, tufft men kul.
Gång 2 jobbade jag som beridare, red 12-15 hästar per dag, behövde inte ens rykta dem, BARA rida och hoppa. Tyskarna har dock ofta en tuff inställning till hästarna och ridsättet, inte riktigt samma som här hemma. Hör gärna med någon som jobbat på det stället innan som du planerar åka till, hur det varit, lön, boende etc, ta med egen häst etc..
 
Jag har jobbat med hinderhästar och jakthästar samt in- och tillridnings hästar på Irland, borstade, red, var med på jakter och var hästskötare på tävlingar (bl.a Dublin Horse Show som är den största). Trivdes otroligt bra, bodde i familjen och hade kost, log och 90 pund i veckan.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hoppryttaren Dennis Johansson satsar på en karriär utomlands. Nu har den svenske beridaren fått jobb hos Stall Tops i Nederländerna.
Svar
0
· Visningar
326
Senast: Gunnar
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
960
Senast: linlar1
·
Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 694
Senast: Dorinda
·
Skola & Jobb Jag ska på arbetsintervju imorgon förmiddag för en typ av administrativt jobb. Har inte varit nervös över det innan, men nu slog...
Svar
6
· Visningar
695
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp