Jobbet ställde in mitt arbetspass!

Libra

Trådstartare
Vill minnas att jag läst någon tidigare tråd om detta men hittade inte när jag sökte.

Fick idag (tisdag) veta att jag inte får lov att arbeta på lördag pga personalbrist (de behöver ha 3 pers som arbetar per helgskift). Jag är deltidsanställd (studentkontrakt) på ett bemanningsföretag och har enligt kontraktet endast rätt till de överenskomna timmarna. Passet blev bokat och bestämt för rätt exakt 2 veckor sedan.

Har jag någon rättighet alls i detta?
Det är ändå 12 helgtimmar det gäller så det är ett antal tusenlappar som jag går miste om.
 
Sv: Jobbet ställde in mitt arbetspass!

När jag var anställd av bemanningsföretag (för länge sedan) hade jag ett antal timmar som jag var garanterad att få betalt för varje månad (tror det var 75% av heltid), även om de uppdrag jag tilldelades inte gav de timmarna.
 
Sv: Jobbet ställde in mitt arbetspass!

Varför får du inte jobba om ni nu har personalbrist?
Man måste ändra senast 2 v innan om ni inte har något speciellt avtal eller något "särskilt" har hänt.
Finns alltså undantag, läs kollektivavtalet för att veta vad de är.
 
Sv: Jobbet ställde in mitt arbetspass!

Houdine; Så har jag också haft det med ett annat bemanningsföretag -garantilön. Det står dock inget om detta och har inte hört att det skulle gälla på detta arbete.

Hagens_Zorba; Vi behöver vara 3 personer för att hålla igång maskinen och de lyckades tydligen bara få tag i mig och en till.
Spännande, Livs hemsida verkar totalt kass enligt min webbläsare åtminstone.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp