Jobbdilemma!

Petronilla

Trådstartare
Jag arbetar som Väktare/Receptionist och efter en upphandling LOU så har vi förlorat kontraktet på företaget som jag är stationerad på.

Kunden som jag sitter hos är jättenöjd med mitt arbete och vill att jag ska byta uniform. De frågade mig om jag kunde tänka mig det och jag sa att jag kunde överväga det om jag fick ett bra erbjudande. Detta var för 14 dagar sedan och jag har inte hört ett knyst från det nya företaget. Dock har jag på Kundens inrådan skickat in en ansökan.

Men nu börjar jag dra öronen åt mig. Allt ska vara klart den 1 september då de tar över men minussidorna är så många.
1 De har inte kontaktat mig ännu och visat intresse för att få över mig.
2 De är ett litet bolag. Det kommer kanske bli svårt att VABBA på kort notis.
3 Det är ett litet bolag. Det kommer kanske vara svårt att få ledigt.

Det är så svårt att ta ställning till det när man inte har hört något och jag vill faktiskt inte ligga på dem utan vill ju bli uppvaktad?
 
Sv: Jobbdilemma!

Jag har inga direkt bra råd, men rent spontan:

1. Den enda upphandling jag varit med om på nära håll som vi förlorathade det nya bolaget lovat kunden att plocka över en viss procent av de gamla väkrarena - det gjorde de inte. Å andra sidan var det stort bolag till stort bolag, de kanske hade personal att omplacera? Å andra sidan kan det vara svårt att få en bra tjänst inom företaget nu, iaf på mitt bolag.

Har lite mer funderingar men är på väg ut, återkommer. :)
 
Sv: Jobbdilemma!